ادامه تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شیراز

به گزارش سبزا، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت که ناوگان حمل ونقل عمومی در این کلان شهر تا 30 فروردین 99 تعطیل خواهد بود.

ادامه تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شیراز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجتبی زوربخش بیان نمود: شیراز در استان فارس نخستین کلان شهر کشور بود که با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی(اتوبوس و مترو) را در دستور کار قرارداد.

او اضافه نمود: با گسترش این بیماری در کشور رصد شرایط ضدعفونی و نظارت دقیق بر ناوگان و ایستگاه ها و با توجه به اینکه چرخه انتقال در حال گسترش بود، سرلوحه کار در معاونت متبوع شهرداری شیراز قرار گرفت، ساعت فعالیت اتوبوس ها و مترو که در ابتدا به ترتیب با کاهش 30 و 20 درصدی تقاضا روبرو شد، در ادامه با گسترش این بیماری و کاهش چشمگیر مسافران محدود و نهایتاً تعطیل شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با یادآوری اینکه بازهم شیراز اولین کلان شهری بود که تصمیم به تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شهری گرفت، گفت: در حال حاضر نیز فعالیت اتوبوس و مترو در این کلان شهر حداقل تا 30 فروردین ما تعطیل خواهد بود و بعدازآن هم بر اساس اطلاعات ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم در خصوص بازگشایی یا تداوم تعطیلی اتخاذ خواهد شد.

زوربخش با اشاره به اینکه فعالیت مجدد مترو و اتوبوس های درون شهری شیراز، پس از کسب اطمینان کامل از کاهش حداکثری تأثیرگذاری این ناوگان بر شیوع ویروس کرونا انجام می شود، در خصوص فعالیت ناوگان تاکسیرانی، نیز گفت: فعالیت تاکسی ها در شیراز همانند گذشته در جریان است اما بر فرایند ضدعفونی و فعالیت آن ها به ویژه وجود تنها دو سرنشین در صندلی عقب خودرو برای رعایت فاصله اجتماعی نظارت دقیق می شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بابیان اینکه نمی توانیم زمان فعالیت مجدد و بازگشایی ناوگان حمل ونقل عمومی در شیراز را تعیین کنیم، از شهفرایندان شیرازی به دلیل رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و کاهش ترددهای غیرضرور در شرایط فعلی قدردانی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 872

به "ادامه تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید