ایران با روپیه از هند دارو وارد می نماید

به گزارش سبزا، خبرنگاران : پرس تی وی طی گزارشی اعلام نمود ایران با هدف تسریع در واردات دارو از هند، به شرکت های داروسازی این کشور روپیه پرداخت خواهد نمود.

ایران با روپیه از هند دارو وارد می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، پس از واردات نفت از ایران، هند اکنون میخواهد فراوریات دارویی خود را به ایران صادر کند. به علاوه آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است این است که صادرات داروی هندی به ایران به روپیه انجام خواهد شد.

اخیرا بانک یو سی اوی هند به عنوان مرجع رسمی انجام صادرات مواد دارویی به ایران مشخص شده است. بخشی از پول حاصل از فروش نفت ایران به هند در این بانک سپرده گذاری می گردد. ایران اکنون قادر خواهد بود از بخشی از این پول برای خرید دارو از هند استفاده کند.

شرکت های دارو سازی هندی از نظر بین المللی به فراوری داروهای عمومی به قیمت مناسب شهرت دارند. صنعت داروی ایران در گذشته ترکیبات دارویی و داروهای مورد احتیاج خود را از کشورهای اروپایی تامین می کرد.

قرار است هفته آینده هیئتی از شورای گسترش صادرات دارویی هند به تهران سفر کند. این هیئت که دارای اختیار تام از سوی هر دو دولت است کوشش خواهد نمود تا میزان تقاضا برای داروهای مختلف در ایران را شناسایی کند.

میزان صادرات داروی هندی به ایران در سال 2011 حدود 61 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که خرید سالیانه محصولات دارویی در ایران به 3.2 میلیارد دلار می رسد.

مقامات هندی امیدوارند که با انجام صادرات دارو به روپیه، صادرات داروی هندی به ایران سریعتر انجام گیرد تا کارخانجات داروسازی هندی بتوانند به نسبت مصرف دارو، میزان فراوری خود را افزایش دهند.

19

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 496

به "ایران با روپیه از هند دارو وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با روپیه از هند دارو وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید