طباطبایی: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد، حال بسکتبال خیلی هم خوب است!

به گزارش سبزا، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد و از برترین مربیان ایران از نظر دانش، توانمندی و مدیریت تیمی است و سابقه بازی و مربیگری را دارد.

طباطبایی: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد، حال بسکتبال خیلی هم خوب است!

به گزارش خبرنگاران، نشست خبری مصطفی هاشمی، سرمربی نو تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 10:30 امروز (چهارشنبه) با حضور رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون و بعلاوه اصحاب رسانه برگزار گردید.

رامین طباطبایی در ابتدای این نشست گفت: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد و از برترین مربیان ایران از نظر دانش، توانمندی و مدیریت تیمی است و سابقه بازی و مربیگری را دارد. کمیته فنی هم پس از چند ساعت هم اندیشی او را به اسم سرمربی انتخاب کرد. به او تبریک می گویم و امیدوارم سکاندار خوبی برای تیم ملی در کاپ آسیا، بازی های آسیایی و انتخابی جام جهانی باشند.

طباطبایی در خصوص ادامه حضور پرحاشیه مسعود قاسمی به اسم سرپرست تیم ملی گفت: مدیریت تیم های گروهی سخت است. قاسمی عضو تیم دانشجویان، جوانان و بزرگسالان بوده است، ما در قدیم سالی یک سفر داشتیم. او در تمام رده ها بوده و نا آشنا به بسکتبال نیست. او کاملا به بسکتبال مسلط است. تنها کسی است که در دوره مربیگری 6 ماهه بین المللی بسکتبال در لایپزیش مدرک گرفت. او از نظر فنی به بسکتبال مسلط است.

وی ادامه داد: ما می خواستیم او مدیر تیم های ملی باشد و هم در عین حال به تیم ملی بزرگسالان که ویترین بسکتبال است، یاری کند. همواره می دیدیم بین مدیر تیم ملی و سرپرست مشکلاتی پیش می آید و به همین دلیل سرپرستی تیم را به خاطر انسجام به قاسمی سپردم و از او در هر دو بخش استفاده کردیم. از این پس قاسمی به اسم مدیر تیم ملی خواهد بود و نه به اسم سرپرست و قطعا فرد دیگری را به اسم سرپرست معرفی خواهیم کرد. ما فردی امین را کنار تیم ملی می خواهیم و در بعضی موارد شاید قاسمی نقاط ضعف داشته باشد اما برای سرپرست فرد دیگری را معرفی خواهیم کرد.

طباطبایی در خصوص ادامه حضور توامان هاشمی در رده ملی و باشگاهی گفت: باید شرایط خاص خودمان را در نظر بگیریم. من هم این احساس را دارم که سرمربی تیم ملی نباید در باشگاه خاصی باشد ولی شرایط ایران با اسپانیا و صربستان فرق دارد چرا که برای انتخاب سرمربی اسپانیا یک نیروی انسانی قوی وجود دارد. انتخاب سرمربی برای ما هم سخت شده و وقتی در کمیته فنی بحث می کنیم، افراد مورد نظر به تعداد انگشتان دست هم نمی رسیدند. از طرفی این مربیان هم خانواده دارند و باید دستمزد بگیرند. ما از اسفند ماه هر سه ماه درگیر مسابقه هستیم و تصمیم گرفتیم سرمربی تیم ملی را از حضور تیم باشگاهی محروم نکنیم. نمی گردد به خاطر چند ماه مربیگری با تیم ملی یک نفر را از سرمربیگری در تیم باشگاهی محروم کنیم . من هم تاکیدم بر اینست که نباید باشگاه محور باشیم. هاشمی هم قطعا انصاف را در انتخاب بازیکنان خواهد داشت و در پی فضای نو هستیم.

طباطبایی تاکید نمود: حال بسکتبال خیلی هم خوب است و من هم قبول دارم نقاط ضعفی وجود دارد. این حواشی در دهه 60 و 70 هم بود ولی چون فضای مجازی نبود خیلی مسائل مطرح نمی شد. اهداف ما جام جهانی و المپیک بود که به آن رسیدیم. برای چهار سال بعدی هم هدفمان حضور در فینال کاپ آسیا و بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس است. واقعا آیا بعضی دوستان انتظار کسب مدال المپیک دارند؟ این اهداف برای چهار سال پیش ما هم بود. باید هوشمندانه جوانگرایی کنیم و انشالله نتایج بهتری را کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1724

به "طباطبایی: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد، حال بسکتبال خیلی هم خوب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: هاشمی احتیاج به معرفی ندارد، حال بسکتبال خیلی هم خوب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید