ترامپ: طالبان سخت ترین ضربه را متحمل شد

به گزارش سبزا، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی ادعا کرده پس از توقف مذاکرات صلح با طالبان، این گروه هیچ گاه تا این حد ضربه ندیده است.

ترامپ: طالبان سخت ترین ضربه را متحمل شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: کشتن 12 نفر، از جمله یک سرباز عالی آمریکا، فکر خوبی نبود؛ راه های خیلی بهتری برای آغاز مذاکره وجود دارد. طالبان می داند که اشتباه بزرگی مرتکب شده، آن ها نمی دانند چگونه خود را بازیابند!

این پیام ساعتی پس از آن منتشر شد که ترامپ از کشته شدن حمزه بن لادن، فرزند اسامه بن لادن در یک عملیات مبارزه با تروریسم در منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان خبر داد. نامبرده یکی از اعضای رده بالای القاعده -گروهی تروریستی با بنیان گذاری پدرش- بود.

مذاکره کنندگان طالبان یک روز قبل از پیام مذکور ترامپ، به مسکو سفر کردند تا با مقامات روسیه دیدار کنند.

ترامپ اخیرا اعلام کرده بود مذاکرات با طالبان و مقامات افغان در کمپ دیوید، پس از حمله ای که منجر به کشته شدن یک آمریکایی -و چند تن دیگر در افغانستان- شد، لغو شده است. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و دلیل آن را اتخاذ موضعی بهتر در مذاکرات با آمریکا بیان نمود.

دولت افغانستان که از مذاکرات کنار گذاشته شده بود، نگران آن بود که نهایی شدن توافق طالبان با آمریکا، می تواند انتخابات این کشور را به تعویق بندازد.

روز شنبه، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگاران اظهار داشت توافق صلح با طالبان تنها پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بیست و هشتم سپتامبر امکان پذیر خواهد بود.

این سخنگو گفته است: هیچ چیزی جلودار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد؛ مآغازیت صلح، بدون انتخابات نمی تواند حاصل شود.

طالبان، دولت افغانستان را عروسک خیمه شب بازی آمریکا عنوان می کند و از مذاکره مستقیم با این دولت امتناع می ورزد؛ این گروه با اظهار اینکه مردم نباید رای دهند، تهدید کرده محل های رای گیری را هدف حمله قرار خواهد داد.

طبق گفته های صدیقی، دولت افغانستان تلاش خود در راستای برقراری صلح را به طور موقت تعلیق کرده و پس از انتخابات، پیشبرد رویه صلح برای دولت یک اولویت خواهد بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 355

به "ترامپ: طالبان سخت ترین ضربه را متحمل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: طالبان سخت ترین ضربه را متحمل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید