افتادن وزنه 252 کیلویی روی هافثور پی یرشون و پارگی عضله سینه او

به گزارش سبزا، هافثور پی یرشون (Hafthor Bjornsson) که به تازگی از بوکس به پاورلیفتینگ بازگشته در باشگاه بدنسازی خود یک مسابقه پاورلیفتینگ ترتیب داد، اما هنگامی که قصد داشت روی نیمکت با وزنه 252.5 کیلوگرمی حرکت پرس سینه انجام دهد نتوانست و دچار پارگی عضله سینه یا پکتورال شد.

افتادن وزنه 252 کیلویی روی هافثور پی یرشون و پارگی عضله سینه او

چند ماه از زمانی که هافثور پی یرشون اظهار داشت قصد بازگشت به پاورلیفتینگ را دارد می گذرد. ابتدا او تنها می خواست از ماجراجویی خود در بوکس به وزنه برداری برگردد، اما خیلی سریع اهداف بزرگ تری برای خودش در نظر گرفت. با عشقی که به این رشته ورزشی دارد، هافثور تصمیم گرفت تا انتها سال 2023 رکورد دنیای را بشکند. او وزنه زدن و تمرینات حرفه ای را آغاز کرد که منجر به پیشرفت های چشمگیری شد. اما حالا با پارگی ماهیچه سینه اش به نظر می رسد که نمایش او خیلی زود تمام شده یا حداقل روند آن کند خواهد شد.

هافثور پی یرشون که می خواست قدرت و تکنیک خود را به آزمایش بگذارد، روز شنبه 15 آوریل در باشگاه بدنسازی خود یک مسابقه پاورلیفتینگ ترتیب داد. او با قدرت آغاز کرد، اما روزش روی نیکت پرس سینه خراب شد.

بعد از اینکه وزنه 230 و 240 کیلویی را به راحتی بالای سر برد، برای آخرین تلاشش 252.5 کیلوگرم را انتخاب کرد. او که پیش از این هرگز این وزنه را بلند ننموده بود مشتاق بود که یک رکورد تازه پاورلیفتینگ به ثبت برساند. اما وقتی آغاز به پایین آوردن وزنه 252.5 کیلوگرمی به سمت سینه اش کرد، عضله سینه اش دچار پارگی شد. اتفاقی که موجب فریاد هولناک قوی ترین مرد دنیا در سال 2018 شد و تا زمانی که میله را از روی سینه اش برداشتند ادامه داشت.

هافثور پی یرشون احتمالا به محض انجام تمام آنالیز های لازم، شدت آسیب دیدگی را فاش خواهد نمود، اما بهبود پارگی پکتورال ممکن است ماه ها طول بکشد و به نظر می رسد مصدومیت هافثور بسیار جدی است.

هافثور پی یرشون بعلاوه قصد داشت در سال 2024 به مسابقات مردان آهنین بازگردد، اما این مصدومیت ممکن است بر این برنامه او نیز تاثیر بگذارد. هم پاورلیفتینگ و هم قوی ترین مردان به خاطر آسیب وارد کردن به ورزشکاران معروف هستند. این موضوع با توجه به دوری دوساله پی یرشون از این ورزش های قدرتی جدی تر هم بوده است. در این دو سال او به بوکس پرداخت و در یکی از سنگین ترین مبارزات تاریخ، ادی هال را شکست داد.

هافثور پی یرشون در طول دوران حرفه ای خود آسیب های متعددی را تجربه نموده و با موفقیت بر همه آن ها غلبه نموده است.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2176

به "افتادن وزنه 252 کیلویی روی هافثور پی یرشون و پارگی عضله سینه او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتادن وزنه 252 کیلویی روی هافثور پی یرشون و پارگی عضله سینه او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید