افشای رابطه شخصی افسر سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با دختر ترامپ

به گزارش سبزا، گزارش تازه وزارت دادگستری آمریکا از رابطه شخصی یک افسر پیشین سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا MI6 با ایوانکا ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پرده برداشت.

افشای رابطه شخصی افسر سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با دختر ترامپ

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بخشی از گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا با موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 به نقش کریستوفر استیل در این ماجرا اشاره شده است. مایکل هوروویتس مدعی است روابط افسر پیشین MI6 با دختر دانلد ترامپ چنان گرم و صمیمی بوده که استیل حتی نوعی پارچه قدیمی و ارزشمند خانوادگی خود در اسکاتلند برای ایوانکا هدیه برده است.

در گزارش وزارت دادگستری به نام ایوانکا ترامپ اشاره نشده اما شبکه خبری ای بی سی نیوز این نام را فاش نموده است. گفته می گردد خلاف آنچه رئیس جمهوری آمریکا استیل را فردی متمایل به خانواده ترامپ معرفی نموده، این مامور پیشین از سال ها پیش با ایوانکا ارتباط محبت آمیز داشته است و دختر ترامپ هم با او درباره کارهایی که شرکت OBI (محل کار استیل) می تواند برای کسب و کار خانواده ترامپ انجام دهد مصاحبه نموده است.

هوروویتس بخش هایی از گزارش خود را پیش از انتشار در روز دوشنبه به مدیران شرکت اوربیس ارسال نموده است. به همین دلیل، استیل در اقدامی نامعمول با انتشار یک بیانیه به وسیله وکلای خود به گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا واکنش نشان داد و بندهایی از آن را رد کرد. از آنجا که ماجرای استیضاح ترامپ با قدرت در کنگره آمریکا پیش می رود، انتشار این گزارش می تواند ضربه ای تازه به اعتبار رئیس جمهوری آمریکا باشد.

به نظر می رسد پلیس فدرال آمریکا FBI بیش از اندازه بر پرونده ای که استیل احتمالا به درخواست ایوانکا به ترامپ تحویل داده تمرکز نموده و آن را جدی گرفته است. روز دوشنبه هم دفتر حقوقی استیل در واشنگتن تکذیبیه ای مفصل بر یافته های هوروویتس منتشر و از کار حرفه ای این مامور پیشین سرویس مخفی بریتانیا دفاع کرد.

وکلای آقای استیل معتقدند مطالب مربوط به روابط ترامپ با روسیه که موکل آنها سال 2016 نوشته، کاملا بر پایه اطلاعات دریافتی از منابع معتبر انسانی بنا شده و قابل استناد است. نکته جالب اینکه رئیس جمهوری آمریکا بارها در توییتر خود استیل را یک جاسوس شکست خورده و گزارش او را فریبکارانه توصیف نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 577

به "افشای رابطه شخصی افسر سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با دختر ترامپ" امتیاز دهید

1 کاربر به "افشای رابطه شخصی افسر سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با دختر ترامپ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای رابطه شخصی افسر سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با دختر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید