آی مک M3 در برابر مدل M1؛ تغییر جزئی

به گزارش سبزا، بعد از گذشت حدود دو سال، اپل بالاخره نسل نو آی مک را معرفی کرد که حالا به جای تراشه M1، از تراشه M3 بهره می برد. با وجود اینکه این کامپیوتر از نظر ظاهری با تغییر خاصی روبرو نشده، ولی آیا روی هم رفته تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارد؟ در ادامه آی مک M3 را با مدل M1 مقایسه می کنیم.

آی مک M3 در برابر مدل M1؛ تغییر جزئی

در سال 2021 که آی مک M1 معرفی گردید، اپل تصمیم گرفت برای این کامپیوتر از طراحی جدیدی استفاده کند، از رنگ های متنوع و مجذوب کنندهی بهره ببرد و سایز نمایشگر را از 21.5 به 24 اینچ برساند. در این میان سوالی که ایجاد می گردد این است که آی مک M3 دقیقا چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟ تنها تفاوت مهم این دو کامپیوتر، مربوط به تراشه های آن ها است.

تراشه M3 مبتنی بر A17 پرو استفاده شده در مدل های پرو آیفون 15 است که این یعنی از لیتوگرافی 3 نانومتری بهره می برد. اپل مدعی شده که آی مک M3 حدود 2 برابر سریع تر از آی مک M1 محسوب می گردد و ضمناً باید یادآوری کنیم که اپل هیچوقت آی مک مجهز به M2 را راهی بازار نکرده است. مدل پایه آی مک M3 از پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 10 هسته ای و رم 8 گیگابایتی بهره می برد. بعلاوه کاربرانی که می خواهند عملکرد گرافیکی بهتری دریافت نمایند، می توانند مدل مبتنی بر پردازنده گرافیکی 10 هسته ای را بخرند.

تراشه M3 از نظر قابلیت های گرافیکی مانند پردازش سخت افزار رهگیری پرتو، حرف زیادی برای گفتن دارد و می تواند بازی ها را به شکل مجذوب کننده تری اجرا کند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم حداکثر ظرفیت رم آی مک M3 به 24 گیگابایت می رسد و برای مقایسه باید بگوییم که آی مک M1 حداکثر از رم 16 گیگابایتی استفاده می کرد.

بهبود ارتباطات

از دیگر تغییرات، باید به پشتیبانی از وای فای 6E اشاره کنیم که نسبت به وای فای 6 بهبود های مفیدی ارائه می دهد تا کاربران کمتر با اختلال امواج روبرو شوند. بعلاوه به جای بلوتوث 5.0، حالا با بلوتوث 5.3 روبرو هستیم. این نسخه از بلوتوث در کنار بهبود پایداری، امنیت بیشتری هم ارائه می دهد.

سخن پایانی

بنابراین در نهایت برای افرادی که دنبال تغییرات بیشتری بودند باید بگوییم که در آی مک M3 خبری از تغییرات گسترده نیست. در نتیجه همان نمایشگر 24 اینچی 4.5K، وب کم 1080p، شش اسپیکر، سه میکروفون، دو پورت تاندربولت 4 مورد استفاده قرار گرفته است. بعلاوه با وجود ادعاهای مطرح شده در خصوص تفاوت عملکرد، باید این موضوع مورد آنالیز قرار بگیرد تا ببینیم آیا واقعا آی مک M3 تفاوت عملکردی خیلی زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارد یا نه.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2238

به "آی مک M3 در برابر مدل M1؛ تغییر جزئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی مک M3 در برابر مدل M1؛ تغییر جزئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید