آنالیز شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی؛ 3 امتیاز واجب تر از نان شب

به گزارش سبزا، کسب هر نتیجه ای به جز برد مقابل عراق کار ایران را برای صعود به، اما و اگر می کشاند.

آنالیز شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی؛ 3 امتیاز واجب تر از نان شب

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران با رجحان قاطع 10 بر صفر مقابل کامبوج پیروز شد سومین بازی دور برگشت خودش را هم با پیروزی پشت سر گذاشته و حالا تنها یک گام دیگر تا انتها این مرحله و معین شدن تکلیف صعودش به دور بعد دارد و آن هم ملاقات معین کننده و حیاتی برابر عراق است که روز سه شنبه برگزار خواهد شد و تکلیف صعود شاگردان اسکوچیچ روشن می گردد.

این سه پیروزی هنوز باعث نشده ایران بتواند جای عراق را در جدول بگیرد و همچنان با اختلاف 2 امتیازی نسبت به این تیم در صندلی دوم جدول گروه واقع شده است و همین موضوع نشان می دهد ملی پوشان ما برای صعود به عنوان سرگروه احتیاج به 3 امتیاز بازی مستقیم دارند و امتیاز دادن در این بازی حکم صعود مستقیم عراق را امضا می نماید.

از سوی دیگر تیم های دوم هم تحت شرایطی شانس صعود دارند و ایران دومی خودش را در گروه قطعی نموده چرا که تفاضل گل +29 مقابل تفاضل +7 بحرین غیر قابل جبران است ولی دریافت امتیاز از بازی با عراق و تفاوت بین تساوی و شکست برای صندلی دومی از این لحاظ حائز اهمیت است که شرایط ایران را در جدول تیم های دوم بهبود می بخشد.

در جدول تیم های دوم گروه های 8 گانه آسیا 5 تیم به دور بعد صعود خواهند کرد و در این جدول امتیازات کسب شده مقابل تیم انتهای جدول هر گروه محاسبه نمی گردد و ایران بدون احتساب 6 امتیاز و +24 تفاضل گل برابر کامبوج در این جدول قرار می گیرد و در حال حاضر در صندلی چهارم این جدول واقع شده است.

صندلی تیم های حاضر در این گروه در انتها هفته بعد معین خواهد شد ولی قرقیزستان در این جدول شانس صعود ندارد و چین و اردن هم 7 امتیازی هستند و این یعنی اگر ایران از عراق یک مساوی بگیرد با 10 امتیاز احتمال صعود زیادی دارد. هرچند شرایط تفاضل ایران در این جدول به گونه ای است که تساوی ایران و پیروزی آن تیمها منجر به رجحان آنها می گردد. چین باید به مصاف سوریه ای برود که صعودش به عنوان تیم نخست قطعی شده و بازی برایش تشریفاتی است و این کار چینی ها را راحت تر می نماید و اردن هم شرایط مشابهی در گروه خود با استرالیا دارد و این یعنی شانس برد این دو تیم بالاست.

به هر جهت بهترین راه برای صعود ایران رجحان بی دغدغه مقابل عراق است تا کارش به اما و اگر نکشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1623

به "آنالیز شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی؛ 3 امتیاز واجب تر از نان شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط صعود ایران به دور پایانی مقدماتی جام جهانی؛ 3 امتیاز واجب تر از نان شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید