نشست جی7 با حضور سران 11 اقتصاد برتر دنیا برگزار می گردد

به گزارش سبزا، رئیس جمهوری آمریکا با به تعویق انداختن زمان نشست گروه هفت، چهار کشور دیگر را هم به جمع مهمانان سران هفت اقتصاد برتر دنیا دعوت کرد.

نشست جی7 با حضور سران 11 اقتصاد برتر دنیا برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، در حالی که نشست سران G7 ابتدا برای ماه مارس و بعد برای ماه ژوئن در آمریکا برنامه ریزی شده بود، دانلد ترامپ در بازگشت از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به واشنگتن از برنامه خود برای دعوت کردن از سران چهار کشور استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند به این نشست اطلاع داد. آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، کانادا، ایتالیا و ژاپن اعضای اصلی گروه هفت به عنوان هفت اقتصاد برتر دنیا هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در جهت بازگشت از فلوریدا به واشنگتن در داخل هواپیمای اختصاصی خود موسوم به ایر فورس وان به خبرنگاران گفت: شکل امروزی گروه هفت بسیار کهنه است و من نشست سال جاری را به تعویق می اندازم چون احساس نمی کنم این هفت کشور نماینده واقعی اقتصاد دنیا باشند. هنوز زمان دقیق برگزاری نشست را نمی دانم اما شاید در ماه سپتامبر همزمان با نشست سالانه سازمان ملل باشد یارحتی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر.

گروه جی7 پیش تر با حضور روسیه جی8 بود اما در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2014 در واکنش به حضور نظامی ارتش روسیه در جزیره کریمه کنار گذاشته شد. از آن پس، درخواست ترامپ برای بازگرداندن مسکو به عنوان یکی از قدرت های راهبردی دنیا با واکنش و مخالفت شش کشور دیگر روبرو شده است. انتظار می رود نشست سال جاری به صحنه تاخت و تاز ترامپ علیه چین تبدیل گردد.

پیش از این فقط امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با نشیت حضوری گروه جی7 در ماه ژوئن موافقت نموده بود. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مخالفان جدی نشست و ملاقات حضوری سران هفت اقتصاد برتر دنیا به دلیل شیوع کرونا هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 979

به "نشست جی7 با حضور سران 11 اقتصاد برتر دنیا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست جی7 با حضور سران 11 اقتصاد برتر دنیا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید