شورای عالی انتخابات ترکیه دستور برگزاری مجدد انتخابات استانبول را صادر کرد

به گزارش سبزا، پس از کش و قوس های فراوان درباره نتایج جنجالی انتخابات شهرداری در استانبول، شورای عالی انتخابات ترکیه دستور داد انتخابات این شهر مجددا 23 می(2 خرداد) برگزار گردد.

شورای عالی انتخابات ترکیه دستور برگزاری مجدد انتخابات استانبول را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام نمود که این شورا دستور برگزار مجدد انتخابات در استانبول را صادر کرد.

بر اساس اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، انتخابات مجدد استانبول در تاریخ 23 مه (دوم خرداد) برگزار خواهد شد.

حزب حاکم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان بعد از اینکه شورای عالی انتخابات این کشور از پیروزی اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری خواه خلق در 28 فروردین (17 آوریل) اطلاع داد، به این نتایج اعتراض کرد و خواهان ابطال نتایج انتخابات در استانبول شد.

خبر برگزاری مجدد انتخابات در استانبول در حالی منتشر می گردد که دو هفته پیش شورای عالی انتخابات ترکیه درخواست حزب حاکم این کشور برای ابطال نتایج انتخابات شهرداری استانبول را رد نموده و گفته بود که دادگاه استیناف ترکیه با این درخواست مخالفت نموده است.

اما حزب عدالت و توسعه چند روز پیش با ارائه درخواستی دیگر اعلام نموده بود که حدود 14000 برگه از آرای مأخوذه مربوط به رأی دهندگانی بوده که مجاز به شرکت در انتخابات نبوده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 194

به "شورای عالی انتخابات ترکیه دستور برگزاری مجدد انتخابات استانبول را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی انتخابات ترکیه دستور برگزاری مجدد انتخابات استانبول را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید