لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها

به گزارش سبزا، خبرگزاری خبرنگاران- مشاور وزیر عتف در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری بر لزوم تدوین سند آمایش فناوری مبتنی بر آمایش سرزمینی در استان ها تاکید کرد.

لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛دکتر علی خیرالدین در بازدید از پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر ماموریت گرا بودن پارک های علم وفناوری گفت: بایستی در سند آمایش فناوری در استان ها تدوین گردد و این سند بر اساس مزیت های استانی تدوین گردد.

وی با تاکید بر مطرح کردن گفتمان فناوری در جامعه اظهار کرد:شبکه پارک های علم و فناوری در کشور ایجاد و توسعه خواهد یافت.

دکتر علی خیر الدین با اشاره به سابقه و توانمندی های علمی وفناوری آذربایجان شرقی ،عملکرد پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی را درخشان دانسته و افزود که همواره تبریز،منشا کارهای بزرگ در حوزه علم و فناوری بوده است.

مشاور وزیر عتف در امور علمی، تحقیقاتی یادآور شد:دانشگاه های نسل اول ،دوم و سوم در زمینه آموزش و پژوهش موفقیت های چشمگیری را داشته اند و اکنون باید حوزه فناوری بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این پارک بیشترین گستردگی را در شهرستان های استان دارد گفت: هم اکنون 13 مرکز رشد و 7 مرکز نوآوری در تبریز و شهرستان های استان ایجاد شده است.

دکتر عبدالرضا واعظی با اشاره گردش مالی 1740 میلیارد ریالی شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی بیان نمود: در نیمه نخست سالجاری این شرکت های مستقر توانسته اند 2.5 میلیون دلار محصولات فناورانه را صادر کنند.

وی خاطر نشان کرد: در نیمه نخست سالجاری قراردادهای انتقال فناورانه به ارزش 23 میلیارد ریال از طریق دپارتمان بازاریابی و تجاری سازی این پارک منعقد شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: 371 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که موجب اشتغالزایی برای 3903 نفر شده اند.

دکتر واعظی گفت: در سالحاری 26 میلیارد ریال حمایت مالی مستقیم به شرکت های مستقر پرداخته شده و با راه اندازی دومین صندوق پژوهش و فناوری در استان تسهیلات تجاری سازی بیشتری به فناوران اعطا می گردد.

رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با بیان زمینه فعالیت فرا استانی برخی شرکت ها از نسخه اولیه تفاهم نامه استقرار متقابل کوتاه مدت شرکت ها در پارک های علم وفناوری کشور رونمایی کردند.

مشاور وزیر عتف در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری در سفر به تبریز از چندین طرح فناورانه رونمایی و از نزدیک با برخی از شرکت های فناور و دانش بنیان دیدار کرده و از نهمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی(رینوتکس 2021) بازدید به عمل خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1842

به "لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید