سهل انگاری گردشگران عامل آتش سوزی در منطقه دیزمار

به گزارش سبزا، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: سهل انگاری گردشگران موجب آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیزمار شده بود.

سهل انگاری گردشگران عامل آتش سوزی در منطقه دیزمار

آقای داود غنی پور گفت: در این آتش سوزی متاسفانه حدود 10 هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت شده دیزمار طعمه دچار حریق شد.

او اضافه نمود: عصر چهارشنبه 26 مرداد یک مورد آتش سوزی در اراضی قاشقچی منطقه حفاظت شده دیزمار به وسیله همیاران محیط زیست اعلام شد، که بلافاصله چندین گروه از شهرستان های ورزقان و خداآفرین به همراه همیاران محیط زیست برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

او ادامه داد: همراهی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان ها و جوامع محلی در کنار نیرو های حفاظت محیط زیست به صورت مداوم تا ساعت 12 ظهر دیروز پنجشنبه ادامه داشت و در طی این مدت عملیات اطفاء حریق و پاکسازی کامل منطقه ها دارای ظرفیت حریق با کوشش تمامی عوامل انجام شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اضافه نمود: به علت وزش شدید باد و خشکی پوشش گیاهی منطقه که ناشی عدم بارندگی و خشکسالی های مداوم می باشد مهار آتش با دشواری انجام می شد و باعث می شد در کمترین زمان وسعت بیشتری طمعه حریق گردد.

غنی پور از مردم محلی، گردشگران، چوپانان و طبیعت گردان خواست از هرگونه به جا گذاشتن خاکستر و انداختن ته سیگار در جنگل خودداری و در صورت ایجاد آتش سوزی سریعاً آن را مهار نمایند و به نزدیکترین واحد های محیط زیست یا منابع طبیعی اطلاع دهند.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2064

به "سهل انگاری گردشگران عامل آتش سوزی در منطقه دیزمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهل انگاری گردشگران عامل آتش سوزی در منطقه دیزمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید