آخرین شرایط آنالیز حق مسکن کارگران

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره مصوبه حق مسکن کارگران اطلاع داد مطابق آخرین اخبار مصوبه حق مسکن در کمیسیون مالی دولت تصویب شده است و امیدواریم برای تأیید نهایی به هیأت دولت ارجاع شده باشد.

آخرین شرایط آنالیز حق مسکن کارگران

به گزارش تسنیم، هادی ابوی درباره آخرین شرایط حق مسکن کارگران گفت: مطابق آخرین اخبار حق مسکن در کمیسیون مالی دولت به تصویب رسیده است.

وی بیان نمود: به نظر می رسد که با تصویب این مصوبه در کمیسیون مالی دولت، این موضوع برای تصمیم گیری نهایی و طرح به هیات دولت ارجاع شده است. با توجه به اهمیت موضوع یکی از بندهای مورد بحث در افزایش مزد سالیانه کارگران، حق مسکن است که رقم آن در شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت پس از معین به هیات وزیران پیشنهاد داده می گردد و باید در جلسه هیات دولت به تصویب برسد.

23اسفندماه 99 بود که جلسه شورای عالی کار تشکیل حداقل دستمزد کارگران به 39 درصد افزایش یافت. با آن مصوبه، حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان و حق مسکن کارگران به 450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان معین شد.

حق مسکن تنها مولفه دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماً افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1625

به "آخرین شرایط آنالیز حق مسکن کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط آنالیز حق مسکن کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید