تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

به گزارش سبزا، سرگرمی روی کشتی:

یکی از پر طرفدارترین نوع سرگرمیات، میهمانی شبانه در کشتی های توریستی در استانبول است. این کشتی ها بر روی تنگه بسفر قرار دارند و از میهمانان خود با انواع نوشیدنی های و غذاهای مجذوب نماینده پذیرایی می نمایند. پایکوبی و پای کوبی در این کشتی ها تا پاسی از شب ادامه دارد و گردشگران ایرانی می توانند از موسیقی ایرانی در کنار برنامه های دیگر مجذوب نماینده سرگرمیی در کشتی لذت ببرند.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

این گشت معمولا از عصر آغاز و تا نیمه شب ادامه خواهد داشت. بیشتر تورهایی که این گشت را اجرا می نمایند ترنسفر رایگان برای انتقال شما دارند.

کنسرت و موسیقی:

استانبول شهری است که میزبان بسیاری از هنرمندان معروف بوده است. کنسرت های شبانه در این شهر در سالن های مجلل برگزار می شوند و شما می توانید از حضور و هم صدایی در کنار هنرمندان مورد علاقه خود در این شهر لذت ببرید.

مراسم سنتی پایکوبی سماع و درویش های چرخان یکی دیگر از مراسم هنری در استانبول که تماشا را به هر گردشگری توصیه می کنیم. این پایکوبی در سالن هوجا پاشا در استانبول برگزار می شود. حدود 1 الی 2 ساعت پایکوبی فولکلور و محلی همراه با موسیقی بسیار زیبایی به شما عرضه خواهد شد. تماشای پایکوبی سماع را به سادگی از دست ندهید.

تماشای آثار تاریخی در استانبول:

آثار تاریخی استانبول مربوط به دوران عثمانی و پیش از آن برمی شود و در همه جای شهر هستند. از ایاصوفیه گرفته تا مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد از یک طرف و از طرف دیگر موزه دولمه باغچه که کاخ تماشایی دوران عثمانی در این شهر خودنمایی می نمایند. منظره 360 درجه از بالای گالاتا و پل بُسفر بغاز یا بر روی تنگه ای به همین نام از دیگر جاذبه های استانبول هستند. در زیر زمین هم آثار تاریخی تمامی ندارد. آب انبار باسیلیکا سیسترن یکی از همین تماشای های زیر زمینی در استانبول است.

گشت و تماشای جزیره:

یک روز خود را خالی نگه دارید تا از تماشای عظیمترین جزیره در کوچکترین دریای دنیا لذت ببرید. بیوک آدا که به معنی جزیره عظیم هم هست، در وسط دریای مرمره مانند نگینی خودنمایی می نماید. کالسکه سواری، دوچرخه سواری و گشت در داخل جزیره بیوک آدا، آن هم جزیره ای که کسی حق استفاده از اتومبیل در آن را ندارد، بسیار لذت بخش خواهد بود.

خرید و گشت و گذار در بازار:

خرید کردن یک سرگرمی مجذوب کننده است به خصوص اگر پای یک بازار سنتی به نام کاپالی چارشی در استانبول در میان باشد، لذت آن بیشتر هم می شود. بازار عظیم استانبول علاوه بر اینکه از نظر تاریخی یک اثر فوق العاده است این روزها برای خرید سوغات مقصد اصلی گردشگران است. علاوه بر کاپالی چارشی، بازار مصری های استانبول معروفیت بسیاری دارد. بازاری که محل فروش ادویه مشهور ترک است.

در کنار بازار سنتی و بازار ادویه در استانبول، نمی توان به سادگی از کنار مراکز خرید و فروشگاه های تازه تاسیس و مدرن این شهر گذشت. مرکز خرید جواهر، اسفانبول، اولویوم و مغازه های خیابان استقلال همگی در فهرست مراکز خرید پرهوادار هستند. برای خرید لباس مجلسی، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی کیف و کفش دلخواه تان در استانبول می توانید مرکز خرید مناسبی را بیابید.

سرگرمیات شبانه در استانبول:

استانبول شب و روز نمی شناسد. برای سرگرمی شب ها هم مانند روزها پرهوادار است و پر جاذبه. حتی بعضی معتقدند اگر گشت های شبانه در خیابان های زنده و چراغانی شده در استانبول را از دست بدهید، سفرتان به ترکیه کامل نشده است.بی اُغلو، کادی کوی، بشیکتاش و اورتاکوی چهار محله اصلی در استانبول هستند که شب ها تماشایی اند. میدان تکسیم در محله بی اُغلو قرار گرفته است که البته برای گردشگران بیشتر از دیگر نقاط استانبول شناخته شده است. سرگرمیات شبانه استانبول را از دست ندهید.

موزه گردی در استانبول:

برای بسیاری تماشا موزه در شهرهای مختلف یک سرگرمی خارق العاده بشمار می آید. برای کسانی که هوادار موزه ها هستند، استانبول شهر خوبی است. موزه پانورامای مربوط به جنگ ترک ها یکی از موزه های خاص این شهر است. موزه 1954 را حتما از نزدیک ببینید. موزه ایاصوفیه را هم در فهرست موزه هایی که حتما باید ببینید قرار دهید.

سرگرمی برای بچه ها چطور است؟

برای کسانی که خانوادگی سفر می نمایند و فرزندان شان بین سنین 3 تا 14 یا 15 سال هستند حتما مهم است تا درباره سرگرمیات شهر استانبول برای فرزندان شان بیشتر بدانند. پارک آبی دلفین در تابستان میزبان فرزندان شما و البته کل خانواده شما خواهد بود. بازی های این مجموعه آبی بسیار پر هیجان هستند. علاوه بر این ها حتما دست فرزندان تان را بگیرید و سری به ویالند بزنید. شهربازی ویالند حتما خاطره ای بی نظیر از سفر را برای فرزندان تان خواهد ساخت. فرزندان شما می توانند در ویالند از بازی با وسایل لذت ببرند و همینطر تونل وحشت آن را تجربه نمایند.

نمایشگاه های استانبول

نمایشگاه محلی برای عرضه برترین محصولات و خدمات بوده و هستند. نمایشگاه های استانبول هم به علت موقعیت خاص این شهر هم میزبان برترین های تکنولوژی و فناوری و... از آسیاست و هم اروپا. برای تجار و کسانی که اهل کسب و کار هستند، نمایشگاه مرتبط با حرفه شان برترین محل برای چانه زنی و خرید است گاهی تماشای ایده های نو و صحبت با برترین ها در حوزه های مختلف کسب و کار. حتما قبل از سفر به استانبول تقویم نمایشگاه های استانبول در امسال را چک کنید شاید نمایشگاه مورد علاقه شما در تاریخ سفرتان در حال انجام باشد.

جشنواره ها و فستیوال های استانبول:

رویدادهای بسیار مهمی در طول سال در استانبول برگزار می شود. پیش از سفرتان می توانید تاریخ آن ها را آنالیز کنید. انواع فستیوال های فیلم و موسیقی در این شهر برگزار می شود. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از سفر درباره جشنواره ها و فستیوال های مهم استانبول بیشتر بخوانید.

منبع: دالاهو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1687

به "تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید