درگیری شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی در مسکو

به گزارش سبزا، دامنه درگیری های شهروندان ارمنستانی و آذربایجانی به پایتخت روسیه رسید به طوریکه پلیس از دستگیری شماری از شهروندان دو طرف خبر داده است.

درگیری شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی در مسکو

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تقابل بین شهروندان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اهالی این دو کشور اینبار در مسکو پایتخت روسیه با هم درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این درگیری بدنبال تنش خونین اخیر بین دو کشور همسایه در روزهای گذشته بوجود آمد. پلیس مسکو اعلام نموده دراین رابطه بیش از 30 نفر را دستگر نموده است. در سن پترزبورگ نیز پلیس این شهر در کوشش برای عدم زد و خورد بین شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی شماری از آنها را دستگیر کرد.

در حالی که مقامات دو کشور و کشورهای دیگر طی روزهای گذشته خواهان تنش زدایی و پایان درگیری شده بودند اهالی این دو کشور طی روزهای گذشته بدون توجه به توصیه ها در اماکن عمومی از جمله رستوران ها و فروشگاه های روسیه باهم درگیر شده اند.

به گفته اتحادیه ارمنستان در روسیه ، مقامات دستگاه امنیتی روسیه روز آدینه جلسه ای را با نمایندگان جامعه ارامنه مقیم روسیه برگزار کردند.

روسیه با هرد دو کشور روابط نزدیک دارد و عضوی از گروه مینسک متشکل از آمریکا و فرانسه است که به هدف میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکیل شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی نتیجه بوده است. این درگیری ها در روزهای گذشته تشدید شده و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 954

به "درگیری شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شهروندان آذربایجانی و ارمنستانی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید