صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و با هدف ارتقای نوآوری در صنعت غذای مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا ایجاد شد.

صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد مرکز نوآوری صنعت غذا گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور ایجاد شد تا بستری برای رشد فعالیت های استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه باشد.

علیرضا کریمی وثیق اضافه کرد: استارتاپها و شرکت ها با حضور در این مرکز، ضمن کسب مهارت های لازم و توانمندسازی، می توانند فعالیت های تحقیقاتی خود را رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان، آماده حضور در بازار مالی شوند.

وی همچنین یادآور شد: در راستای اهداف این کانون، مرکز نوآوری دیگری در این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر اساس تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ایجاد خواهد شد.

کریمی تأکید کرد: این مرکز با توجه به ظرفیت های خود، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را تا مرحله فراوری نیمه صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی واحد کانون علوم و فناوری نوین غلات گفت: در راستای توسعه منابع انسانی نوآور و ارتقای دانش علمی در زمینه صنعت و بازار، راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی واحد کانون علوم و فناوری نوین غلات توسط کانون در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: این کانون با رویکرد ایجاد تعامل هر چه بیشتر بین تمامی حوزه های علمی و آموزشی، فراوریی، خدماتی، رسانه ای و غیره (اعم از دولتی و غیردولتی)، با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران و نیز همیاری تخصصی و علمی مرکز پژوهش های غلات و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، مبادرت به برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی با اعطای گواهینامه نموده است.

کریمی اعلام کرد: مشارکت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار کشت گندم با رویکرد کاهش واریته های گندم و برقراری نظام کشت بر اساس سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت گیری واگذاری به بخش خصوصی، همکاری فنی و تخصصی و مشارکت در تدوین و تهیه استانداردها، آیین نامه ها و دستورالعمل های حوزه های ذی ربط جهت ارتقای سطح کیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همکاری های لازم جهت برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در راستای رونق بخشی به فضای کسب وکار از جمله برنامه ها و چشم اندازهای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.

وی همچنین به برنامه ریزی جهت ارتقای سطح مهارت آموزی منابع انسانی اشاره نمود و گفت: به منظور تقویت تخصصی و کارشناسی بخش خصوصی و صنفی در حوزه های ذی ربط، همکاری در برقراری فعالیت های ایده پرداز (استارتاپ) و بهره گیری از ایده های نو، مشارکت در اقدامات فرهنگ ساز و مطلع سازی عمومی با رویکرد اصلاح الگوهای مصرف با تکنیک های فناورانه و برنامه ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره گیری بخش های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه ها و چشم اندازهای این کانون است.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 176

به "صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید