بلیت هواپیما مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ماه گذشته و در در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی بر اینکه چرا تا به امروز تکلیف قیمت بلیت هواپیما تعیین نشده است و ایرلاین ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پروازهای داخلی نموده اند، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به علت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

بلیت هواپیما مقرون به صرفه می گردد؟

وی اضافه کرد: محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا رخ داده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و آنالیز برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.

گرچه پروتکل های تازهی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد و بر اساس آن مقرر شد محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازهای داخلی از ابتدای آذر ماه برداشته گردد و از حالا بسیاری از ایرلاین های این پروتکل های تازه را اجرا نموده اند اما قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا ننموده است.

در پی این تغییر و تحولات در پروتکل های کرونایی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که در پی کاهش قیمت بلیت هواپیما هستند.

شهرام آدم نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در اینباره اظهار کرد: با توجه به این کار که ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته، شورای عالی هواپیمایی تشکیل شده و درباره نرخ تصمیم گیری خواهد نمود و انتظار داریم تغییراتی در نرخ بلیت هم ببینیم و طبیعی است در جهت کاهش قیمت این جلسات برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعات بدست آمده از وزارت راه وشهرسازی از هفته آینده قرار است با گرانفروشان بلیت هواپیما برخورد جدی و قانونی گردد و وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی در پی کاهش قیمت ها هستند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1822

به "بلیت هواپیما مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت هواپیما مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید