دلیل قهرمانی های متوالی ایران در هاکی داخل سالن آسیا

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، مسابقات جام ملت های هاکی داخل سالن آسیا در حالی در چونبوری تایلند به پایان رسید که تیم ملی مردان ایران با پیروزی برابر ازبکستان در فینال مسابقات پیروز به کسب عنوان قهرمانی شد.

دلیل قهرمانی های متوالی ایران در هاکی داخل سالن آسیا

این هشتمین قهرمانی ایران در طول هشت دوره برگزاری جام ملت های هاکی داخل سالن آسیا بود و همین مسئله این پرسش و ابهام را ایجاد می کند مبنی بر اینکه قهرمانی های متوالی و همیشگی ایران به خاطر قدرت ملی پوشان کشورمان و در کل هاکی داخل سالن ایران است یا ضعف حریفان و سطح پایین مسابقات؟

ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم ملی هاکی داخل سالن ایران در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش تاکید کرد که قهرمانی های متوالی در آسیا دلیلی ندارد جز قدرت تیم ایران، کمااینکه دیگر تیم ها و به خصوص تیم میزبان در این دوره مسابقات، با انجام اقداماتی مانند جذب مربی خارجی، تلاش حداکثری برای نتیجه گیری داشتند اما پیروز به انجام آن نشدند.

سرمربی تیم ملی هاکی ایران با یادآوری اینکه جام ملت های هاکی داخل سالن آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود، گفت: در هر دوره این رقابت ها تمام تیم های آسیایی که مدعی این رشته هم هستند حضور دارند. در این دوره از رقابت ها نیز 10 تیم شرکت داشتند که در دو گروه پنج تیمی رقابت های خود را آغاز کردند.

یوسفی با اشاره به اینکه تیم ملی هاکی داخل سالن ایران در گروه اول با تیم های بنگلادش، فیلیپین، مالزی و تایلند هم گروه بود، شرح داد: در رقابت با این تیم ها به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله دوم شدیم. در این مرحله ازبکستان تیم دوم گروه ب را شکست داد. اوج قدرت ما هم در فینال و دیدار برابر قزاقستان مشخص شد که پیروز به پیروزی 10 بر صفر و کسب دوباره عنوان قهرمانی شدیم.

سرمربی تیم ملی هاکی داخل سالن تأکید کرد: پیروزیت های تیم ایران در این دوره جام ملت های آسیا وقتی کامل تر شد که بهراد بیرانوند کاپیتان تیم ما به عنوان باارزش ترین بازیکن مسابقات معرفی شد و نوید طاهری هم با 22 گل عنوان آقای گلی رقابت ها را به خود اختصاص داد.

این هشتمین دوره مسابقات بود که مانند هفت دوره گذشته با قهرمانی تیم ایران به انتها رسید. این قهرمانی متوالی به معنای واقعی بیانگر قدرت تیم ایران است یا ضعف دیگر تیم های شرکت کننده؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: جام ملت های هاکی داخل سالن آسیا در بالاترین سطح ممکن برگزار می شود. این گونه نیست که تیم های شرکت کننده مسابقات را دستِ کم بگیرند، کما اینکه برای هر دوره مسابقات هم تدارکات لازم را می بینند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند.

وی یادآور شد: برای همین رقابت ها تیمی مانند مالزی مربی خارجی به خدمت گرفته بود، ضمن اینکه دو بازیکن استرالیایی هم در ترکیب تیم خود قرار داده بود. با این حال در مرحله مقدماتی 4 بر یک مغلوب ایران شد. تایلند هم به عنوان میزبان هر کاری کرده بود تا بتواند مقابل حریفان و به خصوص ایران بهترین نتیجه ممکن را بگیرد اما نتوانست به اهداف خود برسد.

یوسفی در این رابطه ادامه داد: تایلندی ها سعی داشتند از شرایط میزبانی کاملا به سود خود استفاده کنند. علاوه بر اینکه هوای سالن اصلا خوب نبود و تلاشی هم برای بهبود شرایط آن انجام نشد، زمین بازی هم در کوچکترین اندازه ممکن انتخاب شده بود. در هاکی سالنی عرض استاندارد برای زمین بین 18 تا 22 متر و طول آن بین36 تا 44 متر است. تیم میزبان برای زمین کوچکترین اندازه ممکن یعنی18و 36 متر را انتخاب کرده بود.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی اظهار داشت: این اقدام تایلندی ها برای این بود که بتوانند برنامه های دفاعی خود را بهتر اجرا کرده و به خصوص مقابل ما کمتر گل دریافت کنند. حتی کفپوش سالن هم خیلی استاندارد نبود. آنها در واقع همه راه ها را رفته بودند تا نتیجه ای بهتر بگیرند، با همه اینها مقابل ایران هفت گل دریافت کردند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران با تأکید بر اینکه در فدراسیون هاکی تمرکز اصلی بر روی هاکی سالنی است، گفت: شرایط هاکی سالنی دقیقا مانند رشته ای مثل فوتسال است که در آسیا قدرت زیادی دارد. اینکه ما هشت دوره متوالی قهرمان آسیا هستیم دلیلی بر ضعف حریفان و پایین بودن سطح مسابقات نیست و قدرت ما را نشان می دهد، کما اینکه سال گذشته در جام جهانی آلمان توانستیم به عنوان اولین تیم آسیایی عنوان سوم را به دست آوریم.

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی با بیان اینکه از حالا برای جام جهانی 2023 و کسب سکوهای بهتر متمرکز هستیم، گفت: رقابت های انتخابی برای دوره آینده جام جهانی که هنوز میزبان آن مشخص نیست اواخر سال 2021 یا سال 2022 برگزار می شود. دو تیم اول این مسابقات سهمیه جهانی می گیرند، باید اول به فکر سهمیه باشیم و بعد نتیجه گیری بهتر در جام جهانی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 248

به "دلیل قهرمانی های متوالی ایران در هاکی داخل سالن آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل قهرمانی های متوالی ایران در هاکی داخل سالن آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید