آمریکا اعتراض چین به پرواز بمب افکن بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی را آنالیز می نماید

به گزارش سبزا، پنتاگون اعلام نمود: شکایت مقام های چینی نسبت به پرواز یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 در نزدیکی منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

آمریکا اعتراض چین به پرواز بمب افکن بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی را آنالیز می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تنش ها بین آمریکا و چین بر سر مناطق مورد مناقشه دریای جنوبی چین به شدت بالا گرفته، وزارت دفاع آمریکا روز آدینه خاطرنشان کرد که اعتراض پکن در مورد پرواز بمب افکن بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی واقع در دریای جنوبی چین را آنالیز می نماید.

بیل اوربان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید نمود: ایالات متحده به طور معمولی و عادی، ماموریت های آموزشی بی 52 را در سراسر منطقه انجام می دهد ولی هیچ برنامه ای برای پرواز بی 52 در نزدیکی 12 مایلی جزایر مصنوعی چین وجود ندارد.

اوربان گفت: این یک عملیات برای آزادی دریانوردی نبوده است. چین نگرانی خود را در مورد راستا پرواز و ماموریت آموزشی بی 52 با ما در میان گذاشته است. ما این مساله را مورد آنالیز قرار می دهیم.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین نیز با مخالفت شدید پکن روبرو شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 676

به "آمریکا اعتراض چین به پرواز بمب افکن بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اعتراض چین به پرواز بمب افکن بی 52 در نزدیکی جزایر مصنوعی را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید