خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش سبزا، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این اداره کل، گفت: امروز سه شنبه بر شدت بارش های رگباری همرفتی در ارتفاعات جنوب این استان افزوده می گردد به طوریکه در بعضی مناطق منجر به سیلابی شدن موقتی رودخانه های فصلی و بارش تگرگ خواهد شد.

خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی امروز رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و راسک روی خواهد داد.

وی اضافه کرد: با توجه به نوع بارش ها انتظار می رود بارش های پیش رو سبب سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی این مناطق گردد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می گردد در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه های فصلی خودداری گردد.

وی بیان نمود: با توجه به شاخص های همرفت، انتظار می رود در بعضی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه می گردد در هنگام وقوع این شرایط از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خودداری گردد.

حیدری از تداوم وزش بادهای شدید شمالی تا آدینه پیش رو خبرداد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به سه هزار متر کاهش داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1003

به "خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید