پیش بینی بورس در ماه آینده ، بازار کی به تعادل می رسد؟

به گزارش سبزا، بازار سرمایه با وجود حمایت های گاه و بیگاه دولت همچنان بر مدار نزول در حرکت است و اگرچه سرعت نزول آن کمی کاهش یافته اما شرایط بازار همچنان از میل برای کاهش حکایت دارد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه آن را تا مهرماه ادامه دار می داند.

پیش بینی بورس در ماه آینده ، بازار کی به تعادل می رسد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بهزاد صمدی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه حدود چهار هفته است که در فرایند اصلاح واقع شده است، اظهار کرد: همچنان شرایط شاخص خوب نیست. حمایت موقت دستوری مبنی بر جمع کردن صف فروش ها اتفاق می افتد اما حمایت دستوری در بازار نزولی محکوم به شکست است و یک جور فرصت خروج برای بازار ایجاد می نمایند.

  • بورس قرمزپوش شد | افول شاخص کل بر مکان یک میلیون و 684 هزار واحد
  • معاملات بورس را خطری تهدید می نماید؟

وی ادامه داد: سازمان بورس باید برنامه هایی که برای بازار می گیرد را بدون سر و صدا اجرا کند و از کل بازار حمایت کند نه فقط چند سهم. بازار همچنان در فرایند اصلاح است و فعلا علائمی مبنی بر بهبود اوضاع شاخص کل مشاهده نمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه به این سوال که بازار چه زمانی به تعادل می رسد، پاسخ داد: احتمالا بازار در مهرماه به تعادل می رسد. زیرا در آن موقع فروش های تابستان تمام شده و اواخر مهرماه سودهای محقق شده تابستان را شاهد هستیم که می تواند به بازار جهت بدهد.

صمدی با بیان اینکه درحال حاضر بازار سرمایه یا صف خرید است یا صف فروش، گفت: بازار باید از این فرایند صف خریدی و صف فروشی فاصله بگیرد. بازار باید به طرف سهمی برود که سودآور است و هرچه به سرانجام سال نزدیک می شویم به فرایند سودسازی خود ادامه دهد. بازار باید تحلیلی برخورد کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر شاخص یک میلیون و 607 هزار واحد کف است و اگر از این پایین تر رود باید برای اصلاح عمیق تر آماده شویم. به نظر من تا زمانی که محدوده یک میلیون و 844 تا 530 شکسته نشده بازار با ریسک روبرو است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه احتمالا سهام داران جدید در زیان هستند، اظهار کرد: سهام داران جدید در زیان هستند و باید مدیریت سرمایه انجام دهند. احتمالا طی پنج ماه گذشته سهم هایی بودند که صرفا به دلیل ورود نقدینگی رشد کردند. سهام داران باید زمانی که بازار به تعادل رسید به جای این سهم ها، سهم های ارزنده خریداری نمایند.

صمدی با تاکید بر اینکه بازار با حمایت دستوری به تعادل نمی رسد، مطرح نمود: فعلا هیچ علائم تکنیکالی خوبی مبنی بر بازگشت پرقدرت برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه وجود ندارد. درحالی که همه عوامل از جمله قیمت دلار برای رشد بازار فراهم است اما در این شرایط ضروری است که روان شناسی بازار بهبود پیدا کند. سازمان هم باید دست از مسکن های دستوری بردارد و اجازه دهد بازار راه خود را برود.

  • آشنایی با 10 اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1148

به "پیش بینی بورس در ماه آینده ، بازار کی به تعادل می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس در ماه آینده ، بازار کی به تعادل می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید