تجربه سفر به آفریقای جنوبی با ققنوس

به گزارش سبزا، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

تجربه سفر به آفریقای جنوبی با ققنوس

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

آفریقای جنوبی تکه ای به ظاهر دور افتاده در نیم کره جنوبی و انتهایی ترین نقطه قاره آفریقاست که در تصور بسیاری از افراد کشوری درگیر فقر و جنگ است؛ اما جهانگردانی که تجربه سفر به آفریقای جنوبی را داشته اند به گونه¬ی دیگری درباره آن صحبت می نمایند!

حقیقت امر این است که آفریقای جنوبی کشوری با جاذبه های گوناگون و بی نظیر است که مشابه آن را در هیچ جای این کره خاکی نمی توان یافت. حیات وحش و طبیعت دست نخورده را شاید بتوان اصلی ترین دلیل سفر به آفریقای جنوبی دانست. جایی که کمیاب ترین گونه های گیاهی و جانوری را می توان یافت و پا به قلمروی آنها گذاشت.

موسیقی و هنر دیگر دلیل سفر به این کشور زیبا و رنگارنگ است و دیدن آداب و رسوم فرهنگی بومیان آفریقا از نزدیک می تواند خاطرات سفر به آفریقای جنوبی را برای همواره در ذهن شما زنده نگه دارد. شهرهای اصلی آفریقای جنوبی همچون ژوهانسبورگ و کیپ تاون از پیشرفته ترین شهرها در قاره آفریقا هستند که سالانه پذیرای صدها هزار جهانگرد از نقاط مختلف جهان هستند.

به دلیل جاذبه های بسیار و پتانسیل بالایی که این سرزمین در جذب جهانگرد دارد تصمیم گرفتیم در این متن به مختصری از شیوه های اقامت و گشت و گذار در آفریقای جنوبی بپردازیم و مختصری از سفرنامه آفریقای جنوبی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

کمی درباره آفریقای جنوبی بدانیم

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

جاذبه های بی نظیر آفریقای جنوبی را از دست ندهید

کمی درباره آفریقای جنوبی بدانیم

آفریقای جنوبی کشوری وسیع در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقاست و از حیث مساحت، بیست و پنجمین کشور جهان به شمار می رود. این کشور بالغ بر 57 میلیون نفر جمعیت دارد و در دهه 40 میلادی به استقلال رسیده است.

واحد پول این کشور راند است و زبان رسمی نیز آفریکانس و انگلیسی است. آب و هوای آفریقای جنوبی ملایم و در بیشتر روزهای سال آفتابی است و میزان بارش نیز متوسط است. به دلیل قرار دریافت در نیمکره جنوبی فصل سرد و گرم سال برخلاف کشورهای نیمکره شمالی همچون ایران است و برای انتخاب بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی باید دقیق عمل کرد.

به دلیل هم جواری با اقیانوس های هند و آرام، تنوع آب و هوایی در این کشور زیاد است و در تمامی فصل های سال جذابیت های خاص خود را دارد. با این وجود بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی از اردیبهشت ماه تا شهریورماه است که بازدید از پارک های ملی و مناطق حیات وحش را ممکن می سازد.

مهمترین شهرهای آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

اما یکی از اصلی ترین دغدغه های هر سفری، مدیریت هزینه ها و چگونگی بهینه کردن آن است. به طور کلی هزینه سفر به آفریقا چندان بالا نیست و برخلاف کشورهای اروپایی، نباید انتظار سفر لوکسی را داشت. هر چند هزینه های زندگی در شهرهای آفریقای جنوبی نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی بالاتر است، اما در کل می توان سفری با هزینه متوسط به این منطقه زیبا داشت.

از اصلی ترین هزینه ها می توان به هزینه اخذ ویزا و عوارض خروج از کشور اشاره نمود. هزینه پرواز به آفریقای جنوبی نیز در محدوده 8 میلیون تا 16 میلیون تومان برای پروازهای اکونومی خواهد بود.

هزینه سفر به آفریقا چندان گران نخواهد بود و می توانید با هزینه¬ای متوسط از تمامی مناطق زیبای آن دیدن کنید.

اما از جمله موارد تأثیرگذار دیگر در زمینه هزینه سفر به آفریقای جنوبی می توان به اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل اشاره نمود. در اقامتگاه های ساده می توان با 160 راند به ازای هر شب، اقامت داشت که این رقم برای هتل های لوکس به بیش از 4000 راند نیز می رسد. برای صرف یک وعده غذایی ساده به حداقل 75 راند احتیاج است و در رستوران های گران قیمت می توان با 200 راند غذا خورد. همچنین برای حمل و نقل درصورتی که قصد داشته باشید از وسایل حمل و نقل عمومی و یا خودروی اجاره¬ای بهره ببرید بین 100 تا 1200 راند ممکن است برایتان هزینه داشته باشد.

از دیگر موارد مهم در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی می توان به دریافت سیم کارت و بسته اینترنتی اشاره نمود. برای خرید یک سیم کارت اعتباری به حداقل 5 راند احتیاج دارید و بسته های اینترنتی و مکالمه را نیز می توان با 10 الی 65 راند بسته به احتیاج خود تهیه کنید.

جاذبه های بی نظیر آفریقای جنوبی را از دست ندهید

یکی از اصلی ترین پرسش های شما در سفر به آفریقای جنوبی این خواهد بود که کدام شهر را جهت اقامت و بازدید انتخاب کنیم؟ از آنجاییکه تمرکز اصلی بخش جهانگردی در آفریقای جنوبی بر روی شهرهای محدودی قرارگرفته، لذا گزینه های مشخصی پیش روی شما وجود دارد که از اصلی ترین آن ها می توان به شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون، پرتوریا و نهایتاً دوربان اشاره نمود. در تمام این شهرها امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی وجود دارد که بسته به علاقه شما می تواند انتخاب گردد. با اینحال توصیه می گردد حتی المقدور از سفر به شهرهای کمتر شناخته شده به دلیل مسائل امنیتی پرهیز کنید.

اما برای تکمیل کردن سفر ضروری است تا از جاذبه های منحصربه فرد این سرزمین زیبا دیدن کنید، به همین جهت چند مورد از شناخته شده ترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

پارک ملی کروگر یکی از خوش نام ترین پارک های سافاری جهانست. در این پارک می توانید سوار بر خودروهای مخصوص، به قلمرو حیواناتی همچون فیل، زرافه و شیر وارد شوید و زندگی این حیوانات خارق العاده را از نزدیک تماشا کنید. تنوع بی نظیر گیاهی و سایر جانداران ریز و درشتی که در این منطقه زندگی می نمایند شما را به وجد خواهد آورد. این پارک زیبا در فاصله 4 ساعته از ژوهانسبورگ قرار گرفته است.

یکی دیگر از نقاطی که ضروری است حتماً از آن بازدید کنید شهر ساحلی زیبای کیپ تاون است که چشم انداز زیبا و جنب و جوش مردمان آن، بهترین هدیه سفر شما خواهد بود. در این شهر می توانید سوار بر تله کابین به بالای کوه تیبل بروید و به تماشای اقیانوس بی کران بنشینید و یا به باغ گیاه شناسی Kirstenbosch به عنوان یکی از آثار ثبت شده میراث جهانی یونسکو بروید. قدم زدن در ساحل و اسکله ویکتوریا و آلفرد که در تمامی ساعات شبانه روز جهانگردان به تفریح، خرید و رستوران گردی در آن مشغولند، انرژی بخش سفر شما خواهد بود.

گردشگاه ساحلی کیپ تاون که از محبوب ترین مقصدها برای ماهیگیری، موج سواری و شنا به شمار می رود، از لحاظ امکانات و زیبایی حرف اول را می زند و وجود هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی متعدد در کنار ساحل تمیز و یکدست این منطقه گواهی بر این موضوع است.

پارک حفاظت شده حیات وحش Kgalagadi با طبیعت زیبای خود، منطقه دراکنزبرگ به معنی کوه های اژدها که دارای بلندترین قله های آفریقای جنوبی است، ساحل گاردن روت به طول 200 کیلومتر در کنار اقیانوس هند، پارک iSimangaliso که 8 اکوسیستم طبیعی را به هم پیوند می دهد و جزیره روبن که به مدت 18 سال زندان نلسون ماندلا بوده است، تنها چند مورد از جاذبه های کم نظیر در سفر به آفریقای جنوبی است.

هر یک از این جاذبه های دیدنی در کنار مردمانی با فرهنگی کهن و پرانرژی باعث خواهد شد تا خاطرات سفر به آفریقای جنوبی شما را به بازدید مجدد از این سرزمین ترغیب کند، و یا حداقل برای به یادگار ماندن تجربیات خود به نوشتن سفرنامه آفریقای جنوبی مشغول شوید. در مجموع و بر اساس تجارب هزاران جهانگرد اروپایی، آمریکایی و آسیایی که سفر به آفریقا را در کارنامه خود دارند، می توان گفت در صورت انتخاب بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی و همچنین مدیریت هزینه سفر به آفریقای جنوبی، این سفر به یکی از به یادماندنی ترین ماجراجویی های شما تبدیل خواهد شد و از آن به نیکی یاد خواهید کرد.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1211

به "تجربه سفر به آفریقای جنوبی با ققنوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفر به آفریقای جنوبی با ققنوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید