تداوم درگیری ها در دنیا عرب در سایه شیوع کرونا امری بی فایده است

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس اتحادیه عرب خواهان توقف درگیری ها در کشورهای عربی شد.

تداوم درگیری ها در دنیا عرب در سایه شیوع کرونا امری بی فایده است

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: بحرانی که اکنون دنیا با آن روبرو است همه منابع موجود را تحت فشار قرار می دهد و مقابله با آن بیشترین اولویت را در بین برنامه های یاری رسانی به خود اختصاص خواهد داد که این قضیه رنج گروه های پناهندگان، آوارگان و آسیب پذیرترین گروه ها را بیش تر می نماید.

ابوالغیط دنیا عرب را به مثابه یک کشور ملی عربی توصیف کرد که با چالش های بی سابقه و خطرناکی روبرو است. وی گفت: متاسفانه در بعضی موارد این چالش ها به وحدت، تمامیت ارضی و موجودیتش آسیب زده است، چالش هایی که یک کشور به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه ادامه درگیری ها در دنیا عرب با توجه به شیوع ویروس کرونا امری بی فایده است، گفت: بعضی از این بحران ها و به خصوص در سوریه و یمن هزینه انسانی سرسام آوری داشته است مثل بحران آوارگی مردم یا بیماری مالاریا که شمار مبتلایان در یمن تا اکتبر گذشته به قریب به 116 هزار نفر رسیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 822

به "تداوم درگیری ها در دنیا عرب در سایه شیوع کرونا امری بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم درگیری ها در دنیا عرب در سایه شیوع کرونا امری بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید