تپه گنجشک ها در بلندترین نقطه مسکو، عکس

به گزارش سبزا، این تپه بهترین چشم انداز از شهر را ارائه می دهد که این همه زیبایی در جملات قابل وصف نیست و باید از نزدیک محو تماشا شوید.

تپه گنجشک ها در بلندترین نقطه مسکو، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اگر شما نیز جزو علاقه مندان به ارتفاعات بی نظیر شهر مسکو هستید، با خرید بلیط هواپیما سفری هیجان انگیز در این شهر را تجربه کنید و با کوله باری از خاطرات شیرین به شهر خود برشد.

تپه گنجشک های مسکو در سمت راست رودخانه مسکو و 85 متری بالای سطح دریا قرار گرفته است، طوری که از این قسمت می توانید تمام شهر مسکو را زیر پای خود ببینید. این تپه می تواند بهترین مکان برای دریافت عکس های یادگاری باشد، حتی نام این تپه در آثار چند شاعر نیز آورده شده است.

همچنین Sparrow Hills جزو پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو شناخته شده است و هر ساله گردشگران و جهانگرد های زیادی از این منطقه بازدید می نمایند. این منطقه با آب و هوایی بی نظیر و به دور از شلوغی های شهر جزو مناطق ناب مسکو به شمار می رود.

امروزه تپه گنجشک ها به عنوان منطقه ای سر سبز و زیبا از کرانه شیب دار رودخانه تا شمال کشیده شده و بیشترین ارتفاع تپه 220 متر است. در دامنه این تپه نیز درختانی کاشته شده اند که به پارک جنگلی تبدیل گشته و همچنین مسیرهایی برای دوچرخه سواری و پیست اسکی و محیطی برای تماشای پرندگان وجود دارد.

تاریخچه تپه گنجشک ها

تپه گنجشک ها از زمان های خیلی دور در مسکو مشهور بوده است؛ یعنی از زمان تاتارها، مغول ها، لهستانی ها و ارتش کریمه که بر فراز این تپه بر کل شهر اشراف داشتند. نام تپه گنجشک ها به زبان روسی ووروبیووو است. این نام، در حقیقت نام روستایی در نزدیکی این تپه ها بوده است.

در اواخر قرن 15، این روستا توسط سوفیا، همسر تزار روسیه خریداری شد و به یک عمارت و اقامتگاه تابستانی تزارها تبدیل شد. سپس در قرن 17 صومعه آندرفسکی در این قسمت بنا شد و در قرن 18 نیز کارخانه آجر و شیشه آغاز به فعالیت کرد.

بعد از آن تاریخ ساخت و ساز انبوهی در تپه گنجشک ها آغاز شد؛ کلیسای جامع مسیح ناجی از بناهای ساخته شده آن دوران است. در اواخر قرن 19 نیز بعضی مردم آغاز به ساخت کلبه هایی در حومه تپه گنجشک ها کردند. قرن بیستم دوران طلایی مسکو محسوب می گردد که تغییرات عظیمی در این شهر رخ داد، تا حدی که این تپه به یادبود لنین به نام وی تغییر داده شد. در نیمه دوم قرن 20 نیز دانشگاه معروف مسکو بر روی این تپه ساخته شد. در سال 1953 سکوی پرش بلند اسکی و کمی بعد خط مترو در این منطقه دایر شد.

تراس و بخش های مختلف تپه گنجشک های مسکو

بر روی تپه گنجشک ها تراسی ساخته شده که حدودا 80 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و نمای بسیار خوبی از شهر از این تراس قابل مشاهده است. در این محل جشن های زیادی برگزار می گردد و دوچرخه سواران و ماشین سواران حرفه ای با یکدیگر مسابقه می دهند.

از تراس تپه گنجشک ها می توانید چندین مکان زیبا را مشاهده کنید؛ مانند مجموعه ورزشی لوژنیک به عنوان محل برگزاری بازی های المپیک 1980، گنبد های خانقاه نووودویچی، کلیساهای کرملین، کلیسای مسیح نجات دهنده، کلیسای هفت خواهر و مرکز تجارت مسکو و صومعه سنت اندرو. همچنین چندین رستوران کوچک و عظیم در اطراف این منطقه وجود دارند که می توانید غذاها و نوشیدنی های محلی و بین المللی نوش جان کنید. این تپه های زیبا محل رمانتیکی برای عشاق و شاعران مشهور روسی در طول تاریخ بوده است و امروزه نیز تپه گنجشک های مسکو یکی از بهترین نقاط گردشگری به شمار می رود که اغلب جهانگرد ها از این مکان بازدید می نمایند.

بناهای ساخته شده در تپه گنجشک ها

معماران بسیاری در زیباسازی این ناحیه کوشش نموده اند؛ به عنوان مثال در ابتدا قرار بود بنای کلیسای مسیح نجات دهنده ساخته گردد ولی بعدها انجام نگرفت. سپس در قرن بیستم بنای عبادتگاه دیگری در بالای تپه ها ساخته شد که امروزه بنای دانشگاه ایالتی مسکو است. نمای بیرونی ساختمان مجسمه ای از یک زن کارگر است و جزو هفت ساختمان مرتفع مسکو محسوب می گردد. همچنین در این مجموعه برای علاقه مندان به خرید، چندین فروشگاه، سالن های آرایشی، مغازه ها، کافه ها و ساختمان های دولتی و اداری ساخته شده است.

نحوه دسترسی به تپه گنجشک ها

برای دسترسی به این مکان می توانید از متروی مسکو بهره ببرید؛ طوری که نزدیک ترین ایستگاه مترو به تپه گنجشک ها ایستگاه ووروبیووی گوری (Vorobyovy Gory) نام دارد. این ایستگاه در قسمت پایین پارک و در کنار پل قرار گرفته است. اگر می خواهید به بالای تپه بروید، باید 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید. البته علاوه بر مترو می توانید از اتوبوس ها و تاکسی های شهری بهره ببرید و در نزدیکی این تپه ها پیاده شده و بقیه راه را پیاده طی کنید. اما اگر نمی خواهید سربالایی تپه را پیاده بروید می توانید تله کابین پارک سوار شوید و در راه برگشت سرازیری را پیاده برشد.

ساعت و هزینه بازدید از تپه گنجشک ها

برای بازدید از این منطقه می توانید در طی 24 ساعت بدون محدودیت مراجعه کنید و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به تپه گنجشک ها

کلیسای مسیح نجات دهنده: 7.5 کیلومتر

کلیسای جامع سنت باسیل: 9.2 کیلومتر

آرامگاه لنین: 9.3 کیلومتر

میدان سرخ: 9.4 کیلومتر

کاخ کرملین: 10.8 کیلومتر

میدان مانژ: 11.2 کیلومتر

رستوران های نزدیک به تپه گنجشک ها

رستوران جو جو: 1.7 کیلومتر

رستوران لاستوچکا: 4.9 کیلومتر

رستوران المپیین: 5 کیلومتر

رستوران آلماز: 5.5 کیلومتر

رستوران اسکای لانژ: 5.8 کیلومتر

هتل های نزدیک به تپه گنجشک ها

هتل کاستلو: 2.6 کیلومتر

هتل پاریس: 2.6 کیلومتر

هتل هیلز: 2.8 کیلومتر

هتل آرنا: 5.3 کیلومتر

هتل رادیسون: 6.7 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1136

به "تپه گنجشک ها در بلندترین نقطه مسکو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه گنجشک ها در بلندترین نقطه مسکو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید