تور ارزان استانبول: برترین محله های استانبول برای بازدید گردشگران و مسافران

به گزارش سبزا، استانبول یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی است که گردشگران می توانند تمامی تعطیلات خود را در این شهر زیبا سپری نمایند و از تماشای زیبایی های آن سیر نشوند. وجود موزه ها، مسجدها، کاخ های باشکوه، بازارها و طبیعت زیبای آن این شهر را تبدیل به یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا نموده است؛ چنان که در سال 2010 میلادی لقب مرکز فرهنگی اروپا را گرفت. با توجه به اهمیت استانبول در صنعت گردشگری، شناخت محله های آن قبل از سفر به این شهر با تهیه بلیط هواپیما و یا از روش های دیگر برای سرگرمی و گردش یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه گردد.

تور ارزان استانبول: برترین محله های استانبول برای بازدید گردشگران و مسافران

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول در زمان حکومت رومیان، امپراتوری روم شرقی و عثمانی ها، مرکز آناتولی و ترکیه بوده است. اگرچه استانبول امروزه مرکز ترکیه نیست اما قرن هاست که به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان شناخته می گردد. این شهر هنوز هم با بقایای به جا مانده از امپراتوری های روم و یونان و دوران مسیحیت همراه است و بعلاوه به شدت تحت تأثیر آیین اسلام در خاورمیانه است.

در این مطلب شما را با چندتا از برترین و تماشای ترین محله های استانبول آشنا می کنیم. این محله ها نقاط مناسبی برای آغاز گردش در شهر استانبول هستند.

شهر استانبول به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می گردد. در سرتاسر اروپا، آن را باید پرجمعیت ترین شهر دانست، به طوری که محل زندگی بالغ بر 15 میلیون نفر است. مساحت شهر استانبول حدود 5 هزار کیلومتر مربع است. همچون دیگر شهرهای گردشگری و بزرگ جهان مثل بانکوک، استانبول نیز به منطقه ها مختلفی تقسیم شده و اهمیت همه آن ها به یک مقدار نیست. هر منطقه هم، به تعداد زیادی محله تقسیم می گردد. با شناخت محله ها و منطقه ها مختلف استانبول و پراکندگی جاذبه های گردشگری و امکانات رفاهی آنها ها می توان با دید بازتری به این شهر تاریخی کشور ترکیه سفر کرد. در ادامه به معرفی محله های تماشای استانبول و ویژگی های مهم هریک از آنها خواهیم پرداخت:

برترین محله در استانبول برای گشت و گذار، محله سلطان احمد (Sultanahmet)

این منطقه آرام، تاریخی و جمع و جور در در قلب استانبول واقع شده است و چهار جاذبه اصلی این شهر را در خود جای داده است: مسجد آبی مشهور در جهان، ایا صوفیه با شکوه (زمانی کلیسای جامع یونان و اکنون موزه است)، کاخ توپکاپی و باغ ها و بازار بزرگ خارق العاده همه در این منطقه قرار دارند و خیابان های باریک پر از مکان هایی برای استراحت، اقامت، غذا خوردن، نوشیدن و خرید کردن است. بعلاوه در نزدیکی این محله نیز می توانید از دیگر جاذبه های تماشای استانبول، از جمله موزه موزاییک استانبول که شامل آثار به جا مانده از دوران رومی ها است بازدید کنید. در کوچه ها و خیابان های محله سلطان احمد، هنر معماری را به وضوح خواهید دید.

برترین محله در استانبول برای تفریحات شبانه، میدان و خیابان تکسیم (Taksim)

میدان و خیابان تکسیم در تمام روزهای سال پر جنب و جوش هستند. به نوعی می توان گفت که قلب استانبول منطقه تکسیم به شمار میرود که به عنوان مرکز فرهنگی-هنری در استانبول شناخته می گردد، منطقه ای گردشگری که هتل ها، فروشگاه ها و رستوران های محبوبی دارد. بعلاوه این قسمت از شهر، بناهای تاریخی، موزه ها و پارک های زیبایی دارد که گردشگر های زیادی را به سمت خود می کشد. اما می گردد گفت در استانبول تفریبا هیچ منطقه مشخصی برای تفریح و تفریحات بعد از تاریک شدن هوا وجود ندارد زیرا بیشتر کافه ها، کنسرت ها و اجراهای شبانه در تمام شهر پخش شده اند و مخاطبان آن ها بیشتر افراد محلی هستند و خیابان ها و محله های قدیمی شهر، تفریحات شبانه بسیار کمی را ارائه می دهند، بنابراین به سمت محله تکسیم بروید و تجربه شبی دلنشین در این محله که مملو از مکان هایی برای کافه گردی، گوش کردن به موسیقی زنده و معاشرت است، داشته باشید.

محله ای اصیل و تاریخی در استانبول به نام محله بشیکتاش (Besiktas)

این منطقه در سواحل اروپایی تنگه بسفر واقع شده و بدون شک یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین منطقه ها استانبول است و بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر استانبول در این منطقه قرار گرفته اند. اگرچه این منطقه از نظر جمعیت و مساحت کوچک محسوب می گردد ولی به علت تجاری بودن، داشتن مراکز خرید، اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، دانشگاه ها و منظره بی نظیر به تنگه بسفر به یکی از مهم ترین منطقه ها شهر استانبول تبدیل شده است. بشیکتاش علاوه بر این که در میان مردمان بومی و ساکنان استانبول محبوب است، به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری به شکل قابل توجهی مورد علاقه گردشگران و گردشگر ها است. اگر به استانبول با خرید بلیط هواپیما سفر کردید، پیشنهاد می کنیم حتما به این محله هم سری بزنید و از فضای اصیل و سنتی منطقه لذت ببرید.

زیباترین محله ها برای بازدید، محله کاراکوی (Karakoy) و گالاتا (Galata)

بدون شک محله کاراکوی یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین محله های استانبول است که گردشگران زیادی تمایل دارند از این محله تماشا نمایند. این محله دقیقا در کنار آب و یکی از بندرگاه های مهم سابق واقع شده است. کاراکوی رو به نابودی بود تا اینکه حدودا در سال 2012 آغاز به تبدیل شدن به یکی از مهمترین نقاط شهر کرد. این منطقه از کلیساهای زیبا تا رستوران های معروف و بعلاوه زیباترین جاذبه ها را برای بازدید در اختیار گردشگران قرار می دهد. وقتی از منطقه کاراکوی، یک خیابان سربالایی را پیش بروید به منطقه گالاتا خواهید رسید. گالاتا نیز یکی از اصیل ترین محله های استانبول است. برج بلند گالاتا مربوط به قرن 14، بر کل این منطقه مشرف است. وقتی جهت سربالایی بین گالاتا و کاراکوی را طی می کنید به اواسط راه که رسیدید می توانید برج گالاتا را ببینید. در سال های اخیر گالاتا نیز مانند کاراکوی روز به روز محبوب تر می گردد و جزو منطقه ها پر بازدید و زیباترین منطقه ها استانبول قرار گرفته است.

برترین محله در استانبول برای حمل و نقل محله سرکجی (Sirkeci)

محله سرکجی در مرکز شهر و در شمال بافت قدیمی استانبول واقع شده است بنابراین یکی از برترین محله ها برای دسترسی به تمام جاذبه های شهر است. بعلاوه این محله در امتداد یک خط مترو پر ترافیک قرار می گیرد و از جنوب به محله تاریخی سلطان احمد ختم می گردد. از این محله تمامی کشتی ها به وسیله تنگه بسفر به تمامی محله های دیگر ارتباط دارد و خطوط مترو آن به تمامی منطقه ها استانبول منتهی می گردد بنابراین زمانی که با پرواز تهران به استانبول رسیدید از آنجا می توانید با رفتن به محله سیرکجی به تمامی منطقه ها دیگر با حمل و نقل عمومی رفت و آمد داشته باشید.

رنگی ترین و شاد ترین محله در استانبول، محله بالات (Balat)

محله بالات استانبول، در ساحل جنوبی شاخ طلایی بین پل های آتاتورک و فاتح واقع شده است. امروزه، این محله به نظر می رسد پیشرفت زیادی داشته و جذابیت های معماری قدیمی، ساختمان های رنگارنگ و پرده های کوچک روی پنجره ها و آسمان آبی خود را حفظ نموده است. هنگامی که وارد این محله می شوید، پیش از هر چیز، ساختمان های رنگارنگ توجه شما را به خودش جلب می نماید. در واقع می توان گفت خانه های رنگی و شاد این محله، یکی از شاخصه های بالات است. بعلاوه کافه ها و رستوران های کوچک و دنج، یکی از خصوصیات برجسته این منطقه است.

استانبول شهری است سرشار از شگفتی و جاذبه های فراوان که هر گرشگری در جهان آرزو دارد حتما یک بار به این شهر سر کند و از شگفتی های آن از نزدیک بازدید کند. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از محله های معروف استانبول حتما به این شهر سفر کنید.

منبع:آرگا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2048

به "تور ارزان استانبول: برترین محله های استانبول برای بازدید گردشگران و مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: برترین محله های استانبول برای بازدید گردشگران و مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید