خبرنگاران سوخت 12 هزار و 700 خانوار قزوینی گاز مایع است

به گزارش سبزا، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر تامین سوخت مورد احتیاج شهروندان در همه مناطق استان، گفت: سوخت 12 هزار و 700 خانوار قزوینی براساس ثبت نام اجرا شده در سدف (سامانه درخواست فرآورده های نفتی)، گاز مایع است.

خبرنگاران سوخت 12 هزار و 700 خانوار قزوینی گاز مایع است

به گزارش خبرنگاران، مصطفی صالحی روز یکشنبه در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت استان قزوین گفت: با توجه به پیش بینی های به عمل آمده در مورد مسائل مربوط به تامین برق، تمهیدات لازم از هم اکنون باید اندیشیده گردد تا میزان خاموشی ها در فصل تابستان را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: به همین منظور و با برنامه ریزی های به عمل آمده به وسیله فرمانداری ها، قرار شد تا بیمارستان ها و دستگاه های خدمات رسان ژنراتورهای موجود خود را راه اندازی نموده تا در زمان پیک مصرف، برق تولیدی شان را وارد مدار نمایند.

به گفته وی، صنایع و واحدهای تولیدی پرمصرف نیز ضمن تامین سوخت مورد احتیاجشان، با رعایت زمان خاموشی هایی که شرکت توزیع نیروی برق استان در اختیارشان قرار داده، برای تامین برق مورد احتیاج باید از ژنراتورهای موجود خود استفاده نمایند.

صالحی با اشاره به اعلام وزارت نیرو در مورد احتمال مواجهه با کم آبی در امسال، اضافه نمود: به تمامی شهرداری های استان ابلاغ شده تا ضمن استفاده حداکثری از آب خام، تا حد ممکن از هدر رفت آب فضاهای سبز شهری جلوگیری نموده و رعایت الگوی مصرف را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با اشاره به بازرسی دستگاه های اجرایی و ادارات کل، تاکید نمود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی به ادارات در مورد مدیریت مصرف آب و برق، نظارت بر فرایند اجرای این مساله نیز باید به شکل مطلوبی از سوی دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف سوخت نیروگاه برق حرارتی شهید رجایی قزوین 100 درصد گاز است، توضیح داد: اولویت مصرف گاز مصارف خانگی بوده و پس از آن نوبت به واحدهای تجاری، صنعتی و کشاورزی رسیده و در نهایت سوخت مازاد به نیروگاه تخصیص پیدا خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1614

به "خبرنگاران سوخت 12 هزار و 700 خانوار قزوینی گاز مایع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوخت 12 هزار و 700 خانوار قزوینی گاز مایع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید