شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید به 9800 مورد رسید ، سرایت محلی ویروس در تایلند گزارش شد

به گزارش سبزا، شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید در دنیا به 9800 مورد رسید که اغلب آنها و همه 214 مورد مرگ ناشی از آنها به چین مربوط می گردد.

شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید به 9800 مورد رسید ، سرایت محلی ویروس در تایلند گزارش شد

با تور لحظه اخرى تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس 9692 مورد عفونت با کوروناویروس در سرزمین اصلی چین اتفاق افتاده است. به علاوه 12 مورد عفونت که در هنگ کنگ و پنج مورد عفونت در ماکائو قلمروهای وابسته چین شناسایی شده اند. اغلب 213 مورد مرگ ناشی از ویروس نیز در ایالت هوبئی در مرکز چین گزارش شده است که برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر این نوع جدید کوروناویروس در آن شناسایی شد.

21 کشور دیگر هم موارد عفوت با کوروناویروس جدید را گزارش نموده اند که تایلند با 19 مورد، سنگاپور با 16 مورد و ژاپن با 14 مورد در راس آنها قرار می گیرند

چند کشور خارج از چین انتقال محلی انسان به انسان کوروناویروس جدید را شناسایی نموده اند، از جمله آلمان و آمریکا، ژاپن و کره جنوبی.

آخرین کشور از این لحاظ تایلند است که روز آدینه 31 ژانویه (11 بهمن) نخستین مورد انتقال انسان به انسان کوروناویروس در داخل این کشور را گزارش کرد.

روزنامه بانکوک پست نوشت به نقل از مقامات بهداشتی کشور نوشت فرد مبتلا یک راننده تاکسی تایلندی است که سابقه سفر به چین را ندارد و احتمالا از یک مسافر چینی بیمار ویروس را گرفته است.

موارد قبلی عفونت گزارش شده در تایلند یا مربوط به گردشگران چینی بود یا تایلندی هایی که به چین رفته بودند.

این راننده تاکسی یکی از پنج مورد ثابت شده جدید عفونت با کوروناویروس است که روز آدینه در تایلند گزارش شد. چهار نفر دیگر شهروندان چین هستند.

مقامات بهداشتی تایلند آدینه صبح اعلام کردند که دو راننده تاکسی که گردشگران چینی را سوار نموده بودند، بعدا بیمار شدند و دو روز بعد به دنبال درمان رفتند.

گردشگران چینی پیش از اینکه دولت چین سفرهای شهروندانش را ممنوع کند، به تایلند سفر نموده بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 680

به "شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید به 9800 مورد رسید ، سرایت محلی ویروس در تایلند گزارش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید به 9800 مورد رسید ، سرایت محلی ویروس در تایلند گزارش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید