آنالیز بهبود عملکرد سازه ها برای مقابله با کمبود آب در کنفرانس ملی هیدرولیک

به گزارش سبزا، دبیر هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران گفت: طی سال های اخیر کشور با کمبود آب روبرو گردیده که این نشان از این است که سازه ها عملکرد لازم را نداشته و در این کنفرانس راهکارهای متخصصان آنالیز خواهد شد.

آنالیز بهبود عملکرد سازه ها برای مقابله با کمبود آب در کنفرانس ملی هیدرولیک

به گزارش خبرنگاران، رسول میرعباسی، دبیر هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران امروز در این کنفرانس که با حضور متخصصین در دانشگاه شهرکرد شروع به کار کرد، اظهار کرد: ششمین دوره کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در سال 86 در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید. دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با بیان این که هفدهمین کنفرانس به منظور تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم هیدرولیک، سازه های هیدرولیکی و صنعت آب برگزار می گردد، اضافه نمود: حدودا 346 مقاله در قالب 10 محور تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد 249 مقاله پذیرفته شد که طی دو روز 100 مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شوند. میرعباسی گفت: دو نشست تخصصی در حاشیه کنفرانس در خصوص عملکرد سازه ها و ارزیابی طرح های تامین آب از منظر زیست محیطی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر کشور با کمبود آب روبرو گردیده که این نشان از این است که سازه ها عملکرد لازم را نداشته و در این کنفرانس راهکارهایی از سوی متخصصان اندیشیده خواهد شد. دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران گفت: طی سال های اخیر استان چهارمحال و بختیاری با کمبود آب روبرو گردیده که بحث های مدیریتی و خشکسالی آن را تشدید نموده و منابع آب تخصیصی را نتوانستیم تامین کنیم. وی گفت: امید است در این کنفرانس که راهکارهایی توسط متخصصان ارائه می گردد، مسئولان برای اجرایی کردن آن ها گوش شنوا داشته باشند و در عمل به کار گیرند تا شاهد توسعه کشور باشیم. میرعباسی با اشاره به اینکه مشکل اصلی خشکسالی و کاهش بارش نیست، اعلام کرد: در حال حاضر مصرف ما از آب تولیدی بیشتر است که در سال های آینده شرایط بدتر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مهندسی رودخانه ، هیدرولیک محاسباتی، هیدرولیک دریا و سواحل، هیدرولیک محیط های متخلخل، هیدروانفورماتیک، هیدرولیک محیط زیستی، ماشین های هیدرولیکی، سازه های هیدرولیکی، سیستم های انتقال و توزیع آب و کاربرد GIS و RS در مهندسی هیدرولیک از جمله محورهای هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 32

به "آنالیز بهبود عملکرد سازه ها برای مقابله با کمبود آب در کنفرانس ملی هیدرولیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز بهبود عملکرد سازه ها برای مقابله با کمبود آب در کنفرانس ملی هیدرولیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید