خاموشی برای فرار از خاموشی های تابستان!

به گزارش سبزا، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و گفت: مرکز فوریت های 121 برق به نام پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع نیروی برق استان با هدف کاهش زمان خاموشی ها، تسریع در رفع مسائل مشترکان در مرکز استان راه اندازی و به صورت شبانه روزی جوابگوی مشترکان است.

خاموشی برای فرار از خاموشی های تابستان!

هادی منصوریان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 64 اکیپ اتفاقات و عملیات در 11 شهرستان این استان فعال و آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.

وی اضافه نمود: به منظور اطمینان از آسایش شهروندان در استان وجلوگیری از بروز هر نوع وقفه درتامین برق، 155 اکیپ شامل 302 نفر نیرو به همراه 46 دستگاه خودرو سبک و 30 دستگاه خودرو سنگین به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمت هستند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: خودروهای اتفاقات و عملیات و فوریت های برق به تجهیزات مدرن و سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری مجهز شده است.

منصوریان به راه اندازی طرح هما(هوشمندسازی مرکز اتفاقات) در سطح استان و برای تمامی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح اعلام قطع برق مشترکین، خاموشی معابر و یا ضعف ولتاژ از طریق شماره 121، اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت شرکت مستقیما به نزدیک ترین خودرو اتفاقات ارجاع می شود و مشترکین از طریق موبایل خود می توانند موقعیت خودرو را مشاهده کنند.

وی از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و اضافه نمود: این طرح به علت افزایش مصرف برق در کل کشور اجرا شده است.

منصوریان، افزایش گرمای هوا، کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت بارندگی کم در سال نو و همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز و افزایش بار مصرفی صنایع در فروردین ماه به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را از مهم ترین دلایل افزایش مصرف برق برشمرد.

وی از مشترکین استان درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف و تمهیدات لازم مانند عدم استفاده از روشنایی در طول روز، تنظیم دمای دستگاه های سرمایشی روی 25 درجه، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های پیک علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی خانوار، این شرکت را برای ارائه خدمات پایدار یاری رسانند.

منصوریان، مهمترین وظیفه این مرکز را رفع نقص منجر به خاموشی مشترکین دانست و اظهار کرد: در سال گذشته 76 هزار تماس با این مرکز برقرار شده که حدود 80 درصد آن و معادل 61 هزار تماس به علت قطع برق و خاموشی بوده است.

وی با اشاره به ثبت و ضبط تمام مکالمات این مرکز، اضافه نمود: در سال گذشته از 61 هزار تماس مردم با 121، در بیش از نیمی از تماس ها(حدود 30 هزار تماس) با راهنمایی اپراتور مشکل مرتفع شده است که این امر نشان از آن دارد که شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در پایدار نگه داشتن جریان برق برای مشترکین خود پیروز بوده است.

وی اضافه نمود: با توجه به استقرار و پیاده سازی سامانه 121 فوریت های برق در مرکز خراسان جنوبی، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می توانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم جوابگویی اتوماتیک، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنند که مستقیما به تبلت اکیپ اتفاقات ارجاع می شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اضافه نمود: دریافت گزارشات مشترکان در خصوص روشنایی معابر و پیگیری جدی در جهت رفع سریع این خاموشی ها یکی از اقدامات موثر همکاران ما در مرکز فوریت های برق است که دراین راستا سال گذشته 15 هزار و 995 تماس مربوط به روشنایی معابر ثبت شد که اکیپ های روشنایی معابر در کمترین زمان نسبت به رفع خاموشی معابر اقدام کردند.

منصوریان بیان نمود: یکی از وظایف مهم مرکز فوریت های برق، مدیریت تماس های بهمنی ناشی از تماس مشترکین بابت خاموشی های شبکه فشار میانه و قطع فیدر به صورت هوشمند و گویا باتوجه به موقعیت مکانی مشترکان با استفاده از سیستم جوابگویی اتوماتیک است.

وی اضافه نمود: مرکز فوریت های برق در مواقع بحرانی و تماس های بهمنی به طور میانه روزانه توانایی جوابگویی حدود 4 هزار تماس و در مواقع عادی به طور میانگین حدود 200 تماس را دارد که به همین علت همکاران در حوزه مرکز استان و 10 شهرستان تابعه، جوابگوی مردم شریف استان هستند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با استقرار و پیاده سازی طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات، فعالیت تیم های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داشته است.

وی برضرورت حرکت سازمان ها به سمت نصب سامانه های هوشمند با هدف تسریع در رفع مسائل مشترکین و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و اضافه نمود: راه اندازی سامانه های هوشمند، گامی بسیار ارزشمند در فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود.

وی بیان نمود: در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاه های مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه 121 و ارسال پیامک، در خصوص خاموشی ها، اطلاع رسانی کرده که درخواست های آن ها مستقیما به نزدیک ترین خودروهای حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1659

به "خاموشی برای فرار از خاموشی های تابستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی برای فرار از خاموشی های تابستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید