اعزام کمانداران ملی پوش به تورنمنت ترکیه با مسئولیت خودشان

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، با وجود ادامه بحران کرونا و محدودیت هایی که کماکان برای فعالیت و اجرای برنامه در برخی رشته های ورزشی وجود دارد، مسئولان تیروکمان ترکیه قصد دارند برگزارکننده تورنمنت بین المللی باشند و موافقت فدراسیون جهانی را هم در این زمینه گرفته اند.

اعزام کمانداران ملی پوش به تورنمنت ترکیه با مسئولیت خودشان

با ما همراه باشید و درباره بهترین بانک های کانادا بیشتر بدانید.

قرار است این تورنمنت بین المللی مهرماه برگزار شود. این نخستین رویداد تیروکمان است که بعد از شیوع و گسترش کرونا در سطح جهانی برگزار می شود و از حیث با استقبال کمانداران خیلی از کشورها و از جمله ایران همراه بوده طوریکه قرار است یک تیم باشگاهی از کشور در این رویداد شرکت داشته باشد.

ترکیب این تیم متشکل از کماندارانی است که بعضا جزو ملی پوشان هستند. میلاد وزیری که سهمیه المپیک توکیو را در رشته ریکرو کسب کرده همراه با زهرا نعمتی از جمله کماندارانی هستند که حضور در مسابقات ترکیه را در برنامه خود قرار داده اند.

البته با تاکید دبیر فدراسیون تیروکمان و با توجه به ادامه بحران کرونا مسئولیت صفر تا صد این اعزام با خود کمانداران است.

بهزاد پاکزاد در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر این موضوع گفت: مسابقاتی که قرار است به میزبانی ترکیه برگزار شود، آزاد است و بنابراین کمانداران از کشورهای مختلف می توانند متقاضی حضور در این رویداد باشند. از طرفی هنوز برای فعالیت های تیروکمان مجوزی صادر نشده که فدراسیون بتواند برای این تورنمنت اردوی آماده سازی تشکیل دهد و تیم اعزامی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اعزام برون مرزی، مجوز شورای برون مرزی لازم است. این شورا هم فعلا صرفا برای مسابقات مربوط به انتخابی المپیک مجوز لازم را صادر می کند. ضمن اینکه همانطور که گفتم تیروکمان هنوز مجوز آغاز تمرینات و اردوها را نگرفته و به همین دلیل شرکت در مسابقات ترکیه اصلا در برنامه فدراسیون نیست.

دبیر فدراسیون تیروکمان شرح داد: با این حال قرار است یک تیم باشگاهی به کنندگی از ایران در تورنمنت ترکیه شرکت داشته باشد. ترکیب این تیم با نظر مسئولان مربوطه بسته می شود اما با تمایل مسئولان باشگاه متقاضی و پیشنهاد و مشورتی که از فدراسیون گرفتند، قرار است دو سه نفر از ملی پوشان هم در ترکیب این تیم حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: فدراسیون اقدامی برای اعزام به تورنمنت ترکیه انجام نمی دهد، هزینه های هم بابت آن متقبل نمی شود و هیچ مسئولیتی را هم نمی پذیرد. کشور ترکیه برای برگزاری این تورنمنت و پذیرش کنندگان دیگر کشورها شرایطی را به خصوص از حیث کرونا اعلام و اطلاع رسانی کرده است. کمانداران ایران و حتی ملی پوشان هم با اطلاع از این شرایط متقاضی سفر به ترکیه شده اند. بنابراین مسئولیت اعزام با خودشان است نه فدراسیون چراکه مسابقات به صورت آزاد برگزار می شود و ورزشکاران با تصمیم و تمایل خود اقدام به حضو در آن می کنند.

پاکزاد با ابراز امیدواری از اینکه کمانداران از حضور در رقابت های ترکیه به نتایج خوبی -نه صرفا از حیث نتیجه - دست یابند گفت که امید می رود شرایط برای آغاز به کار تمرینات و اردوهای متمرکز کمانداران هر چه زودتر مهیا شده و مجوز لازم صادر شود. البته در حال حاضر کمانداران در استان ها خود به صورت انفرادی پیگیر تمرینات شان هستند و مربیان تیم ملی هم نظارت لازم را دارند. قرار است بعد از افتتاح خوابگاه ویژه کمانداران، برای آغاز اردوی متمرکز برنامه ریزی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1131

به "اعزام کمانداران ملی پوش به تورنمنت ترکیه با مسئولیت خودشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام کمانداران ملی پوش به تورنمنت ترکیه با مسئولیت خودشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید