آخرین ایستگاه خط 3 مترو در آستانه افتتاح

به گزارش سبزا، مدیرعامل شرکت مترو گفت: آخرین ایستگاه از خط 3 مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می شود، ظرف هفته های آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

آخرین ایستگاه خط 3 مترو در آستانه افتتاح

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی امام مدیرعامل شرکت مترو ضمن اعلام این مطلب گفت: ایستگاه اقدسیه در بخش شمالی خط 3 مترو تهران که عملیات عمرانی آن از سال 1391 آغاز شده است، پس از سال ها انتظار در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

این ایستگاه با 8 هزار مترمربع زیربنا، بین دو ایستگاه نوبنیاد و شهید محلاتی قرار داشته و با 8 رشته پله برقی و 5 دستگاه آسانسور افتتاح خواهد شد. طول سکوی ایستگاه 160 متر و عمق آن از سطح زمین 23 متر است و امیدواریم تا پیش از انتها اردیبهشت ماه، شاهد آغاز بهره برداری از آن باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو، دلایل طولانی شدن تکمیل ایستگاه اقدسیه را عمدتاً در 2 مورد مسائل حقوقی مرتبط با زمین این ایستگاه و نیز مشکل تامین به موقع منابع مالی برای بهره برداری هرچه سریع تر از آن برشمرد.

گفتنی است خط 3 مترو تهران به طول تقریبی 37 کیلومتر تا کنون با 24 ایستگاه در حال خدمت رسانی به مردم بوده و ایستگاه اقدسیه بیست و پنجمین ایستگاهی است که در این خط به بهره برداری می رسد. البته طراحی و اجرای یک ایستگاه تقاطعی از خط 3 با خط 2 مترو نیز در تقاطع خیابان های امام خمینی (ره) و حضرت ولیعصر (عج) مجدداً در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته که هنوز کار های اجرایی آن آغاز نشده است.

ایستگاه اقدسیه در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، نبش خیابان ندا قرار داشته و بهره برداری از آن در سال های اخیر مورد مطالبه عمومی شهروندان این محدوده قرار داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1579

به "آخرین ایستگاه خط 3 مترو در آستانه افتتاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ایستگاه خط 3 مترو در آستانه افتتاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید