زیباترین و منحصر به فردترین پل های دنیا !

به گزارش سبزا، پل ها صرفا جهت اتصال مکان ها ساخته نشده یا اینکه تنها برای حمل و نقل مورد استفاده قرار نمیگیرند. آن ها هم مهندسان و معماران برجسته ای دارند و برخی شان به طور قابل توجهی زیبا و چشمگیرند. در جهان 10 پل فوق العاده زیبا و خیره نماینده وجود دارند که هر ساله میلیون ها توریست رو جذب و حسابی خودنمایی می نمایند. اگر دوستت دارید اطلاعات کافی در خصوص پل های معروف داشته باشید اینکه کجا قرار گرفته و چه ظاهری دارند، ما را همراهی کنید.

زیباترین و منحصر به فردترین پل های دنیا !

1-Tower Bridge, London, England | پل تاور، لندن، انگلستان

این پل دیدنی که به نماد غرور شهر تبدیل شده و تاریخ غنی دوران ویکتوریا در لندن رو یادآوری می نماید، از زیباترین پل های دنیاست.

2. Chengyang Bridge, Chinese | پل چنگی یانگ، چین

پلی فوق العاده زیبا و دیدنی، الهام گرفته از معماری چینی که شبیه الماس می درخشد. جالب اینجاست که این پل بی نظیر تنها از سنگ و چوب ساخته شده است.

3. The Pont du Gard, river Gard, France | پل پونت دو گارد، رودخانه گارد، فرانسه

یک شاهکار واقعی از معماری باستان در فرانسه که از زیباترین پل های دنیا شناخته می گردد.

4. The Rialto Bridge, Venice, Italy | پل ریالتو، ونیز، ایتالیا

نخستین و قدیمی ترین پل ساخته شده بر کانال گراند ونیز ایتالیا که نمای 360 درجه از کانال گراند را در اختیار جهانگردان قرار می دهد. بسیار زیبا و تاریخی و از زیباترین پل های دنیا.

5. Ponte Vecchio Bridge, Italy | پل پونته وچیو، ایتالیا

از زیباترین های دنیا و از محبوب ترین پل های قدیمی ایتالیا. بیشتر معروفیت آن به علت ساختار و معماری بسیار جالبیست که دارد. به ندرت روی پلی که محل گذر است، مغازه و فروشگاه های مختلف ساخته میگردد و تمام معروفیت پونته وچیو به علت داشتن مفازه ها و فروشگاه های مختلفی است که بالای آن ساخته شده. مغازه های کوچکی که انواع کالاهای چرمی، طلا و جواهر و دیگر اقلام لوکس را به جهانگرد ها و جهانگردا عرضه می نمایند.

6. Brooklyn Bridge, New York | پل بروکلین، نیویورک

پلی زیبا و منحصر به فرد و البته معلق در نیویورک که بروکلین و منهتن را بهم وصل می نماید. بروکلین که از قدیمی پل های معلق آمریکاست سالانه میلیون ها جهانگرد را به خود جذب می نماید.

7. Bridge Helix, coastal areas Marina سنگاپور | پل هلیکس، سنگاپور

این پل زیبا، طولانی ترین پل ویژه پیاده روی در سنگاپور است که به صورت مجرای مارپیچ ساخته شده و جذابیت زیادی دارد.

8. Millau Viaduct Bridge, Midi-Pyrenees, France | پل میلائو، فرانسه

پل میلائو بلندترین پل دنیاست. این شاهکار زیبا به وسیله طراح بریتانیایی (نورمن فاستر) طراحی و طی 39 ماه ساخته شد. پلی زیبا که شمال اروپا را به جنوب فرانسه و اسپانیا متصل می نماید. میلائو از برج ایفل بلندتر است.

9. Bridge Khaju, Isfahan, Iran | پل خواجو، اصفهان، ایران

زیبا و دیدنی و منحصر به فرد که به سبک معماری عربی، در قرن 17 ساخته شد. پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشی کاری، از دیگر پل های زاینده رود مشهورتر است. خواجو که در دوران صفوی یکی از زیباترین پل های دنیا به شمار می رفت، بیشتر به منزله سد و بند بوده است.

10. Golden Bridge, San Francisco, USA | پل دروازه طلایی، سانفرانسیسکو، آمریکا

یک پل معلق در سانفرانسیسکو که این شهر را به شمال استان کالیفرنیا وصل می نماید و بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. این پل طولانی ترین پل معلق دنیاست.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2128

به "زیباترین و منحصر به فردترین پل های دنیا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و منحصر به فردترین پل های دنیا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید