بازسازی آپارتمان: بازسازی مومیایی زن 2600 ساله

به گزارش سبزا، دانشمندان چهره مومیایی زن 2600 ساله ای را بازسازی کردند که نشان میدهد او با وجود دندان های بیرون زده از چهره اش یک بانوی جوان زیبا بوده است.

بازسازی آپارتمان: بازسازی مومیایی زن 2600 ساله

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس، مومیایی زن 2600 ساله بازسازی شده با نام شپ ان ایسیس نخستین بار در سال 1819 در دیر البحاری، مجموعه ای از معابد و مقبره ها در ساحل غربی نیل پیدا شد.

او را مشهورترین مومیایی مصری در سوئیس می دانند که از سال 1820 در آنجا نگهداری می گردد.

او احتمالاً بانوی زیبایی در طول زندگی اش با چشم های قهوه ای تیره و دندان های بالایی کمی بیرون زده بود که زندگی مرفه ای داشته و شرایط زندگی اش آسان بوده است.

دانشمندان ماه ها وقت صرف نموده اند تا با استفاده از سی تی اسکن و داده های مورفولوژیکی اسکلت او، مشهورترین مومیایی مصری در سوئیس معروف به Shep-en-Isis یا Schepenese را بازسازی نمایند.

بقایای شپ در حال حاضر در کتابخانه ابی سائو گالو در شهر سنت گالن سوئیس نگهداری می گردد.

کتیبه های روی تابوت او نشان می دهد که او به یک خانواده ثروتمند طبقه بالا تعلق داشته و در قرن هفتم قبل از میلاد درجاتی از تحصیلات رسمی در طول زندگی خود داشته است.

به گفته کارشناسان، او دختر یک کشیش در شهر تبس بود و در اواخر دوره سلسله 26 - آخرین دوران شکوفایی مصر باستان - قبل از مرگش در سال 610 قبل از میلاد زندگی می کرد.

با این حال، نمی توان نام یا شغل شوهر شپ الاسیس یا اینکه آیا او بچه هایی به جهان آورده یا نه را، شناسایی کرد.

Shep-en-Isis در یک قبر خانوادگی واقع در معبد مردگان فرعون Hatshepsut به همراه پدرش Pa-es-tjenfi، که مومیایی او برلین است، پیدا شد.

پروژه بازسازی به وسیله مرکز تحقیقات FAPAB در سیسیل و دانشگاه فلیندرز استرالیا و با همکاری سیسرو مورائس، طراح سه بعدی از برزیل انجام شد.

مورائس قبلاً مجموعه ای از بازسازی های چهره چهره های تاریخی مانند مریم مجدلیه و عیسی مسیح را ایجاد نموده است.

کارشناسان می گویند: جمجمه هماهنگ و متناسب نشان می دهد که Schepenese احتمالاً در طول زندگی خود یک خانم زیبا بوده است.

این تیم می گویند که در اولین گزارش های سال 1820 پس از کشف او محفوظ ماندن فسیل و شکل کامل دندان ها ذکر شده است که یکی از برجسته ترین ویژگی های فیزیکی او در بازسازی است.

این تیم لایه های زنده را ذره ذره ایجاد کردند و بافت، چشم و پوست را قبل از جزئیات ظریف مانند مو و کک و مک های ریز اطراف بینی اضافه کردند تا اثر را تکمیل نمایند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1917

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی مومیایی زن 2600 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی مومیایی زن 2600 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید