ایده بهترین و زیباترین دکوراسیون اتاق خواب کودک

به گزارش سبزا، دکوراسیون اتاق خواب کودک تأثیر زیادی روی شخصیت و بلوغ فکری و همچنین روحیات فرزند شما دارد. برخلاف طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و دخترانه که می توانید از سلیقه و نظریات آنها هم کمک بگیرید، در اینجا بیشتر باید بر روی نظرات و ایده های خودتان متکی باشید. با این حال باید کمی هم به رؤیاپردازی و نظرات آنها هم توجه داشته باشید.

ایده بهترین و زیباترین دکوراسیون اتاق خواب کودک

در ادامه به بعضی نکات و ایده های دکوراسیون اتاق خواب کودک جدید می پردازیم.

انواع دکوراسیون اتاق خواب کودک با ایده های ناب

برای اینکه زیباترین دکوراسیون اتاق خواب کودک را طراحی کنید و فرزندتان از بودن در چنین فضایی لذت ببرد، چندین ایده و نکته بسیار مهم را با شما به اشتراک می گذاریم. با ما همراه باشید.

  • رنگ دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر و پسر: موقع انتخاب رنگ برای اتاق خواب کودک دخترتان می توانید از رنگ کلیشه ای صورتی استفاده کنید اما برای اینکه کمی خلاقیت و سلیقه بیشتری خرج کنید، رنگ های ملایم مثل سبز روشن، نارنجی و زرد مناسب هستند. اما اگر کودکتان پسر است، رنگ های سفید، کرم و آبی گزینه خلاقانه ای هستند. حتی می توانید دیوارها را کاملا خنثی رنگ کنید و سپس با لکه های رنگی تزئین کنید. حتما دقت کنید که دیوار و کفپوش باید رنگ خنثی داشته باشند و سایر وسایل و المان ها رنگی متفاوت (متضاد یا مکمل) به خود بگیرند.

اگر از لحاظ بودجه ای مشکل ندارید می توانید بجای رنگ کردن دکوراسیون اتاق خواب کودک پسرانه و دخترانه از کاغذ دیواری استفاده کنید. هم تنوع رنگ بالایی دارند، تمیز کردن و قابلیت شستشوی آنها بسکمک از نگرانی های شما را رفع می کند و هم تنوع زیادی در طرح و مدل های فانتزی دارند.

  • نورپردازی: نورپردازی مناسب در جلوه و نمود مناسب فضا بسیار تأثیرگذار است و حتی روی میزان احساس امنیت و ترس کودکتان نیز اثر دارد. بهترین ایده برای دکوراسیون اتاق خواب کودک با نورپردازی قوی و مناسب قابل اجراست. می توانید از سقف های کاذب به همراه لامپ های هالوژنی استفاده کنید. معمولا دختر بچه ها از نورهای مخفی رنگی داخل گچبری سقف لذت می برند. برای نور چراغ خواب هم انواع رنگی و چرخان جذابیت زیادی برای کودکتان خواهد داشت.

ضمناً فراموش نکنید که هر چقدر هم نورپردازی حرفه ای داشته باشید، به اندازه نور طبیعی در خلق و خو و رشد کودکتان تأثیر گذار نخواهد بود.

  • کفپوش: برای انتخاب کفپوش باید حسابی دقت کنید. بهترین مدل دکوراسیون اتاق خواب کودک پسرانه و دخترانه با کفپوش مناسب جلوه بهتری خواهد داشت. به فکر سرامیک و سنگ آنتیک نباشید چون هم با افتادن کودکتان آسیب جدی خواهد دید و هم اینکه ماهیت سرد آنها قدم زدن و راه رفتن را ناخوشایند می کند بجز مواردی که در زیر آنها سیستم گرمایشی قرار دهید.

در هر صورت بهترین و مقرون به صرفه ترین کار، استفاده از یک قالیچه یا فرش با اندازه مناسب و پوشاندن بقیه اتاق خواب کودک با موکت است. می توانید از فرش های وینتیج یا فانتزی مطابق سلیقه کودکتان استفاده کنید تا از آن لذت بیشتری ببرد.

  • پرده و روتختی: هر نوع مدل دکوراسیون اتاق خواب کودک که در نظر داشته باشید، باید پرده و روتختی رنگی هماهنگ با هم داشته باشند. البته این اصل مهم برای دکوراسیون اتاق خواب همه افراد با هر رده سنی صدق می کند. در انتخاب جنس پرده به نورگیری اتاق دقت کنید تا میزان نور طبیعی اتاق کم نشود. روتختی هم معمولا جنبه تزئینی داشته و اگر به فکر خرید آن هستید، حتما جنسی نرم و با رنگ مکمل یا هم طیف با پرده و مکمل یا متضاد با رنگ اتاق انتخاب نمایید.
  • کمد و قفسه دیواری: دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر حتما نیاز به کمد دیواری برای لباس ها و قفسه دیواری و محلی برای نگهداری عروسک ها دارد. البته پسر بچه ها نیز با عروسک بازی می کنند اما تنوع عروسک های دختران بسیار بیشتر است. از کمدهای دیواری و قفسه های مناسب با ارتفاع کافی استفاده نمایید تا گذاشتن و برداشتن عروسک برای کودکتان راحت باشد.
  • تختخواب: تختخواب کودکتان حتما باید بدون پایه یا با حداقل ارتفاع باشد تا هم پایین آمدن از آن سخت نباشد و هم اینکه در صورت افتادن از روی تخت آسیب جدی نبینند. بعضی از تخت خواب ها در کناره ها حفاظ هم دارند که گزینه مناسبتری خواهند بود. دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک با سایز بزرگ برای خرید تختخواب مناسب هستند در غیر این صورت فضای اتاق را تنگ نکنید.
  • تزئین دیوار: اگر کودکتان نسبت به یک کارتون یا کاراکتر برنامه تلویزیونی علاقه زیادی نشان می دهد قرار دادن برچسب های دیواری یا ماکت آنها بر روی دیوار ایده خوبی است. البته به شرطی که مطمئن باشید آنها را از دیوار جدا نکنند و یا خطری نداشته باشند.
  • وسایل جانبی: وجود میز مطالعه برای بچه هایی که راه رفتن را یاد گرفته اند، چادر بازی، اسباب بازی های متناسب با رده سنی و غیره در اتاق خواب کودک بسیار مهم هستند. موقع خرید وسایل، تزئین و انتخاب طرح دکوراسیون اتاق خواب کودک دقت کنید که سایز و اندازه مناسبی داشته باشند. سایز مناسب کمک می کند تا کودک موقع بازی کردن و استفاده از آنها مشکل پیدا نکند و هم اینکه حجم زیادی نگیرند و فضا را شلوغ نکنند.

نکته بسیار مهم: همیشه جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب کودک برای کودک شما بهترین گزینه نیست. هر کودکی شخصیت و سلایق خاص خود را دارد و جدای از رنگ مد سال یا پیشنهاد شده برای اتاق خواب کودک، ممکن است با سلیقه یا روحیات او تناسب نداشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر با پسر متفاوت است و سعی نکنید هر دو فرزند خود را در یک اتاق مشترک قرار دهید. موقع خرید وسایل کمی نگاه آینده بینانه هم داشته باشید و وسایل با کیفیت خریداری نمایید.اگر هم به فکر تغییر رنگ اتاق خواب هستید، کاغذ دیواری با وجود تنوع بالاتر در طرح و رنگ گزینه مناسبی نخواهد بود.

منبع: اتاق
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1615

به "ایده بهترین و زیباترین دکوراسیون اتاق خواب کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده بهترین و زیباترین دکوراسیون اتاق خواب کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید