از هوش مصنوعی تا طراحی و مشخصات؛ هر آنچه از سری گلکسی S24 می دانیم

به گزارش سبزا، سامسونگ خود را برای معرفی نسل بعدی پرچمداران خود، یعنی سری گلکسی S24 آماده می نماید. این نسل هم شامل سه گوشی خواهد بود: گلکسی S24 ،S24 پلاس و S24 اولترا که هوش مصنوعی نقشی مهم در آن ها ایفا خواهد نمود.

از هوش مصنوعی تا طراحی و مشخصات؛ هر آنچه از سری گلکسی S24 می دانیم

کره ای ها از معرفی سری گلکسی S24 طی رویداد گلکسی آنپکد 2024 در 17 ژانویه (27 دی ماه) خبر داده اند. در این مطلب به آنالیز تمام شایعات پیرامون گوشی های سری گلکسی اس 24 می پردازیم، با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی احتمالی سری گلکسی S24

به نظر می رسد که طراحی سری گلکسی S24 کمی متفاوت از نسل گذشته خواهد بود. پیرامون همین موضوع Smartprix، یکی از منابع معروف حوزه فناوری، رندرهایی از گوشی های گلکسی S24 در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشت و در مهرماه نیز تصاویر دیگری از این سری به وسیله وب سایت GizNext منتشر شد.

با فرض صحت رندرها، با یک نمایشگر تخت روبه رو خواهیم بود و دیگر خبری از لبه های خمیده در نمایشگرهای نسل قبل نیست؛ بنابراین انتظار می رود سری گلکسی S24 دارای کمترین حاشیه ممکن در قیاس با سایر گوشی های سامسونگ باشند. بعلاوه طبق ادعای Smartprix، گوشه های دستگاه همچنان گرد و فلزی طراحی می شوند.

احتمالاً حضور فریم تیتانیومی در گوشی های پرچمدار ادامه خواهد داشت و پس از آیفون 15 پرومکس، گلکسی S24 اولترا نیز از این فریم به جای آلومینیوم بهره خواهد برد. این تغییر می تواند منجر به کاهش وزن دستگاه تا حداکثر 10 درصد گردد. بعلاوه ایوان بلاس، یکی از منابع معروف حوزه فناوری، از وجود فریم آلومینیومی در دو مدل دیگر خانواده گلکسی اس 24 خبر داده است.

رندرهای لورفته عرضه سری گلکسی S24 در چهار رنگ مشکی، خاکستری، ارغوانی و زرد خبر می دهند. در صورت صحت رندرها، پس از گلکسی S10e، این اولین بار است که رنگ زرد جزو رنگ بندی های سامسونگ برای سری S قرار می گیرد. گواهی IP68 نیز احتمالاً برای تمامی دستگاه های سری گلکسی S24 ثبت شده است.

مشخصات احتمالی سری گلکسی S24

اگرچه هنوز دو هفته به معرفی رسمی سری گلکسی S24 به جای مانده، اما بعضی مشخصات احتمالی و بعضاً مهم این سری پرچمدار در دسترس رسانه ها قرار گرفته است.

با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی Ice Universe، یکی از منابع حوزه فناوری، گلکسی S24 اولترا احتمالاً دارای نمایشگر 6.8 اینچی WQHD با رزولوشن 1440 پیکسل خواهد بود. ایوان بلاس نیز از ابعاد 6.2 اینچی و 6.7 اینچی نمایشگرهای گلکسی S24 و S24 پلاس خبر داده است. او بعلاوه اضافه کرد که تمامی گوشی های سری S24 از صفحه نمایش داینامیک امولد 2X و حداکثر روشنایی 2600 نیت پشتیبانی خواهند کرد. این مقدار روشنایی احتمالاً عنوان روشن ترین گوشی های هوشمند حال حاضر را به سری S24 اعطا می نماید.

یکی از نکات موردتوجه در سری گلکسی S23، عدم حضور تراشه های اگزینوس بود، اما حالا خبرها از حضور تراشه های ساخت سامسونگ در دو گوشی S24 و S24 پلاس حکایت دارند. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، طی گفت وگو با The Elec، از عرضه نسخه های متفاوت این دو گوشی (با تراشه های اگزینوس 2400 یا اسنپدراگون 8 نسل 3) متناسب با هر منطقه گفت، این درحالی است که به گفته آمون، گلکسی S24 اولترا نیز تنها در یک نسخه با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد شد.

می دانیم که شنیدن این خبر با توجه به کیفیت تراشه های اگزینوس کمی ناراحت کننده است، اما اگزینوس 2400 به 10 هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی Xclipse 940 مجهز شده و طبق ادعای سامسونگ، عملکردی 1.7 برابر بهتر نسبت به نسل قبلی (اگزینوس 2200) ارائه می دهد.

ممکن است شاهد تغییراتی در مقدار ظرفیت داخلی سری گلکسی S24 باشیم. طبق گزارش های قبلی، گلکسی S24 اولترا ظاهراً در مدل پایه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم خواهد داشت و شاید از حداکثر حافظه داخلی 2 ترابایتی نیز بهره ببرد. بعلاوه در مشخصات احتمالی مدل های S24 و S24 پلاس، حافظه داخلی 256 گیگابایت ذکر شده و هر کدام به ترتیب از 8 و 12 گیگابایت رم استفاده خواهند کرد.

سری گلکسی S24 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 یا 6.1 One UI به بازار می آید. بااین حال سؤالی که برای بعضی کاربران به وجود آمده، مدت زمان ارائه آپدیت های اندروید است؛ جایی که گوگل حداقل هفت سال پشتیبانی اندروید را برای تازهترین گوشی های خود، یعنی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به ارمغان آورده، درحالی که کره ای ها 4 سال پشتیبانی اندروید را وعده می دهند. درنتیجه گوگل توانسته گوی رقابت را در این عرصه از سامسونگ برباید.

طبق اخبار Galaxy Club، ظاهراً گلکسی S24 مانند همتای خود در سری S21 از یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی استفاده خواهد نمود و تجربه بهتری را در مقایسه با گلکسی S22 و S23 به کاربران ارائه می دهد. گلکسی S24 پلاس نیز با باتری 4900 میلی آمپرساعتی از راه می رسد و برادر بزرگ تر این دو گوشی، یعنی S24 اولترا نیز باتری 5000 میلی آمپرساعتی خواهد داشت. همچون سابق، خبری از آداپتور در داخل جعبه ها نخواهد بود و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

سامسونگ گاوس، فناوری تازه سامسونگ

اگرچه دنیای هوش مصنوعی در سیطره ChatGPT، کوپایلت، کلاد و … واقع شده است، اما حضور سامسونگ گاوس در این میان می تواند هیجان رقابت را بالاتر ببرد. گزارش کره تایمز نیز نخستین حضور مدل هوش مصنوعی مولد کره ای ها را در سری گلکسی S24 تأیید می نماید.

سامسونگ گاوس از سه بخش مهم تشکیل شده است: Samsung Gauss Language که ترجمه زبان ها، تبدیل متن و پاسخ دهی به سؤالات را انجام می دهد، Samsung Gauss Code که نوشتن کدها و ویرایش آن ها را برای توسعه دهندگان آسان تر می نماید و Samsung Gauss Image که تغییرات مدنظرتان را در تصاویر اعمال می نماید.

قابلیت های سامسونگ گاوس محدود به موارد گفته شده نیست و ویژگی های بیشتری را از این مدل خواهیم دید. یکی از ویژگی های تأییدشده درباره سامسونگ گاوس، قابلیت ترجمه درلحظه تماس های تلفنی است. شایعه دیگری نیز از حضور پس زمینه های هوش مصنوعی مولد در سری گلکسی S24 خبر می دهد که متکی بر موتور هوش مصنوعی گوگل است؛ درست مشابه آنچه در سری پیکسل 8 گوگل قرار داده شده بود.

از دیگر قابلیت های احتمالی هوش مصنوعی سامسونگ می توان به ایجاد تغییرات در Samsung Notes اشاره نمود. شما در زمان استفاده از این برنامه به قالب بندی اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی و منظم کردن بلوک های متنی با بولت پوینت (Bullet Point) در مواقع ضروری دسترسی خواهید داشت. بعلاوه با حضور One UI 6.1، شماتیک های تازهی از نمایش آب وهوا و پرتره های تازه در صفحه لاک اسکرین خواهیم دید.

دوربین های احتمالی سری گلکسی S24

طراحی دوربین ها در گلکسی S24 اولترا مشابه سری قبلی خواهد بود و چهار دوربین در پنل پشتی دستگاه به چشم می آید. این دوربین ها شامل سنسور 200 مگاپیگسل اصلی، 50 و 10 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید خواهند بود.

گفته های ایوان بلاس از حضور سه دوربین شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو دوگانه با زوم 2x و 3x و بعلاوه حضور زوم 30x در گلکسی S24 و S24 پلاس حکایت دارد. بعلاوه علاوه بر زوم های نام برده، دوربین های S24 اولترا به حسگرهای زوم 5x و 10x نیز مجهز مخواهد بود.

حضور سامسونگ گاوس این اجازه را به شما می دهد تا با به کارگیری ابزار ویرایش تصویر مشابه مجیک ادیتور گوگل، اشیاء و موارد دلخواه تان را در تصاویر حذف و جابجا کنید یا اینکه آن ها را به تصاویر دیگر انتقال دهید. علاوه براین، ممکن است یک میانبر دوربین اینستاگرام در سری گلکسی S24 قرار داده گردد.

تاریخ معرفی و عرضه

معرفی سری گلکسی S24 برای 17 ژانویه 2024 (27 دی 1402) در سن خوزه استان کالیفرنیا آمریکا و طی رویداد گلکسی آنپکد برنامه ریزی شده است. پیش خرید این سری نیز احتمالاً از 18 ژانویه شروع می گردد. بعلاوه در تیزر منتشر شده سامسونگ، عبارت Galaxy AI از راه می رسد را می بینیم که حضور قابلیت های ارتقایافته هوش مصنوعی را در سری تازه پرچمداران سامسونگ نشان می دهد.

اگرچه اپل و گوگل قیمت گوشی های تازه خود را 100 دلار افزایش دادند، اما سامسونگ احتمالاً روند ثابت خود را در قیمت گذاری حفظ می نماید و حتی گفته های قبلی از کاهش نسبی قیمت سری S24 در مقایسه با نسل قبل حکایت دارد.

گلکسی S24 احتمالاً با قیمت پایه 800 دلار به بازار خواهد آمد، گلکسی S24 پلاس برچسب قیمتی پایه 1000 دلاری خواهد داشت و برادر بزرگ تر این سری، یعنی S24 اولترا هم ظاهراً با قیمت 1200 دلار به بازار خواهد خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2246

به "از هوش مصنوعی تا طراحی و مشخصات؛ هر آنچه از سری گلکسی S24 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هوش مصنوعی تا طراحی و مشخصات؛ هر آنچه از سری گلکسی S24 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید