خبرنگاران طرح پایش قضایی زندانیان ورامین اجرا شد

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- طرح پایش قضایی زندانیان ندامتگاه ورامین با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و مدیرکل زندان های استان تهران اجرا شد.

خبرنگاران طرح پایش قضایی زندانیان ورامین اجرا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان زندان های استان تهران، در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان ندامتگاه ورامین که روز یکشنبه و با حضور مدیران کل دادگستری و زندان های استان تهران و با همراهی 50 نفر از قضات محاکم و شعبات مختلف و اجرای احکام برگزار گردید، به پرونده های زندانیان این ندامتگاه رسیدگی شد.

مدیرکل دادگسترسی استان تهران در جریان اجرای این طرح گفت: خانواده زندانیان در روزهای خاتمهی سال، چشم انتظار آزادی عضو خانواده خود هستند و کوشش براین است تا حد ممکن زندانیانی که واجد شرایط قانونی هستند، از تاسیسات و ارفاق حقوقی برخوردار شوند.

محمدجواد حشمتی اضافه کرد: این اقدامات در دستگیری از درماندگان، نزد خداوند متعال ماجور است و امید است که نهادهای اجتماعی بیش از گذشته به کمک زندان ها شتافته تا شاهد تکرار جرم و بازگشت افراد به زندان نباشیم.

وی توضیح داد: زندان ها باید به دانشگاه و آکادمی نیکی ها تبدیل گردد.

مدیرکل زندان های استان تهران نیز در این جلسه گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش قضایی که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان ها بوده است و با حضور گسترده مقامات قضایی و قضات در زندان ها و آنالیز پرونده زندانیان، تعداد متهمان کاهش یافته است.

سیدحشمت اله حیات الغیب اضافه کرد: طی پنج ماه اخیر و با برگزاری 10 هزار و 495 مورد جلسات دادرسی الکترونیک، آمار اعزام مددجویان به محاکم قضایی به کمتر از 100 نفر در کل استان رسیده است.

وی در خصوص مددجویان ندامتگاه ورامین گفت: طی این مدت و با حضور قضات، کوشش مدیر، مسئولان و مددکاران این مرکز، 192 نفر از زندانیان ضمن دریافت احکام تخفیفی و رافت دستگاه قضایی، از این مرکز آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته اند.

در اجرای طرح پایش قضائی زندانیان، محسن مقدس بازرس ویژه رئیس کل دادگستری و 50 نفر از قضات محاکم و اجرای احکام و دادیاران نیز شرکت داشتند که طی ملاقات حضوری با کلیه زندانیان، زمینه آزادی 15 نفر با استفاده از مرخصی خاتمه حبس فراهم شد و ارفاقات قانونی در خصوص زندانیان واجد شرایط دیگر نیز اعمال شد و نتایج آن به زودی اعلام می گردد.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1456

به "خبرنگاران طرح پایش قضایی زندانیان ورامین اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پایش قضایی زندانیان ورامین اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید