اخذ پاسپورت دوم چیست؟

به گزارش سبزا، اخذ پاسپورت دوم به چه شکل است و برای این کار باید چه فرایندی را طی کرد؟ چگونه بدون نیاز به مهاجرت و یا سرمایه گذاری در کشورهایی مانند آمریکا و یا کانادا، میتوان به راحتی به بیشتر کشورهای دنیا سفر کرد؟ همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت و دلایل این کار را برایتان نقل کنیم.

اخذ پاسپورت دوم چیست؟

کمی درباره دومینیکا

همسود (مشترک المنافع) دومینیکا نام رسمی کشور دومینیکاست که یک کشور جزیرهای در نزدیکی قاره آمریکای جنوبی به شمار میرود. این جزیره برای اولین بار از طریق دریانورد معروف یعنی کریستف کلمب در روز یکشنبه کشف شد و به همین خاطر نام یکشنبه به زبان لاتین بر روی آن گذاشته شد.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. این کشور در سال 1978 میلادی اعلام استقلال و جدایی از بریتانیا را کرد. دلار کارائیب شرقی واحد پول رسمی کشورهای شرق دریای کارائیب است که دومینیکا هم از آن استفاده میکند. جمهوری دومینیکن و دومینیکا دو کشور مستقل از هم هستند و توجه داشته باشید که نباید با یکدیگر اشتباه شوند.

مزایای اخذ شهفرایندی دومینیکا

اصلیترین مزیت اخذ شهفرایندی دومینیکا سفر بدون ویزاست. یعنی شما برای سفر به دیگر کشورها با پاسپورت دومینیکا نیازمند اخذ ویزا از بسیاری کشورها نخواهید بود. از طرفی برای اخذ شهفرایندی دومینیکا شما به مدرک زبان نیاز نخواهید داشت. این درحالی است که امروز برای گرفتن شهفرایندی بسیاری از کشورها مدرک زبان شرطی جدی و ضروری است. شما میتوانید برای تمامی اعضای خانواده خود بدون داشتن مدرک زبان پاسپورت بگیرید و از این بابت هیچ مسئله ای نخواهید داشت.

اما درباره دومینیکا شرایط کاملا فرق دارد. با اخذ پاسپورت دومینیکا شما میتوانید بدون اخذ ویزا به بیش از 140 کشور دنیا در سراسر قارهها سفر کنید. درصد بیشتر این 140 کشور را هم کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، انگلستان، آلمان، هلند، سوئیس، یونان و ... تشکیل میدهند.

دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا

از مزایای اخذ شهفرایندی کشور دومینیکا می توان به اخذ آسان تر ویزا کانادا و آمریکا اشاره کرد. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید آسان تر و راحت تر نسبت به اخذ ویزای کانادا و آمریکا اقدام کنید. فرایند اخذ ویزا به دلیل نبود سفارت کانادا و آمریکا در خاک ایران فرایند ای طولانی مدت و هزینه بر است. با این حال اخذ ویزای این کشورها با در دست داشتن پاسپورت دومینکا کوتاه تر طی خواهد شد.

شما بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا شهفرایند این کشور هستید و این امتیاز به هیچ وجه از شما سلب نخواهد شد. این گذرنامه این امکان را به شما میدهد که شهفرایندی این کشور را به نسلهای بعدی خودتان هم انتقال دهید. اگر در خارج از دومینیکا درآمدی دارید در زمان حضور در این کشور نیازی نیست مالیات آن را پرداخت کنید. این تنها گوشهای از مزایای پاسپورت دومینیکاست.

هزینه و شرایط اخذ پاسپورت

شما برای سرمایهگذاری در این کشور و آغاز مراحل اخذ پاسپورت نیاز به حداقل 100هزار دلار امریکا سرمایه اولیه دارید. با این روش میتوانید از طریق برنامه سرمایهگذاری این کشور وارد فرایند اخذ شهفرایندی شوید. این کشور از سال 1993 برنامه توسعه خود را آغاز کرده و در این بین از علاقهمندان به سرمایهگذاری دعوت میکند تا این کشور را به عنوان مقصد برای خود انتخاب کنند. یکی دیگر از مزایای شهفرایندی دومینیکا این است که شما با داشتن پاسپورت این کشور میتوانید در تمام کشورهای شرق دریای کارائیب سرمایهگذاری کنید که مزیت بزرگی برای تاجران و سرمایه گذاران است.

مراحل اخذ پاسپورت

اخذ پاسپورت کشور دومینیکا دارای مراحلی است که در ادامه شرح میدهیم.

مرحله اول

باید کنندهای مجاز برای آغاز مراحل کار خود انتخاب کنید چراکه این درخواست نمیتواند از طریق شخص صورت بگیرد و حتما باید از طریق کنندهای مجاز انجام شود.

مرحله دوم

باید مدارک خود را آماده و فرم های رسمی را پر کنید تا فرایند درخواست شما آغاز شود. این کار با تماس با کننده مجاز دولت دومینیکا امکانپذیر است.

مرحله سوم

درخواست شما از طریق مراکز مربوطه بررسی خواهد شد و در صورت تکمیل بودن مدارک و دارا بودن شرایط نتیجه مثبت آن به شما خواهد رسید. در غیر این صورت باید موارد اصلاحی را انجام دهید و دوباره برای این کار اقدام نمایید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر و با پرداخت مبالغ مربوطه شما گواهی شهفرایندی صادر شده از طرف CBIU را دریافت خواهید کرد. این مورد به معنی سرانجام درخواست شما و اخذ شهفرایندی دومینیکاست.

سخن آخر

اگر قصد اخذ پاسپورت دوم را دارید شریف تریپ با بهترین خدمات در خدمت شماست. تیم شریف تریپ با سابقهای طولانی و اعتباری رسمی در مشاوره در زمینه اخذ شهفرایندی دومینیکا یک سرمایهگذاری امن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. تنها کافیست برای اطلاعات بیشتر سری به وبسایت مجموعه شریف تریپ بزنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2054

به "اخذ پاسپورت دوم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ پاسپورت دوم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید