ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش گردد و ما پشت میز مذاکره بنشینیم

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی امروز سه شنبه 23 مرداد در جمع مدیران و متخصصان تولیدکننده دانش و فناوری با تشکر از کارآفرینان و نوآفرینان ایرانی گفت: این کار شما در شرایط امروز کشور، کارآفرینی یک مجاهدت است. امروز جنگ اقتصادی به ملت ما تحمیل گردیده است. جنگی که هیچ مبنای حقوقی و انسانی در آن وجود ندارد. کسانی که به ملت و نظام و رهبری ایران لبیک می گویند، جزء مجاهدین فی سبیل الله هستند.

ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش گردد و ما پشت میز مذاکره بنشینیم

وی ادامه داد: ملت ایران در حوادث تاریخی بزرگ، جوهره و بزرگی وجودی خود را نشان می دهد. این نوع همایش ها در جای جای ایران باید تشکیل گردد و در مورد بیرون رفتن شرایط تحریم و رسیدن به شکوفایی چاره اندیشی کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به پیشینه ایرانیان برای حرکت در مسیر پیشرفت گفت: ملت ایران 200 سال در خواب به سر می برد و پس از اشغال بخش هایی از آن، بیدار شد. سرزمین ما 200سال پیش بسیاری از شهرهای پرآوازه اش را از دست داد. از آن موقع تا الان ملت ما در جوش و خروش است که به مجد و عظمت خود دست پیدا کند. همزمان قدرت هایی که در این منطقه منافعی دارند، از داخل و خارج در پی ایجاد انحراف در نهضت مردم ما هستند. ایده مدرنیزه کردن ارتش نخستین حرکتی بود که به ذهن فرماندهان ایرانی رسید. امیرکبیر به موضوع آموزش و پرورش رسید. آزادی خواستار به قانون و مجلس پرداختند. دولت ها قبل ازانقلاب به بانک و راه آهن و جاده توجه کرد و مشکل یافتن ایده پیشرفت همواره با ما بود.

رضایی اضافه نمود: دشمنان ما می ترسیدند که ایرانی ها به تمدن دست پیدا نمایند و 500میلیون نفر از جمعیت منطقه را با خود همراه نمایند. تخریب فرهنگی زیادی به وجود آوردند تا روحیه نوآوری، خلاقیت، اعتماد به نفس ایرانیان از بین برود. ملت ما هم هر زمان روحیه خود را به دست می آورد به معجزات بزرگی دست پیدا می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز برگشت ما به خودمان بود. ما به نتیجه رسیدیم که باید اقتدار و امنیت را به دست بیاوریم و در محیط امن، به پیشرفت در همه زمینه های دیگر برسیم. همین که ما وارد فاز دوم پیشرفت یعنی اقتصاد شدیم، در داخل خوشبین ها با روینمودهای شکست خورده خود، ملت ما را با تردید روبرو کردند و جوانان ما را بر سر دوراهی قرار دادند.

وی اضافه نمود: امروز دشمنان ما با همه قدرت به صحنه آمدند. آقای ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش گردد و نفت ما صادر نگردد و ما پشت میز مذاکره بنشینیم. البته این برخورد را با ترکیه هم انجام داده و به ارزش لیر ضربه زده. با روسیه و اروپا و کانادا هم به چالش و مشکل برخورد نموده اند. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال امتیازگیری از ملت ما است. ملت ما را نشناخته که قهرمان اقتصاد و فرهنگ هم هست. دشمن با زیر پا گذاشتن همه توافقات بین المللی می خواهد به سرعت به نتیجه برسد، این شرایط فرصتی است که در آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد. در این شرایط باید مردم را به صحنه فراخواند. امروز روز فراخوانی ملت ایران به صحنه است. باید محیط کسب و کار را برای فعالیت مردم آماده کرد و با دل بزرگ به جوانان اجازه ریسک کردن بدهیم.

رضایی در ادامه گفت: نباید ترسید که جوانان کارآفرینان ما به خطا دست بزنند. با دلهای کوچک نمی گردد انقلاب بزرگی را رقم زد. الان 90 درصد توانایی ما در حاشیه هستند. باید همه مردم را به صحنه مقابله با تحریم های اقتصادی فرا بخوانیم. باید در اقتصاد به خودمان برگردیم. باید با دست پر و با اقتدار به مقابله بامشگلات برویم و با کمک 15 کشور همسایه مان به جنگ تحریم ها برویم. ما می توانیم از طریق ابتکارات و نوآوری مثلا ایجاد مینی پالایشگاه ها در مناطق مرزی درآمد خودمان را دو برابر کنیم. امروز بهترین فرصت برای برگشت ما به پاشنه خودمان به اقتصاد است. اساس این حرکت جوانان هستند. در سیاست های کلی برنامه ششم از شرکت های دانش بنیان و علم و فناوری نام برده ایم و به مجلس و دولت ابلاغ نموده ایم. در گذشته جوانان ما کاری کردند که صاحبان تکنولوژی دفاعی الان نیازمند دانش فنی ما هستند. چرا صنعت خودروی ایران تحول شایسته ای نیافته. اگر همزمان که یک محصول می آید، فناوری ساخت و دانش فناوری ها کار بگردد، به فراوری محصولات پیشرفته تر خواهیم رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فناوری هسته ای، جوانان گمنام ما، این دانشمندان شهید هسته ای با شجاعت و ایثار و خودباوری، به یکی از پیشرفته ترین فناوری های جهان رسیدند و قدرت های جهان را به میز مذاکره با ایران کشاندند. امیدوارم در این شرایط هم بتوانیم با سرافرازی بیرون بیاییم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 10

به "ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش گردد و ما پشت میز مذاکره بنشینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش گردد و ما پشت میز مذاکره بنشینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید