معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، بارسلونا؛ فراتر از یک باشگاه

به گزارش سبزا، بارسلونا نماد استقلال خواهی مردم کاتالونیا بوده و برای طرفداران این تیم فراتر از یک باشگاه است.

معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، بارسلونا؛ فراتر از یک باشگاه

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا برای مردم کاتالان سمبل آزادی خواهی و مبارزه خواهی است. به همین خاطر آنها بارسلونا را فراتر از یک باشگاه ورزشی می بینند. در این سال ها لیونل مسی اعجوبه آرژانتینی بازی به بازی درخشش خودش را ادامه می دهد و کتاب رکوردها را بازنویسی می نماید. وقتی سری به رکوردهای بارسلونا بزنیم یک نام تکراری می بینیم و آن هم لیونل مسی است.

رکوردها

لیونل مسی با 591 گل در تمامی رقابت ها برترین گلزن بارسلونا محسوب می گردد. او رکوردی را که آلکانترا نزدیک به 84 سال در اختیار داشت شکست و تبدیل به برترین گلزن تاریخ بارسلونا شد. این در حالی است که لوئیس سوارس با 173 گل در رده پنجم واقع شده است. مسی برترین گلزن بارسلونا در لالیگا نیز است و در کوپا دل ری او دومین گلزن تیمش در تاریخ است.

در زمینه تعداد بازی، ژاوی با 769 بازی در صدر واقع شده است و لیونل مسی و آندرس اینیستا در رده های دوم و سوم بیشترین بازی قرار دارند.

لاماسیا

لاماسیا، در دنیا به عنوان برترین آموزشگاه پرورش نوجوانان در دنیا شناخته شده است. لا ماسیا در سال 1902 تأسیس شد. هدف از راه اندازی آن ایجاد مکانی برای نگهداری کارگرانی بود که برای ساخت استادیوم جدید نوکمپ استخدام شده بودند. این ساختمان در سال های 1957 و 1979 بازسازی شد و انتها آموزشگاه بارسلونا نام گرفت. این آموزشگاه معتبر اکنون خانه بیش از 300 کودک دختر و پسر است که انتظار می رود در آینده بهترین های فوتبال دنیا باشند. اولویت لاماسیا آموزش این نکته به بازیکنان است که باشگاه از هر چیز دیگری مهم تر است.

در سال های اخیر لاماسیا آن قدرت و اعتبار همیشگی را از دست داده و بارسلونا نیز در صدد جذب بازیکنان ارزشمند در دنیاست. 3 خرید گران قیمت بارسلونا در زیر اشاره شده اند:

1- فیلیپ کوتینیو 105 میلیون پوند

2- عثمان دمبله 97 میلیون پوند

3- نیمار 78 میلیون پوند

هر چند رقابت بارسلونا و رئال مادرید به عنوان ال کلاسیکو از جذاب ترین دیدارهای باشگاهی در اروپا و دنیا است ولی نباید از داربی شهر بارسلون نیز غافل باشیم. مصاف دو تیم اسپانیول و بارسلونا به عنوان داربی شهر بارسلون، یکی از یک طرفه ترین داربی های دنیا است و معمولاً این بارسلوناست که پیروز می گردد همشهری خود را با شکست روبرو سازد.

استادیوم

این استادیوم از زمان احداثش در سال 1957، محل انجام بازی های خانگی تیم فوتبال بارسلوناست. موزه قدیمی این باشگاه نیز در این استادیوم واقع شده است. ظرفیت این استادیوم نزدیک به 99 هزار نفر است و در خیلی از بازی های خانگی بارسلونا، حضور پرشور طرفداران این تیم و البته طرفداران بارسلونا از سراسر دنیا که خودشان را به بارسلون می رسانند شاهد هستیم. این استادیوم با امتیاز 5 از 5 از یوفا، بزرگترین استادیوم اروپا نیز محسوب می گردد و در المپیک 1992 مورد استفاده نهاده شد.

سرمربی

راهنمایی تیم بارسلونا را در حال حاضر ارنستو والورده بر عهده دارد. این سرمربی 55 ساله با اتلتیک بیلبائو برای خود اعتبار جمع کرد و قبل تر نیز راهنمایی اسپانیول را بر عهده داشت. او با بارسلونا پیروز شده است یک قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در کوپا دل ری به دست آورد. او سال جاری نیز با بارسلونا امیدوار به کسب افتخار و قهرمانی است تا حضورش را در این تیم تداوم ببخشد.

پیروز ترین مربی در تاریخ تیم بارسلونا پپ گواردیولا سرمربی فعلی منچسترسیتی است که در 4 فصل توانست 14 جام برای این تیم به دست بیاورد. خیلی ها از تیم بارسلونا تحت نظر گواردیولا به عنوان یکی از بهترین تیم های تاریخ یاد می نمایند. بارسلونا البته با لوئیس انریکه نیز به پیروزیت های زیاد از جمله دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان دست یافت.

افتخارات

25 قهرمانی در لالیگا

30 قهرمانی در کوپا دل ری

13 قهرمانی در سوپرجام

5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

5 قهرمانی در سوپرجام اروپا

3 قهرمانی در جام دنیای باشگاه ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 170

به "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، بارسلونا؛ فراتر از یک باشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، بارسلونا؛ فراتر از یک باشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید