حمله ائتلاف سعودی به غیرنظامیان یمنی با کاتیوشا؛ 10 نفر زخمی شدند

به گزارش سبزا، ائتلاف سعودی بار دیگر توافق الحدیده را نقض کرد و با شلیک کاتیوشا به منطقه ای مسکونی در شهرستان الحالی چندین غیرنظامی را زخمی کرد.

حمله ائتلاف سعودی به غیرنظامیان یمنی با کاتیوشا؛ 10 نفر زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) بار دیگر توافق آتش بس الحدیده را نقض و غیرنظامیان در این استان را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش وبگاه انصارالله، منابع امنیتی اعلام کردند، ائتلاف متجاوز منازل غیرنظامیان در منطقه الزعفران در شهر الحالی را با چهار موشک کاتیوشا هدف گرفت که برآورد اولیه حاکی از زخمی شدن 10 غیرنظامی است.

ائتلاف سعودی همچنین منطقه السلخانه در همین شهرستان را با توپخانه هدف قرار داد.

از دیگر مناطق که ائتلاف متجاوز به آن حمله کرد، مناطق السلیله و الوجف در شهرستان های خب و الشعف استان الجوف واقع در شمال یمن بود.

همچنین بر اثر انفجار یک بمب در استان لحج واقع در جنوب غرب یمن، دو کودک کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر 2018) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف های یمنی به ریاست مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش بس در الحدیده، به کار خود سرانجام داد.

آتش بس در شهر و بندر الحدیده از 27 آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018) وارد مرحله اجرا شد، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می نماید به نحوی که این آتش بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

چندی پیش یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن از کشته و زخمی شدن بیش از 50 هزار نفر در نتیجه حملات ائتلاف سعودی اطلاع داد و گفت، 3800 کودک در میان کشته شدگان است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 334

به "حمله ائتلاف سعودی به غیرنظامیان یمنی با کاتیوشا؛ 10 نفر زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ائتلاف سعودی به غیرنظامیان یمنی با کاتیوشا؛ 10 نفر زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید