غیبت لژیونرها در دور جدید تمرینات آسیایی تیم ملی هندبال

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، ششمین اردوی تیم ملی هندبال مردان کشورمان به منظور حضور در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا از امروز پنجم مرداد ماه با ترکیب 18 بازیکن در تالار هندبال تهران شروع شد.

غیبت لژیونرها در دور جدید تمرینات آسیایی تیم ملی هندبال

تیم ملی هندبال ایران هفته گذشته در اردو و مسابقات تدارکاتی قطر حاضر شد. در این اردوی تدارکاتی هر دو بازی خود را به تیم قطری باخت. این در حالی بود که در ترکیب تیم شاهد حضور لژیونرها هم بودیم. تنها الله کرم استکی در این اردوی تدارکاتی حاضر نبود.

ششمین مرحله اردوی تیم ملی هندبال در حالی از امروز با ترکیب علی رحیمی، فرهاد شفیعی، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، میلاد مسائلی، فرزاد رستمی، سلامان بربط، مهدی بیجاری، مهدی موسوی، بهرام رستمی، محسن کرنیان، جلال کیانی، مهدی مقصودی، سجاد استکی، افشین صادقی، کاظم آدینه پور، ازحسان ابوئی و مهرداد صمصامی در تالار هندبال آغاز شده که جز افشین صادقی و سجاد استکی مابقی لژیونرها در ترکیب تیم حاضر نیستند.

اردوها و برنامه های تدارکاتی تیم های باشگاهی اروپا آغاز شده و لژیونرها طبق قرارداد بعد از اردوی قطر به اروپا سفر نموده اند. گفته شده سجاد استکی نیز منتظر ویزا خود و کارهای سفرش به اروپاست و شاید تنها چند روزی در تیم تمرین کند. تیم افشین صادقی نیز هنوز تمریناتش را آغاز ننموده است.

با این شرایط زنگ خطر بزرگی برای هندبال ایران به صدا درآمده است. با وجود داشتن ده لژیونر شاغل در باشگاه های اروپا، تیم ملی در بازی تدارکاتی به قطر می بازد. از آن سو به دلیل همزمانی بازیهای آسیایی با اردوها و آغاز مسابقات باشگاهی هندبال اروپا بسیاری از باشگاه های اروپایی تکلیف خود را برای صدور مجوز حضور بازیکنان ملی پوش ایران برای همراهی تیم در جاکارتا تعیین ننموده اند.

با وجود نامه نگاری و رایزنی فدراسیون با باشگاه های مربوطه هنوز پاسخی مبنی بر رضایت این باشگاه ها به بازیکنان دریافت نشده است. با خروج این بازیکنان از اردوی تیم ملی به نظر می رسد بهتر است زوران کاستاراتوویچ همان طور که در روزهای اول گفته بود با بازیکنان داخلی تیم را تمرین داده و برای بازیهای آسیایی آماده گردد چرا که این احتمال وجود دارد که بازیکنان لژیونر نتوانند تیم را در جاکارتا همراهی نمایند و این شاید به آن معنا باشد که هندبال باز هم نتواند سکویی را در این رقابتها برای خود متصور گردد.

تیم ملی هندبال ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا در گروه اول با تیم های مالزی و قطر در قرعه سختی قرار گرفته است. قطری که همواره از بازیکنان تبعه اروپایی خوب بهره می گیرد و حتی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا چهار بازیکن اش اروپایی بودند.

در پیشینه این تیم، هندبال ایران در بازیهای آسیایی سال 2006 قطر برای اولین بار بر سکوی سوم ایستاد بعد از آن در سال 2010 گوانجو نشان نقره گرفت. در سال 2014 اینچئون نیز چهارم شد.

تیم های هندبال کشورمان در تمامی رده های سنی چند سالی است که در هیچ کدام از رویدادهای بین المللی، آسیایی و جهانی موفقیت در خور توجهی کسب ننموده و دور از سکو بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 407

به "غیبت لژیونرها در دور جدید تمرینات آسیایی تیم ملی هندبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت لژیونرها در دور جدید تمرینات آسیایی تیم ملی هندبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید