اسکان دانشجویی در لندن اسکان دانشجویی در لندن

به گزارش سبزا، اسکان دانشجویی در لندن

مراکز متنوع اسکان دانشجویی در لندن وجود دارند، از خوابگاه دانشگاه ها، مراکز خصوصی، آپارتمان ها و طبقات مشترک گرفته تا پنت هاوس مشرف به مناظر زیبای شهر که برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تامراکز اسکان دانشجویی در لندن را به شما معرفی کنیم.

اسکان دانشجویی در لندن اسکان دانشجویی در لندن

خوابگاه های دانشگاه

مراکز اسکانی که به دانشگاه یا کالج متعلق اند معمولاً خوابگاه نامیده می شوند. بسیاری از دانشگاه های لندن برای اسکان دانشجویان، خوابگاه هایی را تدارک دیده اند. اقامت در خوابگاه های دانشجویی در بین دانشجویان گزینه پرطرفداری است، چنان که معمولاً درخواست ها بیشتر از تعداد خوابگاه هاست. بااین حال بسیاری از دانشگاه ها اولویت حضور در خوابگاه را برای دانشجویان بین المللی که پیش ازاین در بریتانیا تحصیل نکرده اند، در نظر می گیرند.

امکانات خوابگاه

در خوابگاه برای هر دانشجو اتاق خواب اختصاصی در نظر گرفته شده، اما آشپزخانه به صورت مشترک در اختیار آنان و دیگر دانشجویان قرار می گیرد. البته همین آشپزخانه اشتراکی راه خوبی برای دوست شدن با دیگر ساکنان خوابگاه است. آشپزخانه ها مجهز به یخچال، فریزر و اجاق خوراک پزی هستند، دانشجویان می توانند از سوپرمارکت های محلی خرید کرده و غذایشان را طبخ کنند.

معمولاً دانشگاه دو گزینه اتاق معمولی و اتاق دارای سرویس بهداشتی (سوئیت) را پیش روی شما قرار می دهد. اگر اتاق معمولی را برگزینید، با دیگران به طور مشترک از امکانات حمام و سرویس بهداشتی استفاده خواهید کرد. سوئیت ها دارای سرویس بهداشتی اختصاصی (شامل توالت فرنگی، روشویی و دوش) هستند. اتاق ها معمولاً دارای یک تختخواب، یک میز، یک کمد لباس و یک قفسه کتاب هستند. دسترسی به اینترنت، برق، گرمایش و آب گرم، در اجاره بها لحاظ شده است.

بیشتر خوابگاه ها دارای یک اتاق ویژه هستند که در آن ها می توانید با دیگر هم خوابگاهی ها مصاحبه کنید، تلویزیون ببینید و به مراودات اجتماعی بپردازید. امکانات لباسشویی نیز در بیشتر خوابگاه ها دیده می شود. برخی از خوابگاه ها دارای اتاق مطالعه، کتابخانه ای کوچک و همچنین یک نمازخانه (عبادتگاه) هستند. دانشجویان تمام ادیان می توانند از این عبادتگاه استفاده کنند.

امنیت خوابگاه

خوابگاه دارای نگهبانی و انتظامات 24ساعته (شبانه روزی) است. دانشجویان برای ورود به ساختمان نیازمند کارت عبور هستند و هر دوست یا مهمانی که به خوابگاه ها می آید، ضروری است که نام خود را در دفتر نگهبانی ثبت کند. بیشتر خوابگاه ها مختلط هستند و دانشجویان دختر و پسر را پذیرش می کنند. این گونه نیست که امکانات اقامتی هر دانشگاه بر اساس تفکیک جنسیتی باشد. اگر این مسئله برایتان مهم است، پیش از این که درخواست اقامت در خوابگاه را پر کنید، با دانشگاهتان تماس بگیرید.

گزینه های غذا

در بیشتر خوابگاه های دانشجویی لندن، تهیه غذا بر عهده خود دانشجویان است، به این معنا که خود دانشجو باید مواد اولیه را تهیه کرده و آشپزی کند. البته تعدادی از خوابگاه های لندن به دانشجویان غذای گرم ارائه می کنند. اقامت در خوابگاه های دارای امکانات غذایی با ارائه صبحانه و شام همراه است. اگر خواهان اقامت در این خوابگاه ها هستید، ضروری است درباره امکانات خوابگاه با دانشگاه خود هماهنگ باشید.

انتقال به مراکز خصوصی اسکان

اقامت در خوابگاه فقط برای سال اول تحصیل امکان پذیر است. اگر دوره تحصیلی شما بیش از یک سال طول می کشد، نیازمند اقامت در مراکز خصوصی اسکان خواهید بود. چه بسا دانشگاه یا کالج بتوانند در این زمینه کمکتان کرده و یا مراکز تحت نظارت و مدیریت خود را به شما پیشنهاد دهند.

هزینه اسکان در خوابگاه

هزینه خوابگاه معمولاً شامل هزینه های جانبی از قبیل برق، آب و اینترنت می شود.

  • اتاق معمولی (استاندارد) 210 - 135 پوند در هفته
  • سوئیت 260 - 130 پوند در هفته
  • آپارتمان کوچک 340 - 140 پوند در هفته

انواع دیگر اتاق ها از قبیل اتاق های دونفره، اتاق مخصوص زوج ها یا طبقه ای برای خانواده ها (مختص دانشجویان متأهل)، نیز ممکن است به متقاضیان ارائه شود.

مراکز خصوصی اسکان دانشجویی در لندن

سازمان های اقامتی خصوصی بسیاری وجود دارند که جایگزین های مناسبی برای خوابگاه ها تدارک می بینند. این مراکز اقامتی به لحاظ سبک و شیوه، به خوابگاه ها شبیه اند. در این مراکز معمولاً اتاق خواب، سرویس بهداشتی اختصاصی و البته آشپزخانه مشترک با دیگران در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

تعدادی از دانشگاه های لندن برای دانشجویان خود، اتاق های این مراکز را اجاره می کنند. مراکز خصوصی اسکان دانشجویی در لندن روزبه روز در حال فراگیرتر شدن هستند، چراکه از استانداردهای بالایی برخوردارند و معمولاً نیز در مرکز لندن یا در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند.

امکانات مراکز خصوصی

در مراکز خصوصی اسکان دانشجویی در لندن، دانشجویان معمولاً از اتاق هایی دارای سرویس بهداشتی اختصاصی بهره می برند. البته اتاق هایی معمولی با سرویس مشترک نیز وجود دارند. امکانات آشپزخانه و دیگر فضاهای عمومی نیز به صورت مشترک مورداستفاده قرار می گیرند. از همین فرصت ها برای ایجاد دوستی با هم خوابگاهی ها می توان بهره گرفت. آشپزخانه های این مراکز مجهز بوده و به امکاناتی مانند یخچال، فریزر و اجاق خوراک پزی مجهزاند. دانشجویان می توانند مواد اولیه موردنیازشان را خریداری کرده و غذایشان را خودشان تهیه کنند.

اتاق ها معمولاً دارای میز، تختخواب، کمد لباس و یک قفسه کتاب هستند. هزینه دسترسی به اینترنت، برق، گرمایش و آب گرم در اجاره بها لحاظ شده است. بیشتر این مراکز دارای اتاقی برای تماشای تلویزیون و مصاحبه با دیگران هستند. امکانات شستشوی لباس نیز در بسیاری از این مراکز دیده می شود. تعدادی از مجتمع های خصوصی اسکان دانشجویی سالن بدن سازی، اتاق مطالعه، سایت کامپیوتر، کتابخانه و همچنین نمازخانه (عبادتگاه) دارند.

امنیت

مراکز خصوصی اسکان دانشجویی نگهبانی و حفاظت 24ساعته (شبانه روزی) دارند. دانشجویان ملزم به ارائه کارت ورودی هستند. گفتنی است نیروهای انتظامات در تمام طول روز در خوابگاه ها حضور دارند.

امکانات تغذیه

بیشتر مراکز خصوصی اسکان دانشجویی فاقد پوشش غذایی هستند و دانشجویان موظف اند مایحتاج خود را تهیه کرده و به آشپزی بپردازند.

شهریه مراکز خصوصی اسکان دانشجویی

هزینه ها معمولاً شامل تمام قبوض برق، آب و اینترنت می شوند.

  • اتاق استاندارد: 160 تا 250 پوند در هفته
  • سوئیت: 160 تا 280 پوند در هفته
  • آپارتمان کوچک: 280 تا 500 پوند در هفته

انواع دیگر اتاق ها از قبیل اتاق های دونفره، اتاق مخصوص زوج ها یا طبقه ای مختص خانواده ها نیز ممکن است به متقاضیان ارائه شود.

دیگر گزینه های اسکان دانشجویی در لندن

اقامت در کنار یک خانواده

در این نوع اقامت، شما در کنار یک خانواده بریتانیایی مستقر می شوید. دانشجویان جوان و انگلیسی زبان بسیار از این نوع اقامت استقبال می کنند، هرچند این گزینه در میان سایر دانشجویان نیز کم طرفدار ندارد. از این طریق می توان تجربیات دست اولی از فرهنگ بریتانیایی کسب کرد. در این شیوه اقامت شما ممکن است اتاق شخصی و مشترک با دانشجوی دیگری داشته باشید و در یک زندگی خانوادگی احتمالاً شامل شام مشترک، مصاحبه درباره امور روزمره یا رفتن به گردش مشارکت کنید. هزینه غذا و قبوض خدماتی در مبلغ اولیه لحاظ شده است.

اسکان کوتاه مدت

برای مواقعی همچون زمانی که تازه به لندن رسیده اید یا هنگامی که خانواده یا دوستانتان به لندن می آیند، نیازمندید که جایی برای اقامت کوتاه مدت بیابید. هتل ها و مهمان خانه ها ممکن است خیلی گران باشند، اما می توانید از تخفیفات آنلاین بهره مند شوید. از دانشگاه بخواهید که هتل ها و مهمان خانه های مناسب را به شما معرفی کنند. آن ها معمولاً ارتباطات خوبی با این مراکز دارند و می توانند قیمت ها را پایین بیاورند.

نکته : به یاد داشته باشید که حتماً پیش از رسیدن به بریتانیا محل اقامتتان را هماهنگ کرده باشید، حتی اگر قرار است موقت باشد.

اجاره یک اتاق در لندن

اگر از اقامت در خوابگاه های دانشجویی مطمئن نیستید، می توانید در پی اجاره یک آپارتمان یا خانه در لندن برآیید. بسیاری از دانشجویان لندن در مراکز استیجاری شخصی زندگی می کنند. این گزینه بیشتر در میان دانشجویان سال دوم به بالا طرفدار دارد. می توانید مکانی را برای خود یا مشترکاً با دیگران اجاره کنید. همچنین می توانید اتاقی در یک خانه اجاره کنید. اشخاص دیگری نیز در کنار شما در آن خانه خواهند بود، و شما فقط یکی از اتاق های موجود را کرایه خواهید کرد.

امکانات مراکز استیجاری

به اشتراک زندگی کردن در یک طبقه یا خانه، در میان دانشجویان بریتانیا گزینه محبوبی است. از این طریق می توان هزینه ها را قدری کاهش داده و خوش گذراند. در یک خانه شریکی، از اتاق خواب شخصی بهره خواهید برد، اما حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه و فضاهای عمومی با دیگران به طور اشتراکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اگر درصدد اجاره یک اتاق هستید، مراقب هزینه های مازاد بر اجاره ماهیانه باشید؛ هزینه هایی مانند قبوض خدماتی (گاز، برق و آب)، اتصال به اینترنت و تلفن و نیز کد شبکه های تلویزیونی. خانه های استیجاری معمولاً تمام مبله هستند، اما همچنان برخی از وسایل شخصی از قبیل رختخواب و ظروف آشپزخانه را خودتان باید تهیه کنید.

در بریتانیا جهت پوشش خدمات دولتی محلی، عوارضی نیز به خانواده ها تحمیل می شود. دانشجویان تمام وقت ملزم به پرداخت این عوارض نیستند. مرکز خدمات دانشجویی دانشگاه می تواند تائیدیة تحصیلی و نیز اطلاعات مفید و تکمیلی در این باره را به شما ارائه دهد.

هزینه مراکز استیجاری

هزینه مراکز استیجاری بسیار متفاوت است. یک آپارتمان کوچک در لندن از 120 تا بیش از 1000 پوند در هفته خرج بر می دارد. هزینه اتاقی در یک خانه مشترک هم به طور میانگین 150 پوند در هفته می شود. قبوض خدماتی معمولاً ذیل این هزینه ها قرار نمی گیرند. اگر درصدد اجاره یک اتاق یا آپارتمان در لندن هستید، پیش از آن که قرارداد را امضا کنید، باید محل اسکان را دیده باشید. معمولاً هم از شما خواسته می شود که پیش از نقل مکان، مبلغی را به عنوان بیعانه بپردازید. پیش از آن که یک قرارداد اجاره را امضا کنید، می توانید از توصیه های قانونی مرکز اسکان دانشگاه بهره مند شوید.

منابع:

https://www.studylondon.ac.uk

منبع: سفیرساعی
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 918

به "اسکان دانشجویی در لندن اسکان دانشجویی در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان دانشجویی در لندن اسکان دانشجویی در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید