فوت وفن تخلیه خلط و پاک سازی سینه

به گزارش سبزا، وجود خلط یا بلغم در سیستم تنفسی می تواند مجرای هوا را تنگ و مسدود کند. انباشته شدن خلط به باکتری ها امکان زیستن و چندبرابر شدن می دهد. در نتیجه، افراد ممکن است به عفونت های ریوی مانند ذات الریه و برونشیت مبتلا شوند.

فوت وفن تخلیه خلط و پاک سازی سینه

با به کار بردن شیوه هایی که در ادامه به شما می گوییم می توانید به شیوه ای مؤثر و به سادگی ریه های خود را از وجود خلط و بلغم خالی کنید.

اکسپکتورانت یا شربت های خلط آوری نظیر Mucinex و Robitussin مصرف کنید. چنین داروهایی مخاط را شل یا نرم می نماید و خلط ها را از ریه به بیرون می راند. داروهای خلط آور معمولاً بدون تجویز پزشک هم فروخته می شوند. قبل از مصرف، حتماً هدایت های داخل جعبه را بخوانید و طبق میزان ای که در جعبه دارو نوشته شده است مصرف کنید.

با روغن یا اسانس اوکالیپتوس بخور دهید و بخار آن را استنشاق کنید. بخور اوکالیپتوس می تواند ریه های شما را تسکین دهد و خلط را نرم کند. در نتیجه با سرفه کردن می توانید آنها را خارج کنید. حدود 2 تا 3 قطره روغن یا اسانس اوکالیپتوس را در یک پیاله تمیز از آب جوش بریزید. با دقت کامل پیاله را روی میز بگذارید، چشم های خود را ببندید، صورت خود را به سمت پیاله جلو بیاورید و خم کنید. فوراً سر خود را با یک حوله خشک بپوشانید و به مدت 15 دقیقه نفس عمیق بکشید تا زمانی برسد که آب دیگر گرم نباشد.

یک فنجان چای زنجبیل داغ بنوشید. چای زنجبیل گلوی شما را می پوشاند و غشای مخاط دستگاه تنفسی را نرم می نماید تا شما بتوانید با سرفه کردن خلط را بیرون دهید. نصف ریشه زنجبیل را به قسمت های کوچک تر برش بزنید و آنها را در یک پیاله آب جوش بگذارید. آن را خوب به هم بزنید و آرام آرام بنوشید.

غذاهایی ادویه ای و تند مصرف کنید. ادویه هایی مانند فلفل می تواند مخاط ریه ها را نرم نمایند. غذاهای هندی و تایلندی پر از ادویه هستند. به شما توصیه می کنیم آنها را امتحان کنید.

یک پیمانه آب آناناس غیرکنسانتره بنوشید. آب آناناس سرشار از اسید آسکوربیک (ویتامین ث) است. این آنزیم قادر است خلط ها را خورد کند تا به راحتی بتوانید آن ها را تخلیه کنید. آب آناناس در قوطی را نخرید زیرا آنزیم اسید آسکوربیک به آلومینیوم می چسبد. به جای آن، آب آناناس بسته بندی شده در بطری های شیشه ای را بخرید.

هشدار: اگر تب دارید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید. تب علامت عفونت باکتریایی یا ویروسی است و احتیاج به درمان فوری دارد.

چیزهایی که لازم دارید

  • اکسپکتورانت یا شربت خلط آور
  • روغن یا اسانس اوکالیپتوس
  • زنجبیل
  • غذای تند
  • آب آناناس
منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2058

به "فوت وفن تخلیه خلط و پاک سازی سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن تخلیه خلط و پاک سازی سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید