هشدار سیاستمدار عراقی درباره باج خواهی واشنگتن بر سر جنگنده های F16

به گزارش سبزا، رئیس سابق کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق ضمن هشدار درباره باج خواهی واشنگتن در مورد پرونده جنگنده های F16، گفت که بغداد باید دنبال منابع تسلیحاتی دیگری غیر از آمریکا باشد.

هشدار سیاستمدار عراقی درباره باج خواهی واشنگتن بر سر جنگنده های F16

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حاکم الزاملی رئیس سابق کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق و از اعضای جریان صدر درباره اقدام آمریکا مبنی بر در تنگنا قرار دادن نیروهای عراقی در پرونده تجهیز به جنگنده های F16 هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری موازین نیوز، وی گفت که آمریکا از مسأله تجهیز عراق به جنگنده های F16 به عنوان اهرم فشار بر این کشور استفاده می نماید و این اعمال فشار موجب محدود شدن شمار حملات و ماموریت های نیروی هوایی عراق در تعقیب و پیگرد عناصر داعش در مناطق مختلف کشور طی مدت اخیر شده است.

الزاملی شرح داد: ائتلاف بین المللی از عملیات های رصد بقایای داعش و هدف قرار دادن آنها عقب نشینی نموده است.

وی گفت که واشنگتن از مفاد توافق با بغداد مبنی بر تجهیز نیروهای عراقی به جنگنده ها و تسلیحات نظامی و آموزش و تجهیز تیم های آن شانه خالی می نماید.

این عضو ارشد جریان صدر عراق توضیح داد: تیم آمریکایی که ناظر بر استفاده از این جنگنده ها بودند، چند ماه پیش پایگاه هوایی بلد را ترک نموده و هنوز بازنگشته است. لذا از رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهی نیروی هوایی می خواهیم که جایگزین هایی فوری برای این تیم بیابند.

وی اضافه نمود: عراق به میزان لازم و کافی از این جنگنده ها ندارد و اغلب قراردادهای مربوط به تجهیز و تسلیح ناقص بوده لذا عراق در معرض باج خواهی آمریکا در زمینه تجهیز به این جنگنده ها و تسلیحات مهمی است که بابت آن میلیاردها دلار هزینه نموده است.

حاکم الزاملی ادامه داد که آمریکا حاضر به آموزش خلبانان جدید برای به پرواز درآوردن جنگنده های F16 نیست. انتظار می رود که قضیه تسلیح و تجهیز عراق به جنگنده های F16 و تانکهای آبرامز و قطعات و تجهیزات نظامی و بسیاری از امور دیگر در گفت وگوهای استراتژیک قریب الوقوع میان بغداد و واشنگتن در ماه ژوئن طرح و آنالیز گردد.

وی تاکید نمود: در صورتی که آمریکا به تعهدات خود در قبال تجهیز عراق به جنگنده های F16 و تانکهای آبرامز پایبند نماند،عراق باید به فکر منابع تسلیحاتی دیگر مثل روسیه و چین باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 924

به "هشدار سیاستمدار عراقی درباره باج خواهی واشنگتن بر سر جنگنده های F16" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیاستمدار عراقی درباره باج خواهی واشنگتن بر سر جنگنده های F16"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید