معرفی کامل قطار میلاد 6 تخته اما درجه یک!

به گزارش سبزا، تصور همگان از قطاری لوکس، کوپه های تمیز و راحت 4 تخته، قیمتی گران و پذیرایی عالی است. این باور غلط است! شرکت رجا در این سال ها توانسته تجهیزات ناوگان ریلی خود را بهبود ببخشد. به همین دلیل برای انواع سلیقه ها و با هر بودجه ای، در مسیرهای مشخص قطار گذاشته است. قطارهای لوکس تنها 4 تخته نیستند، بلکه قطار میلاد 6 تخته هم پیدا می شود. قطاری که تمام امکانات قطارهای لوکس رجا را دارد اما در هر کوپه ای 6 نفر حضور دارند. این قطارها، جزو قطارهای درجه یک هستند.

معرفی کامل قطار میلاد 6 تخته اما درجه یک!

دوستانی که در گروه های 6 نفره سفر می کنند یا خانواده های پرجمعیت قطار درجه یک را انتخاب کنند. اگر مجبور به انتخاب قطارهای 6 تخته هستید، چه بهتر که به سراغ قطاری لوکس بروید. در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران شما خوانندگان را با تمام امکانات قطار میلاد درجه یک آشنا می کنیم. از کوپه های 6 تخته آن می گوییم و قطارهای شبیه به آن را نام می بریم.

قطارهای 6 تخته رجا

کلمه رجا مخفف چیست؟ این کلمه که حرفو اول عبارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، انواع قطارها را دارد. قطارهایی که هر یک در راستاهای ریلی متفاوت در ایران حرکت می کنند. از امکانات متنوع و متفاوتی برخوردارند. حتی ظاهری متفاوت با یکدیگر دارند. شما تنها با نگاه کردن به بدنه بیرونی یا درون کوپه های قطار 6 تخته میلاد متوجه این تفاوت خواهید شد. صحبت ما درباره قطارهای 5 ستاره و لوکس رجا نیست.

چرا که همه افراد به دنبال خرید بلیط قطاری همچون قطار سیمرغ یا قطار فدک نیستند. خرید بلیط قطار ارزان از میان قطارهای 3 ستاره یا قطارهای اتوبوسی رجا امکان پذیر است. قطار سه ستاره میلاد یکی از بهترین قطارهای 3ستاره رجا است. در مقاله ای جداگانه انواع قطارهای رجا را به شما معرفی کرده ایم.

امکانات قطار میلاد 6 تخته

اکنون برای اینکه این نام بیشتر برایتان ملموس شود، تعیینات قطار 6 تخته میلاد را معرفی می کنیم. با خرید بلیط ساده قطار میلاد، برای هر خرید، یک میان وعده رایگان در نظر می گیرند. در این صورت، در مسافت های طولانی درون واگن های قطار میلاد راحتی بیشتری خواهید داشت. واگن ها، کوپه ها و پارچه ملافه روی صندلی ها بسیار تمیز هستند. تمام صندلی ها با روکش های آبی طرح دار پوشانده شده اند.

در هر واگن، دو آینه، یک سطل زباله، نردبانی کنار پنجره بازشو و صندلی وسطی با پشتی تاشو وجود دارد. به این ترتیب، هر کوپه می تواند به کوپه های 4 نفره هم تبدیل شود. طراحی صندلی ها و تخت های مسافران، قطار لوکس درجه یک میلاد را با دیگر قطارها جدا می کند. صندلی وسط به عنوان میز پذیرایی مابین دو صندلی کناری استفاده می شود. برای صندلی ها، دسته صندلی کار گذاشته اند تا مسافران راحت راستا طولانی را به صورت نشسته استراحت کنند. هر صندلی تکیه گاهی برای سر دارد. نمونه ای دیگر از قطارهای 6 تخته خوب ایران، قطار مهتاب سیر جم نام دارد که در مقاله آن می خوانید.

خدمات پذیرایی در قطار 6 تخته میلاد

امکانات پذیرایی که با خرید بلیط قطار میلاد 6 تخته به مسافران تعلق می گیرد را در جدول زیر آورده ایم. اگر علاقه مند بودید می توانید منوی قطار را از مهماندار واگن خود درخواست بدهید. این امکانات تعیین کننده تفاوت قطار میلاد درجه یک با قطارهای درجه دو و سه رجا است.

تعیینات عمومی قطارهای 6 تخته رجا

ویژگی هایی که در این قسمت مقاله به شما معرفی می کنیم را در تمام قطارهای 6 تخته رجا خواهید دید. فرقی ندارد بلیط قطار پارسی یا زاگرس را خریده باشید. تفاوت این تعیینات قطارها، در نامشان نیست، بلکه در کیفیت آن هاست. جداره واگن های قطار 6 تخته میلاد دو جداره بوده تا از ورود صداهای بیرون جلوگیری کند. عایق گرما هم هست. تمام پنجره ها هم، با شیشه های دوجداره عایق گرما پوشانده شده اند. تعییناتی که با امکانات قطار میلاد یکسان است شامل ویژگی های زیر هستند:

  • سیستم تهویه در هر کوپه
  • توزیع نشریات و روزنامه در ایام غیر تعطیل
  • سرویس خواب تمیز
  • ویلچر برای افراد نیازمند، مخصوصا در هنگام سوار یا پیاده شدن به قطار
  • سیستم صوتی در کوپه ها یا سالن
  • سرویس های بهداشتی فرنگی و ایرانی
  • جعبه کمک های اولیه
  • تنظیم نور درون کوپه ها به دلخواه مسافران

تفاوت قطار میلاد با دیگر قطارهای 6 تخته رجا

قطار میلاد رجا از قطارهای کلاس 1 در ناوگان ریلی رجا است. آنچه که قطار درجه یک شش تخته را از قطارهای درجه 2 و 3 جدا می کند، دو امکان است.

اول اینکه در واگن های قطار درجه یک میلاد، سیستم تصویری قرار داده اند. سیستم تصویری را درون هر کوپه به صورت دوتایی و در هر واگن خواهید یافت. یعنی واگن رستوران هم مانیتور دارد. این ویژگی قطار میلاد 6 تخته در دیگر قطارهای 6 تخته مانند پارسی، زاگرس یا 6 تخته تبدیلی دیده نمی شود.

یکی دیگر از تفاوت های قطار 6 تخته میلاد با دیگر قطارهای شش تخته، امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط قطار است. تمام مسافران به دلخواه می توانند صبحانه، عصرانه یا هر دو را در هنگام خرید بلیط قطار میلاد انتخاب کنند. قیمت این میان وعده ها، روی قیمت بلیط تاثیر می گذارد اما راحتی بیشتری را برای شما در سفر به همراه دارد.

خرید بلیط قطار 6 تخته میلاد

روش های مختلفی برای خرید بلیط قطار میلاد وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها برای اینکه سفری راحت با قطار میلاد شش تخته داشته باشید، خرید از آژانس معتبر خبرنگاران است. با انتخاب تاریخ رفت، مبدا و مقصد، تعداد بلیط و ورود تعیینات فردی امکان تهیه بلیط قطار فراهم می شود. در صفحه خرید بلیط قطار به صورت آنلاین و در کسری از ثانیه خرید خود را انجام دهید یا با شماره تلفن 854-021 تماس بگیرید. اگر گوشی هوشمند دارید، با نصب اپلیکیشن خبرنگاران در هر کجا که هستید، می توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید. سازمان رجا، 4 راستا کلی رفت و برگشتی را برای قطارهای آبی رنگ میلاد در نظر گرفته است.

  • راستا تهران به تبریز و برعکس
  • تهران به خواف و برعکس که در گذشته وجود داشت
  • تهران به اصفهان (رفت و برگشتی)
  • تهران به مشهد (رفت و برگشتی)

قیمت بلیط قطار میلاد سه ستاره در راستاهای مختلف

قطار میلاد درجه یک در هر یک از راستاهای که در بالا گفتیم یا در ادامه نام می بریم، قیمت های بلیط متفاوتی دارد. بعضی از راستاها به دلیل کوتاه بودن مسافت، قیمت های ارزان قطار سه ستاره میلاد را مشاهده می کنید. هر چند که در بیشترین و طولانی ترین مسافت ها نیز، قیمت بلیط ارزان قطار را به دلیل کوپه های شش تخته می بینید. در مجموع 6 راستا را می توان برای این قطار شش تخته میلاد در نظر گرفت. قیمت بلیط قطار میلاد 6 تخته و زمان حرکت این قطار سه ستاره را در ادامه می خوانید.

1- راستا تهران به مشهد

در راستا تهران - مشهد قطار 6 تخته میلاد تنها یک روز در ماه حرکت دارد. در حقیقت قطار تبریز - مشهد است که دارندگان این بلیط را از تهران به مقصد مشهد سوار می کند. ساعت ورود به ایستگاه تهران، 23:05 خواهد بود و هزینه بلیط قطار زیر 90 هزار تومان دارد. دیگر قطارهای این راستا را در مقاله بهترین قطار تهران مشهد پیدا خواهید کرد. ایستگاه های میانی قطار تهران به مشهد میلاد، 4 شهر زیر هستند.

  • سمنان
  • دامغان
  • شاهرود
  • نیشابور

2- راستا تهران به تبریز

در راستا تهران به تبریز قطار 3 ستاره 6 تخته میلاد می توانید 10 توقف میانی را بشمارید. این قطار در ساعت 19:20 از تهران حرکت می کند و قیمت بلیط 80 هزار تومان در سال 98 دارد. روزهای حرکت قطار 6 تخته میلاد در راستا تهران به تبریز و برعکس، یک روز در میان است.

  • کرج
  • قزوین
  • تاکستان
  • خرم ده
  • زنجان
  • میانه
  • خراسانک
  • مراغه
  • عجب شیر
  • آذرشهر

3- راستا تهران به اصفهان

راستا تهران به اصفهان یک روز در میان و در ساعت 00:55 حرکت دارد. قطار برعکس آن، در ساعت 16:55 از اصفهان به مقصد تهران حرکت دارد. قیمت بلیط قطار سه ستاره میلاد این راستا حدود 60 هزار تومان در سال 98 است.

4- تهران به خواف

در راستا تهران به خواف بیشتر قطار پارسی 6 تخته با کلاس دو رجا حرکت می کند. قطار سه ستاره 6 تخته میلاد مدتی است که در این راستا حرکت ندارد.

5- راستا تهران به طبس

در راستا تهران به طبس قطار 6 تخته میلاد از راستا سمنان، شاهرود و در نهایت بجستان به طبس می رفت. منتها مدتی است که در این راستا این قطار حرکت ندارد.

6- راستا مشهد قزوین

قطار میلاد مشهد یک روز در میان در این راستا حرکت می کند. روز بعد آن، راستا قطار 6 تخته درجه یک میلاد مشهد به قزوین خواهد بود. این قطار از قزوین ساعت 16:05 حرکت می کند و پس از گذر از 7 ایستگاه به مشهد می رسد. ایستگاه های میانی قطار میلاد قزوین مشهد شهرهای زیر می گذرد.

  • آبیک
  • هشتگرد
  • کرج
  • تهران
  • سمنان
  • شاهرود
  • نیشابور

آیا بلیط قطار را از راه آهن تهران هم می توان تهیه کرد؟

بله. شما بلیط مورد نظر خود را می توانید از باجه های فروش بلیط قطار در ایستگاه های راه آهن تهیه کنید. تنها به خاطر داشته باشید که چند روز قبل از حرکت بلیط قطار میلاد 6 تخته را بخرید. در روز شروع سفر و با ورود به راه آهن نمی توانید بلیطی برای خرید پیدا کنید؛ و در صورت بودن جای خالی در کوپه ها قطار، بسیار معطل خواهید شد.

با خواندن تمام این مقاله که راجع به قطار 6 تخته میلاد بود، قطعا به سراغ خرید بلیط آن خواهید رفت. قیمت مناسب، کوپه های تمیز و امکاناتی همانند قطارهای لوکس درجه یک آن را از دیگر قطارها متمایز کرده است. از تجربیات خود در سفر با قطار در بخش کامنت ها بنویسید. نظرات خود را عنوان کنید. برای ما بگویید که سفر با قطار را ترجیح می دهید یا هواپیما را می پسندید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 341

به "معرفی کامل قطار میلاد 6 تخته اما درجه یک!" امتیاز دهید

5 کاربر به "معرفی کامل قطار میلاد 6 تخته اما درجه یک!" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل قطار میلاد 6 تخته اما درجه یک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید