تور پوکت: فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت تایلند

به گزارش سبزا، به همین دلیل هم هست که برای این جزیره روزانه 50 پرواز روزانه از بانکوک در نظر گرفته شده است. اگر شما هم مثل ما مشتاق هستید، از ابعاد و زوایا مکان های دیدنی پوکت سر در بیاورید؛ با ما تا سرانجام این مقاله همراه شوید. البته دیدنی های تایلند کم نیستند. در مقاله های زیر بیشتر ببینید:

تور پوکت: فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

جاهای دیدنی بوکت

این شما و این تایلند و دیدنی های پوکت

ساحل کاتا - Kata Beach

ساحل کاتا یکی از مراکز تفریحی پوکت است که شکل و شمایل خاصی دارد. مثلا اطراف آن از تپه های سرسبز، درختان دم اسبی و نخل پوشیده شده است. به همین خاطر این ساحل همیشه پر از گردشگرانی است که از نقاط دور و نزدیک برای گشت و گذار و خوشگذرانی می آیند.

در ساحل کاتا به هیچ وجه تشنه و گرسنه نمی مانید، چون در اینجا امکانات خوبی برای رفاه حال شما فراهم شده است. مثلا غرفه هایی در کنار این ساحل تعبیه شده که در آن خوراکی های خوشمزه، نوشیدنی های دلچسب و انواع ساندویچ پیدا می شود. اگر هم در پی غذاهای سنتی و مفصل تر باشید، رستوران هایی در فاصله کمی از این ساحل قرار دارند که حتی با پای پیاده هم می توانید خودتان را به آنها برسانید.

اگر دلتان خواست در همین ساحل اسکان پیدا کنید، می توانید به هتل لوکس بوتهاوس پوکت (Boathouse Phuket) بروید که در انتهای جنوبی ساحل واقع شده است. البته این هتل به قدری زیبا و دوست داشتنی طراحی شده که خود آن را هم می توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی پوکت محسوب کرد. راستی این ساحل نسبت به ساحل پاتوگ دستفروش کمتری دارد و به طور کلی خلوت تر است. پس اگر دلتان برای یک جای خلوت و آرام لک زده، حتما به ساحل کاتا سر بزنید.

آدرس ساحل کاتا در گوگل مپ

ساحل آزاد - Freedom Beach (دیدنیهای پوکت از نوع بکر)

ساحل آزاد به واسطه طبیعت بکر و دست نخورده ای که دارد، حسابی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما این ساحل کمی دورتر از جزیره است و همین موضوع باعث شده که دسترسی به آن کمی سخت تر باشد. اگر واقعا در پی یکی از جاهای دیدنی پوکت هستید، که در کنار بهره مندی از زیبایی چشم نواز بتوانید طعم آرامش را هم تجربه کنید، یکی از برترین گزینه ها برای شما همین ساحل آزاد است.

آدرس ساحل آزاد در گوگل مپ

ساحل سورین - Surin Beach

از آنجایی که پوکت یک جزیره بزرگ است، پس دور از فکر نیست که بیشتر جاهای دیدنی پوکت را همین سواحل زیبا تشکیل دهند. (در خصوص سایر سواحل، مقاله زیباترین سواحل تایلند را می توانید بخوانید). ساحل سورین را با آب زلال و شن های سفیدش می شناسند. این ساحل به خاطر زیبایی منحصر به فردش، غالبا هوادار زیادی بین ثروتمندان و افراد مشهور دارد. همین موضوع باعث شده که قیمت امکانات این ساحل به طرز چشمگیری بالا برود. از طرف دیگر حسابی دنج و خلوت شود و محیطی آرام را برای گردشگران فراهم کند. راستی در این ساحل رستوران هایی فوق العاده شیک و استراحتگاه های لوکسی هم ساخته شده که برای خدمت رسانی به شما عزیزان آماده هستند.

آدرس ساحل سورین در گوگل مپ

فانتاسی - Fantasea

پارک فانتاسی یکی از جاهای دیدنی پوکت است که واقعا ارزشش را دارد، حداقل برای یک بار هم که شده به آنجا بروید و جهانیی از تفریح های مهیج و غذاهای متنوع را تجربه کنید. یکی از ویژگی های این پارک این است که مطابق با فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و زیبایی خاصی را به خودش اختصاص داده است.

آدرس فانتاسی در گوگل مپ

بازار واکینگ اِستریت - Walking Street Market

بازار وایکینگ استریت یکی از جالب ترین جاهای دیدنی پوکت تایلند است که در شهر قدیمی واقع شده و افراد بومی غالبا آن را به نام لاردیای می شناسند. جالبی این بازار در این است که بیشتر حالت بازارهای قدیمی خودمان را دارد و همان حال وهوا را برایمان تداعی می نماید. اگر در پی جایی برای نوش جان کردن غذاهای سنتی تایلند هستید، یا دلتان می خواهد زیباترین صنایع دستی شهر پوکت را بخرید، حتما به بازار وایکینگ استریت سر بزنید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی شد.

آدرس بازار واکینگ استریت در گوگل مپ

ساحل کارون - Karon Beach

کارون سومین ساحل طولانی پوکت به شمار میرود. در حقیقت این ساحل مربوط به شهر کارون تایلند می شود و به همین خاطر این چنین نام گذاری شده است. این ساحل شن های بسیار نرمی دارد که قدم زدن روی آن یکی از خاطرات جالب شما خواهد شد.

آدرس ساحل کارون در گوگل مپ

پناهگاه فیل ها - Phuket Elephant Sanctuary

هر موقع بحث تایلند به میان می آید، اولین حیوانی که در فکرمان نقش می بندد، همین فیل است. فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند به شمار میرود. احتمالا در نمایش هایی که از کشور تایلند پخش می شود، دیده باشید که از فیل ها برای نمایش استفاده می نمایند. این پناهگاه علاوه بر اینکه یک مکان امن برای محافظت از فیل هاست، اگر به دلیلی این موجودات دوست داشتنی دچار صدمه شوند، به سرعت آنها را تحت مداوا قرار می دهند.

پناهگاه فیل ها برای تمام کسانی که به این جزیره می آیند امکانی فراهم نموده تا از نزدیک فیل ها را ببینند و با زندگی آنها بیشتر آشنا شوند. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که تجربه یکبار دیدن این موجودات آرام را از دست ندهید. مطمئن باشید خیلی لذت بخش است که خودتان به فیل ها غذا بدهید، آنها را لمس کنید و یک تجربه فوق العاده را در خاطرات خود ثبت کنید.

آدرس پناهگاه فیل ها در گوگل مپ

معبد جوی توی - Jui Tui Shrine

معبد جوی توی یک معبد چینی است که در آن مجسمه های زیبای خدایان چینی قرار داده شده است. معماری چینی این بنا به قدری زیبا و چشم نواز است که واقعا ارزش وقت گذاشتن دارد. چون با بقیه معابد از نظر طراحی تفاوت ویژه ای دارد و همیشه در میان فهرست اماکن دیدنی پوکت می درخشد.

این معبد نه تنها از نظر باستانی بلکه از نظر فرهنگی نیز برای بومیان این جزیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سالانه در این معبد جشنواره گیاه خواری برگزار می شود و به همین خاطر نیز نقش مهمی را در بین مردم دارد. جالب است در خصوص این مرنام بیشتر بدانید که بومیانی که این مرنام را اجرا می نمایند، با هر وسیله ای خود را سوراخ می نمایند.

آدرس معبد جوی توی در گوگل مپ

ساحل کاتا نوی - Kata Noi Beach

ساحل کاتانوی یکی از دیدنی های پوکت تایلند است که سالانه گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سمت خود می کشاند. این ساحل مجذوب کننده در عین کوچکی، زیبایی منحصربه فردی دارد. سر تا پای آن از درختانی سرسبز پوشانده شده و به وسیله دریایی فیروزه ای احاطه شده است.

این ساحل مجذوب کننده که در کرانه غربی پوکت قرار گرفته، می تواند برای شما محیط آرامش بخشی را فراهم کند. یکی از ویژگی های جالبش دریای آن است که به دلیل نداشتن امواج بلند، می توانید به راحتی در آن شنا کنید و حالش را ببرید.

آدرس ساحل کاتا نوی در گوگل مپ

ساحل پاتونگ - Patong Beach

این ساحل را می توان طولانی ترین و شلوغ ترین ساحل پوکت دانست. چون گاهی به قدری شلوغ می شود که برای رفتن به آنجا باید مدت ها ترافیک را تحمل کنید. پس رک و روراست بگوییم اگر در پی جایی هستید که در ساحل بنشینید و با آرامش امواج دریا را دیدن کنید، بهتر است ساحل دیگری را انتخاب کنید.

ساحل پاتونگ به واسطه همین شلوغ بودنش امکانات خرید و بازار زیادی را در دل خود جای داده است که گردشگران می توانند برای خرید های خود به آن مراجعه نمایند. اگر هم به سرتان زد شب را در کنار ساحل بمانید، می توانید به هتل لوکس آماری پوکت بروید که منظره فوق العاده ای رو به دریا دارد و یک شب تکرارنشدنی را برای شما رقم می زند.

آدرس ساحل پاتونگ در گوگل مپ

شهر قدیمی پوکت - Phuket Old Town

پوکت را در حقیقت می توان به دو قسمت تقسیم بندی کرد. بخش مدرن که تا حد زیادی با تکنولوژی روز جهان ساخته شده است و بخشی از جزیره که بافت قدیمی دارد و به شهر قدیمی پوکت مشهور است. این قسمت به خاطر عمارت هایی با معماری قدیمی و باستانی و بعلاوه بازار و غذاخوری های کوچک و محلی اش محیطی دنج و دیدنی را برای گردشگران رقم زده است. این منطقه به عنوان یکی از جاهای دیدنی پوکت واقعا ارزش یک بار دیدن را دارد. اما با وجود موارد گفته شده، شهر قدیمی پوکت هیاهوی کمتری نسبت به سایر نقاط این جزیره دارد.

آدرس شهر قدیمی پوکت در گوگل مپ

مجسمه بزرگ بودا - Big Buddha Statue

بیشتر جمعیت مردم تایلند را بوداییان تشکیل می دهند و معمولا این رسم در بودیان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه های باشکوهی می سازند. پوکت نیز جدا از این موضوع نیست. یکی از معروف ترین مجسمه های این جزیره که بر روی تپه های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه بزرگ بودا است. ارتفاع این مجسمه به 45 متر می رسد و از جنس سنگ مرمر ساخته شده است. برای دیدن این مجسمه زیبا باید 6 کیلومتر مسافت را طی کنید. نگران نباشید این راستا کاملا هموار است و شما می توانید با استفاده از تاکسی ها و سه چرخه های معروف تایلندی خودتان را به آنجا برسانید. از روی تپه های ناکر به راحتی می توانید کل شهر را با دید 360 درجه دیدن کنید و حسابی لذت ببرید.

آدرس مجسمه بزرگ بودا در گوگل مپ

مجمع الجزایر فی فی - Phi Phi Islands

یکی از منطقه ها دیدنی پوکت که گردشگران را از سرتاسر جهان به سمت خود روانه می نماید، مجمع الجزایر هاست. مجمع الجزایر فی فی از 6 جزیره تشکیل شده است. این مجمع الجزایر حدود 46 کیلومتر از پوکت فاصله دارد، با این حال واقعا ارزش دیدن دارد. پس توصیه می شود حتما برای دیدن آن وقت بگذارید.

دلیل معروفیت این مجمع الجزایر به صخره های آهکی و آب زلالش برمی شود که بی شک آن را به یکی از جاذبه های گردشگری پوکت و یا بهتر است بگوییم تایلند تبدیل نموده است. یکی از منحصربه فرد ترین نقاط مجمع الجزایر فی فی، جزیره کُه فی فی است که حتی فیلم هالیوودی ساحل (The Beach) نیز در آنجا ساخته شده است. همین موضوع توانست این ساحل را دو چندان مشهورتر کند.

آدرس مجمع الجزایر فی فی در گوگل مپ

معبد وات فرا تونگ - Wat Phra Thong

این معبد نیز جزو جاهای دیدنی پوکت به شمار میرود که در آن مجسمه نصفه بودا نگهداری می شود. بنا به گفته محلی ها این مجسمه در زمان حمله برمه شکسته شده است. یک افسانه وجود دارد که می گوید در این محل که هم اکنون معبد ساخته شده، یک پسر گاومیشی را به تکه فلزی که از زمین بیرون زده بود بست و ناگهان جان باخت. سپس به خواب پدرش آمد و به او درباره آن تکه فلز گفت. همین شد که پدر پسرک به زمین برگشت و محل مشکوک را کَند تا اینکه به مجسمه ای از طلای ناب رسید. آن مجسمه همین مجسمه بودا بود و از آنجایی که نتوانست آن را کامل از زمین خارج کند، این مکان به معبدی که امروز با نام وات فرا تونگ شناخته می شود تبدیل شد. پس از حمله برمه مجدد سعی کردند تا مجسمه را خارج نمایند؛ اما این بار مجسمه شکسته شد و به دو نیم تبدیل شد. هم اکنون نیمی از آن در این معبد وجود دارد؛ اما نیمه دوم این مجسمه مفقود شده و تعیین نیست که کجاست.

Phra Thong Tempel - Phuket Island

آدرس معبد وات فرا تونگ در گوگل مپ

پارک ملی سیرینات - Sirinat National Park

پارک ملی سیرینات که در ناحیه غربی جزیره پوکت واقع شده، از چهار ساحل دست نخورده و تا حد زیادی بکر تشکیل شده است. این پارک ملی مساحتی برابر با 90 کیلومتر مربع دارد. یکی از حیوانات بامزه این حوالی لاک پشت های پشت چرمی هستند. این لاک پشت ها در دو ساحل هات نای یانگ و ساحل هات مای خائو تخم گذاری می نمایند و تنها در این دو ساحل می توان آن ها را دیدن کرد. جالب است بدانید که زمان تخم گذاری این لاک پشت ها هنگام شب است. برترین زمان برای دیدن این لاک پشت ها هم نوامبر تا فوریه است. در این زمان گشت محلی با محافظت ویژه ای از این دو ساحل نمی گذارند کوچک ترین آسیبی متوجه تخم ها شود.

آدرس پارک ملی سیرینات در گوگل مپ

موزه تریک آی - Trickeye Museum

در این موزه می توانید از نقاشی هایی دیدن کنید که با تکنیک خطای چشم طراحی شده اند. تعداد این نقاشی ها به 95 عدد می رسد که واقعا هرکدامشان زیبا و چشمگیر هستند. جالب است بدانید که این آثار کار دست هنرمندان کره ای است. این نقاشی ها به گونه ای طراحی شده اند که خودتان را جزئی از اثر تصور خواهید کرد و محو آن ها خواهید شد. محیط این موزه نیز به گونه ای است که ازدحام جمعیت در آن زیاد نیست و به راحتی می توانید چندین ساعت را در آن جا به دیدنی نقاشی ها بپردازید. در صورتی که تصمیم گرفتید از این موزه دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم در یک روز بارانی این کار را انجام دهید. چون در روزهای بارانی این موزه منظره فوق العاده ای را برای شما می سازد که تصویر آن هیچ وقت از فکرتان پاک نمی شود.

آدرس موزه تریک آی در گوگل مپ

دهکده راوای - Rawai Village

اگر علاقه زیادی به غواصی دارید و از دیدن حیوانات دریایی لذت می برید، دهکده راوای برترین گزینه برای شماست. در این جزیره می توانید سبک زندگی مردم بومی این دهکده را ببینید که به موکِن ها یا کولی های دریا معروفند و عقاید و رسم و رسوم های مختص خودشان را دارند. شغل اغلب مردم این دهکده ماهی گیری است و به همین خاطر است که دهکده راوی را به بازار صید ماهی می شناسند. در این جزیره نیز برای گردشگران این امکان ایجاد شده که بتوانند در دریا قایقرانی نمایند و حسابی خوش بگذرانند.

آدرس دهکده راوای در گوگل مپ

دماغه پرومتِپ - Promthep Cape

اگر در پی جایی هستید که بتوانید منظرهی فوق العاده از پوکت را تجربه کنید، دماغه پرومتِپ را به شما پیشنهاد می کنیم. منظرهی که این دماغه رو به پوکت دارد، واقعا بی نظیر است، به گونه ای که دریا و فضای سبز به زیبایی تمام با هم ترکیب می شوند و یک پرتره زنده را در برابر چشمان شما به تصویر می کشند. مخصوصا اگر بتوانید به گونه ای زمان بندی کنید که زمان غروب آفتاب در این دماغه باشید، تصویری می بینید که برای همیشه در خاطر شما باقی خواهد ماند.

آدرس دماغه پرومتپ در گوگل مپ

معبد وات چالونگ - Wat Chalong

این معبد را می توانیم بزرگ ترین معبد پوکت بدانیم که طبق نظر بومیان جزء مقدس ترین معابد تایلند نیز به شمار می رود. دلیل این تقدس این است که در این معبد تکه ای از استخوان بودا در داخل محفظه ای شیشه ای در مقبره ای گنبدی شکل به ارتفاع 60 متر نگهداری می شود. یکی از چیز هایی که به محض ورود به معبد، نظر شما را به خود جلب می نماید، تصاویری است که بر روی دیواره های داخلی ساختمان معبد طراحی شده اند. این تصاویر از جاتاکا هستند که در حقیقت داستان هایی از زندگی بودا هستند. راستی حواستان باشد که در این معبد به هیچ عنوان اجازه ورود با کفش را ندارید و پوشش خانم ها نیز باید مناسب باشد.

آدرس معبد وات چالونگ در گوگل مپ

سِنترال فستیوال - Central Festival

این مرکز خرید از مشهورترین و بزرگ ترین فروشگاه های پوکت و تایلند است که برند های معروفی مثل H&M و ZARA در آن نمایندگی دارند. در این مرکز خرید رستوران های بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد که انواع غذا های محلی و مختلف را به گردشگران ارائه می دهند. راستی روز های بارانی این مرکز خرید حال و هوای خاص خودش را دارد، پس اگر این فرصت برای شما هم به وجود آمد، از آن نهایت استفاده را ببرید.

در نهایت …

حالا که با تمام جاهای دیدنی پوکت تایلند آشنا شدید، می توانید یک سفر تمام عیار را برای خودتان برنامه ریزی کنید و حالش را ببرید. البته جای ما را هم خالی کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2050

به "تور پوکت: فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پوکت: فهرست برترین جاهای دیدنی پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید