خبرنگاران الکترونیکی شدن نسخ پزشکی موجب کاهش هزینه ها می گردد

به گزارش سبزا، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: الکترونیکی شدن نسخ پزشکی یکی از راهکارهای بسیار خوب و موثر در ارایه خدمات مطلوب به بیماران و کاهش هزینه ها است.

خبرنگاران الکترونیکی شدن نسخ پزشکی موجب کاهش هزینه ها می گردد

دکتر محمودرضا مرادی روز پنجشنبه در نشست تخصصی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اضافه نمود: اما در بیمارستان های تابعه دانشگاه با توجه به شرایط موجود همه گیری کرونا زیرساخت لازم برای اجرای این طرح فراهم نیست.

وی گفت: همچنین به دلیل وجود مشکل پوشش اینترنتی در روستاها و بعضی شهرها و شلوغی و ازدحام بیماران در مطب ها امکان اجرای صحیح این طرح اکنون در استان کرمانشاه به طور کامل وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید نمود: لازمه اجرای صحیح طرح الکترونیکی شدن نسخ، تقویت زیرساخت ها و فراهم ساختن مقدمات آن در استان است.

وی گفت: با فراهم شدن امکانات و تجهیزات مورد احتیاج و همچنین تقویت زیرساخت های لازم در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نهایت همکاری را با بیمه سلامت خواهد داشت.

مرادی در ادامه گفت: کوشش بی وقفه و زحمات همکاران ما در دانشگاه و کادر بهداشت و درمان و همراهی و همدلی بسیار خوب استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها موجب شد مدیریت بیماری کووید 19 در استان تا به امروز با موفقیت انجام گردد.

وی اضافه نمود: پیک چهارم کرونا بعد از تعطیلات نوروز با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است به طوریکه اکنون تعداد 520 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 110 بیمار در بخش ICU تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انتظار می رود در هفته های آینده نیز با افزایش موارد مرگ و میر، ابتلا و بستری در استان روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در کشور هم اکنون مدیریت بیماری کرونا است که این مساله باید از 2 بُعد مورد توجه قرار گیرد، اضافه نمود: بُعد اول مدیریت صحیح ارایه خدمات مناسب پیشگیری، بهداشتی و درمانی و تامین تجهیزات و امکانات مورد احتیاج در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم است.

مرادی اضافه نمود: در بُعد دیگر این مساله مطرح است که بیماری کویید 19 دانشگاه های علوم پزشکی را به صورت عمیق تر تحت تاثیر قرار داده است که اثرات بسیار جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین گفت: به دلیل شیوع کرونا بخش آموزش ما بسیار آسیب دیده است، وجود حداقل امکانات مجازی آموزشی موجب کاهش انگیزه در دانشجویان شده که باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و زیرساخت ها و امکانات آموزش مجازی را تقویت نماییم، در غیر این صورت این مساله نه تنها آموزش که درمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه نمود: اختصاص بخش هایی در بیمارستان های دولتی به بیماران کرونایی موجب شده تمایل بیماران به بستری در بیمارستان های خصوصی افزایش یابد که این مساله علاوه بر کاهش درآمد بیمارستان ها پس از شیوع کرونا ورشکستگی آنها را در آینده در پی خواهد داشت.

وی در سرانجام تاکید نمود: تعرفه های پزشکی باید منطقی باشد و این در حالی است که در 6 سال گذشته تعرفه های پزشکی تغییری نداشته است که با تقویت بیمه ها به طور قطع در این زمینه اقدامات خوبی صورت می پذیرد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1530

به "خبرنگاران الکترونیکی شدن نسخ پزشکی موجب کاهش هزینه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الکترونیکی شدن نسخ پزشکی موجب کاهش هزینه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید