ال جی V40 ThinQ رسما معرفی گردید

به گزارش سبزا، بالاخره انتظارها به سر رسید و شب گذشته ال جی V40 ThinQ به عنوان جدیدترین پرچمدار شرکت ال جی معرفی گردید. گوشی ال جی V40 (بیایید بخش ThinQ را کنار بگذاریم) همانطور که انتظار داشتیم، سه دوربین در بخش پشتی و دو دوربین سلفی در بخش جلویی داشته که این یعنی این گوشی، اولین تلفن هوشمند در دنیاست که در مجموع با پنج دوربین عرضه می گردد. نمایشگر دستگاه نیز 6.4 اینچی بوده و تکنولوژی ساخت آن OLED است اما متاسفانه مثل LG G7، شاهد بریدگی در بالای نمایشگر این گوشی هستیم. این گوشی بهترین کوشش ال جی برای مبارزه با رقیبانی چون گلکسی نوت 9 و آیفون XS مکس بوده و مهم ترین فاکتورها را هم داراست؛ نمایشگر بزرگ OLED همراه با مشخصات سخت افزاری عالی در V40 هم حضور دارد.

ال جی V40 ThinQ رسما معرفی گردید

ال جی V40 همچنین هنوز به تکنولوژی Quad DAC در پورت هدفون مجهز بوده که باعث می گردد خروجی صدای این پورت فوق العاده باشد. علاوه بر این، اگرچه بلندگوی استریو به این گوشی نیامده اما بلندگوی مونو Boombox که در جی7 شاهد بودیم، در این گوشی نیز وجود دارد. با تمام این تفاسیر، V40 نیز مثل دیگر پرچمداران کنونی بازار با قیمت بالا و حدودی 900 دلار از تاریخ 26 مهر در رنگ های مشکی و آبی عرضه می گردد.

در ایران را بعید می دانیم اما ال جی این برای کاربرانی که این گوشی را پیش خرید می نمایند، پکیجی شامل یک استبیلایزر DJI Osmo Mobile 2 همراه با یک کارت حافظه 256 گیگابایتی SanDist در نظر گرفته که همراه با گوشی به کسانی که پیش خرید نموده اند، تقدیم می گردد. اما از بحث قیمت که بگذریم، به مشخصات فنی این گوشی می رسیم.

قبل از هرچیز بگذارید از نمایشگر 6.4 اینچی و OLED دستگاه بگوییم. اگر یادتان باشد G7 یک ویژگی به نام Super Bright داشت که اجازه می داد نمایشگر دستگاه برای چند دقیقه تا 1000 نیت روشنایی داشته باشد که برای مشاهده نمایشگر در زیر آفتاب فوق العاده بود. اما خب G7 نمایشگر LCD داشت و V40 از OLED استفاده نموده و از همین رو متاسفانه شاهد ویژگی Super Bright در V40 نیستیم.

ال جی اعلام نموده نمایشگر این گوشی می تواند بین 500 تا 600 نیت روشنایی داشته باشد که برای کارهای روزمره کافی است. ویژگی بعدی که ال جی روی آن مانور داد، وزن کمتر دستگاه بود که از نوت 9 و آیفون XS مکس، سبک تر است.

اما حال بیایید سراغ هیجان انگیزترین بخش این گوشی، یعنی سه دوربین قرار گرفته در پشت آن برویم. همانطور که پیش تر هم در شایعات لو رفته بود، یکی از این دوربین ها زاویه دید عریض، دیگری زاویه دید معمول (دوربین اصلی دستگاه) و دوربین سوم زوم تقریبا دو برابری خواهد داشت. به طور دقیق تر:

  1. دوربین اصلی دستگاه 12 مگاپیکسلی بوده و لنزی با دیافراگم f/1.5 روی آن نصب گردیده است. اندازه پیکسل ها به 1.4μm افزایش داده گردیده که 40 درصد بزرگ تر از دوربین G7 خواهد بود. پیکسل های بزرگ تر یعنی دریافت نور بیشتر و بالا رفتن کیفیت عکس ها به طور کلی. همچنین این گوشی اولین تلفن هوشمندی است که به لنزی با گشادگی دیافراگم f/1.5 مجهز گردیده است.
  2. دوربین فوق عریض با رزولوشن 16 مگاپیکسل و لنزی با زاویه دید 107 درجه و دیافراگم f/1.9 که این دوربین دقیقا با دوربین عریض استفاده گردیده در LG G7 برابری می نماید.
  3. دوربین سوم با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و زوم دو برابری نسبت به دوربین اصلی همراه با لنزی با دیافراگم f/2.4 که برای عکس های پرتره استفاده خواهد شد. ال جی همچنین چند افکت نوری ویژه برای عکاسی پرتره در نظر گرفته که بی شباهت به افکت های پرتره در آیفون XS نیست.

با این کوچ به سمت دوربین های سه تایی، ال جی چند ویژگی نرم افزاری مخصوص برای استفاده از این سیستم هم عرضه نموده است. اولین ویژگی Triple Preview نام دارد که در اپلیکیشن دوربین، تصویر زنده از هر سه دوربین را به صورت همزمان به کاربر نشان می دهد. این ویژگی یاری می نماید کاربر راحت تر تصمیم بگیرد تا از کدام لنز برای عکاسی استفاده کند بدون آنکه احتیاج باشد بین این سه دوربین سوییچ نموده و احتمالا صحنه مورد نظر را از دست بدهد. ویژگی دوم Triple Shot نام دارد که در یک لحظه از هر سه دوربین عکاسی نموده و سپس یک تصویر متحرک GIF از این سه عکس می سازد که عکس ها را به ترتیب از دوربین فوق عریض به دوربین تله دستگاه نشان می دهد. این ویژگی بیشتر جنبه نمایشی دارد و آنطور که در آنالیز ها اعلام گردیده، خیلی نمی توان به کیفیت آن اتکا کرد اما خب ال جی می تواند در بروزرسانی های نرم افزاری آینده، Triple Shot را بهبود ببخشد.

ویژگی دیگری که به اپلیکیشن دوربین اضافه گردیده، امکان ثبت سینماگراف است که پیش از این با اپلیکیشن های جانبی مختلف می شد این نوع از تصاویر متحرک را هم ثبت کرد اما حالا چنین چیزی در خود دوربین گوشی گنجانده گردیده است.

ال جی V40 هم مثل G7، ویژگی های ThinQ AI را در دوربین خود گنجانده که درواقع با استفاده از هوش مصنوعی، صحنه ای که در حال شکار آن هستید را شناسایی می نماید و سپس رنگ ها و تنظیمات دوربین را متناسب با آن ها تغییر می دهد. همچنین گوگل لنز نیز در اپلیکیشن دوربین دستگاه قرار داده گردیده و دکمه مخصوص گوگل اسیستنت هم در لبه سمت چپ دستگاه دیده می گردد.

در زمینه باتری شاید این گوشی نسبت به رقبای خود کمی ضعیف تر باشد. ال جی از یک باتری 3300 میلی آمپری در V40 استفاده نموده و ادعا می نماید تنها حدود ده درصد شارژ دهی کمتری نسبت به نوت 9 با باتری 4000 میلی آمپری خواهد داشت. باید منتظر بمانیم ببینیم این ادعای ال جی چقدر درست خواهد بود.

دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی با پرچمداران اندرویدی دیگر تقریبا مشابه خواهدبود. به طور خلاصه و لیست وار، این ها دیگر مشخصات ال جی V40 هستند:

  • پردازنده اسنپ دراگن 845
  • 6 گیگابایت حافظه رم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی که قابل ارتقا از طریق کارت حافظه خواهد بود
  • دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با لنز معمولی و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی با لنز عریض
  • پشتیبانی از کواد دک 32 بیتی در پورت هدفون
  • پورت هدفون
  • بلندگوی Boombox
  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68
  • پشتیبانی از استاندارد شارژ وایرلس Qi
  • اندروید اورئو (ال جی هنوز زمانی برای عرضه اندروید پای برای V40 و G7 اعلام ننموده است.)

شما درباره این گوشی چه فکر می کنید؟ آیا پرچمدار پنج دوربینه ال جی می تواند رقبای سر سخت خود یعنی گلکسی نوت 9 و آیفون XS مکس را شکست دهد؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 60

به "ال جی V40 ThinQ رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی V40 ThinQ رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید