توصیه آژانس دارویی اروپا برای احتیاط در استفاده از واکسن آسترازنکا

به گزارش سبزا، آژانس دارویی اروپا رعایت جوانب احتیاط در استفاده از واکسن آسترازنکا حتی در سنین بالا را توصیه نموده و شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون هم از ناتوانی در عمل به وعده های تحویل واکسن به آلمان خبر داده است.

توصیه آژانس دارویی اروپا برای احتیاط در استفاده از واکسن آسترازنکا

با ما سفر کنید و با تور اروپا لحظه آخری ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه شروع سفرهای تابستانی در اروپا با وجود کاهش آمار مبتلایان اما مقام های این اتحادیه به شدت نگران وقوع موج جدیدی از این بیماری هستند.

توصیه آژانس دارویی اروپا در استفاده از واکسن آسترازنکا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که یکی از نمایندگان آژانس دارویی اروپا خواهان رعایت جوانب احتیاط در واکسینسیون با واکسن آسترازنکا حتی در افراد در سنین بالای 60 سال شده است. مارکو کاوالری، از متخصصان واکسیناسیون در این نهاد اروپایی در این باره گفته است که در جریان این بحران موضع ما همیشه این بوده و هست که مزایای استفاده از این واکسن در همه گروه های سنی بیش از خطرات آن است.

آنگلا مرکل، صدر عظم آلمان هم اعلام نموده است که کشورهای عضو جی هفت می خواهند تا سرانجام سال 2022 حدود 2.3 میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیرتر تحویل دهند.

بدعهدی شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون در قبال آلمان

وزارت بهداشت آلمان هم اعلام نموده که مسائل فراوری ایجاد شده در شرکت جانسون اند جانسون منجر به این شده که این شرکت تا سرانجام ژوئن حدود 6.5 میلیون دوزواکسن کرونای کم تری از آنچه مقرر نموده است به آلمان تحویل دهد. وی این بدعهدی را باعث تاسف دانسته و از این شرکت خواست واکسن های وعده داده شده را در اسرع وقت تحویل دهد.

اختلال در چرخه فراوری واکسن جانسون اند جانسون

علت این مسئله این است که چرخه فراوری واکسن کرونای شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون به علت احتمال آلودگی دستخوش اختلال شده است. اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارویی آمریکا واکسن های احتمالا آلوده را گردآوری نموده و مانع از توزیع آن ها شده است.

به این ترتیب پس از بروز اختلال در فراوری واکسن کرونای آسترازنکا، این بار قرعه به نام واکسن شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون افتاده است.

خبرگزاری ها اعلام نموده اند که شرکت جانسون اند جانسون ناگزیر به نابود کردن میلیون ها دوز از واکسن فراوریی خود شده است.

این موضوع رسما توسط اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارویی آمریکا، FDA اعلام شده است. درباره تعداد واکسن های نابود شده توسط شرکت جانسون ا ند جانسون رسما اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

گفته شده است که علت نابود کردن این واکسن ها نفوذ آلودگی به چرخه فراوری بوده است. اداره نظارت بر مواد خوارکی و دارویی آمریکا توضیحی درباره نوع این آلودگی در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گفته است که میزان واکسن های نابوده شده شرکت جانسون اند جانسون حدود 60 میلیون دوز بوده است.

کانادا نیز اعلام نموده است که 300 هزار دوز از این واکسن را از مرکز فراوریی این شرکت در بالتیمور از دسترس خارج نموده است.

بیش از هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 1489 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که به این ترتیب نرخ مبتلایان به این بیماری در این کشور در ازای 100 هزار نفر به 17.3 کاهش پیدا نموده است. 18 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لغو استفاده اجباری از ماسک در دانمارک

در دانمارک هم از روز دوشنبه استفاده اجباری از ماسک تقریبا در همه زمینه های زندگی عمومی لغو می گردد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز گذشته در سخنانی درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در کشور ابراز نگرانی نموده و درباره لغو همه محدودیت ها در تاریخ مقرر 21 ژوئن ابراز تردید کرد.

بیشتر جوانان اروپایی منافع خود در دوران کرونا را نادیده گرفته شده می دانند

نتایج جدیدترین آنالیز نشان می دهد که بیشتر قریب به اتفاق شهروندان اروپایی احساس می نمایند که در دوران این پاندمی ارزشی برای آن ها در جامعه قائل نمی شده و منافعشان نادیده گرفته شده است. بر این اساس بیش از سه چهارم شهروندان اروپایی (76 درصد) این احساس را داشتند که در دوران کرونا چشم پوشی های آن ها از حقوق خود توسط جامعه به رسمیت شناخته نشده و ارزشی برای آن قائل نمی گردد.

این آنالیز که توسط یک انستیتو تحقیقات درباره جوانان در اروپا در آوریل 2021 و از بین حدود بیش از 6 هزار جوان در سنین بین 16 و 26 سال از کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان و لهستان اجرا شده است نشان می دهد که همچنین بحران ها و مناقشات در محیط های شخصی جوانان نیز افزایش پیدا نموده است. به طور میانگین حدود 57 درصد جوانان شرکت نماینده در این نظر سنجی با این مسئله موافق بودند.

بیش از 30 میلیون نفر در فرانسه واکسینه شده اند

شمار افرادی که برای اولین بار در فرانسه واکسینه شدند هم از مرز 30 میلیون نفر عبور کرد. این خبر را نخست وزیر فرانسه در پیامی توئیتری گفت. در روز آدینه نهادهای بهداشتی فرانسه خبر دادند که حدود 56.8 درصد بزرگسالان در فرانسه حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده و یک پنجم شهروندان هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,972 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 34 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 7,738 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 12 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,723 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 52 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,737,810 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,407 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,558,494 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,896 نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,244,872 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,002 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,733,600نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,501 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,722,606 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 90,456 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1629

به "توصیه آژانس دارویی اروپا برای احتیاط در استفاده از واکسن آسترازنکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه آژانس دارویی اروپا برای احتیاط در استفاده از واکسن آسترازنکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید