در خرید کتاب از نمایشگاه مجازی اولویت با ناشران خصوصی و استانی است

به گزارش سبزا، مجید سامی معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برنامه هیأت انتخاب و خرید کتاب از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب شرح داد: این خرید کتاب از گروه کتاب های تالیفی بزرگسال و کودک و نوجوان و در بازه زمانی سال های 98 و 99 است و از همه موضوعات این خریدها انجام می گردد.

در خرید کتاب از نمایشگاه مجازی اولویت با ناشران خصوصی و استانی است

وی ادامه داد: البته کتاب هایی که موضوعاتی چون حفظ عزت و اقتدار ملی، توجه به نهاد خانواده، گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی در جامعه، عدالت و مبارزه با فساد، افزایش امید و نشاط اجتماعی و پاسداشت زبان فارسی و زبان های بومی رایج در ایران پرداخته باشند مورد توجه ویژه و اولویت خرید قرار دارند.

سامی در نوضیحات خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این خرید بر اساس موافقت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می گردد و کتاب های خریداری شده به مناطق کم برخوردار و مناطق محروم ارسال خواهند شد.

وی تاکید نمود: البته اولویت سال جاری هیأت از نمایشگاه با خرید از ناشران خصوصی و ناشران استانی خواهد بود و فرایند انتخاب کتاب ها همانند سال های گذشته در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است با این تفاوت که سال گذشته هم از سامانه نمایشگاه و هم با مراجعه حضوری به غرفه ناشران خریدها انجام می شد اما سال جاری همان کارشناسان با استفاده از سامانه نمایشگاه مجازی این انتخاب را انجام می دهند.

سامی در این زمینه شرح داد: پس از انتخاب کتاب ها به وسیله سامانه خرید، کتاب ها در سامانه انتخاب و خرید کتاب ثبت شده و حواله مربوط آماده سازی می گردد.

وی همچنین درباره انتخاب کتاب از چندمین چاپ کتاب ها نیز گفت: در خرید کتابی که به وسیله هیأت انتخاب برای خرید نمایشگاهی سال جاری انجام می گردد همانند سال های گذشته کتاب های چاپ چندم بر اساس احتیاج و بازخوردی که از احتیاج ادارات کل استان ها داشته ایم در بعضی موضوعات و عناوین، مشمول خرید هیأت خواهند بود.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نشانی tehranbookfair.ir تا چهارشنبه 6 بهمن ماه ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1391

به "در خرید کتاب از نمایشگاه مجازی اولویت با ناشران خصوصی و استانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خرید کتاب از نمایشگاه مجازی اولویت با ناشران خصوصی و استانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید